Historie
Philips
Minder
Meer
10 dec 2020 11:13 #87360
door hansvermeij
Handtekening
Beantwoord door hansvermeij in topic Philips
De Philips batterij shaver heb ik gekocht toen ik in dienst ging (66-3) doet het nog steeds. De haardroger met slang en droogkap (gekregen met onze verloving) in de orginele doos is een lust voor onze klein dochters. De infra rood lamp (ook in orginele doos) staat op zolder. De oude Philips pick up de AG 9102 (1954) van mijn ouders doet het ook weer prima. Deze was toendertijd gekocht op afbetaling bij Radio City in Beverwijk. Dus Philips kan voor mij voorlopig niet stuk, dus ook een Philips Airfryer gekocht. Gezond bezig.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 dec 2020 10:58 - 10 dec 2020 11:07 #87359
door RR1957
Klopt, een kinderziekte bij de vroege productie.
Mijn eerste in de jaren tachtig gekocht, hij was net op de markt, ging aldus na een maand
al stuk. Via de winkel kreeg ik van Philips een nieuwe.
Kennelijk was het principe van kokend water in een koffiezet apparaat nog iets wat onder de
knie gekregen moest worden, want gewone koffiezet-apparaten komen niet verder dan 80 graden.
Ik kan me ook nog de ellende van de eerste Senseo's herinneren. Nu een succes maar ik vind het
geen echte koffie en vertrouw de puurheid van de koffie in de pads niet. Ik heb het liever zelf
in de hand; zelf malen en zelf filteren op de traditionele manier. Met gekookt water.
Philips had toen ook nog de garantie; 1 jaar oud 90 procent vergoeding, 2 jaar oud 80 procent, enz.
Die tweede heeft het in de vorige eeuw vele jaren gedaan, evenals die bij mijn ouders.
Na de eeuw wisseling werd het ontwerp veranderd (niet ten goede) en zoals hij nu nog is.
Rond 2010 kwam er een 'classic' kort op de markt, zoals de oorspronkelijke vormgeving,
maar een fractie groter (van 8 naar 10 kops). Die waren in een Spaanse fabriek geproduceerd.
De oorspronkelijke kleinere versie uit de jaren tachtig heeft bij diverse design museums een
plekje gekregen.
Daar kon ook het snoer van af zodat je hem makkelijk aan de beugel mee de kamer in kon
nemen. Dat was de opzet van de fraaie verchroomde beugel en het warmhoudplaatje dat
enige tijd heet bleef.
De huidige ('classic') heb ik een half jaar geleden via MP aangeschaft. Zat nog nieuw in de doos.
Al met al is de Gourmet wel een fraai en succesvol Philips product.
De nieuwe versie vind ik persoonlijk spuuglelijk. Jammer dat de Philips-ontwerpers de waarde
van een gewaardeerd oorspronkelijk design niet inzien of inzagen.
Hier het oorspronkelijke model uit de jaren tachtig. Bedacht door een student die bij Philips
aanklopte.
Koffie heb ik altijd als bonen gekocht en zelf malen. Er zijn tijden geweest dat je de pakken met
bonen echt moest zoeken in de schappen. Dat is nu gelukkig wel over, ondanks de Senseo overdaad
en dergelijke.
Uiteraard malen met (o.a.) een vintage Philips.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
NGG schreef : Die Gourmet hebben wij ooit ook gehad. Inderdaad goede, hete koffie. Alleen al na enkele jaren kapot. Verwarmingselement doorgebrand.
Klopt, een kinderziekte bij de vroege productie.
Mijn eerste in de jaren tachtig gekocht, hij was net op de markt, ging aldus na een maand
al stuk. Via de winkel kreeg ik van Philips een nieuwe.
Kennelijk was het principe van kokend water in een koffiezet apparaat nog iets wat onder de
knie gekregen moest worden, want gewone koffiezet-apparaten komen niet verder dan 80 graden.
Ik kan me ook nog de ellende van de eerste Senseo's herinneren. Nu een succes maar ik vind het
geen echte koffie en vertrouw de puurheid van de koffie in de pads niet. Ik heb het liever zelf
in de hand; zelf malen en zelf filteren op de traditionele manier. Met gekookt water.
Philips had toen ook nog de garantie; 1 jaar oud 90 procent vergoeding, 2 jaar oud 80 procent, enz.
Die tweede heeft het in de vorige eeuw vele jaren gedaan, evenals die bij mijn ouders.
Na de eeuw wisseling werd het ontwerp veranderd (niet ten goede) en zoals hij nu nog is.
Rond 2010 kwam er een 'classic' kort op de markt, zoals de oorspronkelijke vormgeving,
maar een fractie groter (van 8 naar 10 kops). Die waren in een Spaanse fabriek geproduceerd.
De oorspronkelijke kleinere versie uit de jaren tachtig heeft bij diverse design museums een
plekje gekregen.
Daar kon ook het snoer van af zodat je hem makkelijk aan de beugel mee de kamer in kon
nemen. Dat was de opzet van de fraaie verchroomde beugel en het warmhoudplaatje dat
enige tijd heet bleef.
De huidige ('classic') heb ik een half jaar geleden via MP aangeschaft. Zat nog nieuw in de doos.
Al met al is de Gourmet wel een fraai en succesvol Philips product.
De nieuwe versie vind ik persoonlijk spuuglelijk. Jammer dat de Philips-ontwerpers de waarde
van een gewaardeerd oorspronkelijk design niet inzien of inzagen.
Hier het oorspronkelijke model uit de jaren tachtig. Bedacht door een student die bij Philips
aanklopte.
Koffie heb ik altijd als bonen gekocht en zelf malen. Er zijn tijden geweest dat je de pakken met
bonen echt moest zoeken in de schappen. Dat is nu gelukkig wel over, ondanks de Senseo overdaad
en dergelijke.
Uiteraard malen met (o.a.) een vintage Philips.
Laatst bewerkt 10 dec 2020 11:07 door RR1957.
10 dec 2020 09:40 - 10 dec 2020 09:41 #87355
door Huub
we hebben nu de Philips Airfryer bevalt goed
soort crematoriumpje prima patat en meer van dat soortige
hij is ook de besten van de test
zo blijft PH door gaan en gaat met de tijd ook mee
huub
soort crematoriumpje prima patat en meer van dat soortige
hij is ook de besten van de test
zo blijft PH door gaan en gaat met de tijd ook mee
huub
Laatst bewerkt 10 dec 2020 09:41 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
10 dec 2020 09:20 #87354
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Die Gourmet hebben wij ooit ook gehad. Inderdaad goede, hete koffie. Alleen al na enkele jaren kapot. Verwarmingselement doorgebrand.
Max Ramali
www.grammofoon.com
10 dec 2020 09:12 - 10 dec 2020 09:31 #87353
door RR1957
Ha, die koffiezetter zou ik wel willen.
Lijkt me erg leuk.
Gebaseerd op de Cona (o.a.). Water in het benedenreservoir kookt,
komt omhoog bij de gemalen koffie, koffie trekt en zakt weer in het reservoir.
Nog nooit in het echt of ergens aangeboden gezien.
Inmiddels gebruiken we (weer, meerdere keren gehad vanuit de jaren tachtig)
de Café Gourmet van Philips, een design klassieker die ze inmiddels qua vormgeving
vernacheld hebben. Automatisch koffiezetten als met de hand.
Lijkt me erg leuk.
Gebaseerd op de Cona (o.a.). Water in het benedenreservoir kookt,
komt omhoog bij de gemalen koffie, koffie trekt en zakt weer in het reservoir.
Nog nooit in het echt of ergens aangeboden gezien.
Inmiddels gebruiken we (weer, meerdere keren gehad vanuit de jaren tachtig)
de Café Gourmet van Philips, een design klassieker die ze inmiddels qua vormgeving
vernacheld hebben. Automatisch koffiezetten als met de hand.
Laatst bewerkt 10 dec 2020 09:31 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
10 dec 2020 08:49 - 10 dec 2020 08:50 #87352
door NGG
Max Ramali
www.grammofoon.com
Max Ramali
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 10 dec 2020 08:50 door NGG.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957