- Berichten: 3361
Historie
Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
08 okt 2019 21:55 - 08 okt 2019 21:56 #80087
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 08 okt 2019 21:56 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 okt 2019 21:48 #80086
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
René, heb je de originele schakelaar nog? Maak er eens een foto van.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 okt 2019 21:16 - 08 okt 2019 21:38 #80085
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
Tja,
Dat er nog IJzerhandelaren zat zijn hoef jij mij niet te vertellen heb ik ook niet ontkend.
Hoewel je ze in de dorpen hier in de wijde omtrek niet zo uitgebreid ruim gesorteerd en met kennis van zaken tegenkomt.
Huub schreef.
Het ging mij om een stukje geschiedenis van deze zaak en dat ze zonder stofjassen ook geen nee verkopen.
Dat er nog IJzerhandelaren zat zijn hoef jij mij niet te vertellen heb ik ook niet ontkend.
Hoewel je ze in de dorpen hier in de wijde omtrek niet zo uitgebreid ruim gesorteerd en met kennis van zaken tegenkomt.
Huub schreef.
ik mag ook de stofjassen man wel
zij verkopen ook geen NEE dat heb ik niet
Het ging mij om een stukje geschiedenis van deze zaak en dat ze zonder stofjassen ook geen nee verkopen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 okt 2019 21:38 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 okt 2019 19:45 - 08 okt 2019 20:04 #80084
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
IJzerhandelaren zijn er nog zat.
Ik rij geregeld langs zo een winkel richting centrum en loop er wel eens
binnen als er eens wat nodig is.
Goede winkels uiteraard en allemaal wel met dezelfde service.
Bij de heer De Vries ging het me om de zeer oude traditionele winkel
EN uiteraard zijn decennia oude, traditionele stofjas.
Pure historie.
Hier eenzelfde soort winkel dus.
Laatst moest ik een tuimelschakelaartje hebben voor mijn bijna 60 jaar oude
Hoover Constellation. De originele schakelaar was moe geworden na die 60 jaar.
De Connie is een design monumentje en werkt prima. Hij 'hovert' over de vloer.
Space Age Design. Technisch van binnen wel apart trouwens.
Dergelijke schakelaartjes kan je dus gewoon kopen in zo een moderne ijzerhandel.
Leuk toch. Nee, ze lopen daar ook niet meer in stofjassen.
Helaas zit de heer De Vries nu te ver van me vandaan, anders had ik het zeker eerst
bij hem geprobeerd. Al was het alleen maar om het gezellige praatje met de oude
baas.
Ik rij geregeld langs zo een winkel richting centrum en loop er wel eens
binnen als er eens wat nodig is.
Goede winkels uiteraard en allemaal wel met dezelfde service.
Bij de heer De Vries ging het me om de zeer oude traditionele winkel
EN uiteraard zijn decennia oude, traditionele stofjas.
Pure historie.
Hier eenzelfde soort winkel dus.
Laatst moest ik een tuimelschakelaartje hebben voor mijn bijna 60 jaar oude
Hoover Constellation. De originele schakelaar was moe geworden na die 60 jaar.
De Connie is een design monumentje en werkt prima. Hij 'hovert' over de vloer.
Space Age Design. Technisch van binnen wel apart trouwens.
Dergelijke schakelaartjes kan je dus gewoon kopen in zo een moderne ijzerhandel.
Leuk toch. Nee, ze lopen daar ook niet meer in stofjassen.
Helaas zit de heer De Vries nu te ver van me vandaan, anders had ik het zeker eerst
bij hem geprobeerd. Al was het alleen maar om het gezellige praatje met de oude
baas.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 08 okt 2019 20:04 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 okt 2019 19:06 - 08 okt 2019 19:39 #80083
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
Tja Bert dat is Rijk in de buurt zo,n zaak
kunnen binnen stappen wij hebben hier ook
wel een zaak wat moderner voorheen kon je ook
nog wel een din of tulp plugje kopen
of een spuit bus .. maar het word toch minder
voor elctronica ca ik naar baco of vooraan in zaandam is
nog een zaakje .. voor ijzer spullen gamma en nog een paar van dat soort zaken
Maar in de tijden 50/60 ging ik naar amsterdam met de trein of fiets de veer pont over
daar was destijds alles wel te verkrijgen .. en een trein kaartje kosten ook nie zo veel
tja dat was ook meer de zieken fonds brilletjes tijd en stof jassen
zo heb ik ook nog wel behoorlijk aan prospeckt boeken van die winkels
als ik daar nu in kijk dan zit ik te kwijlen valken berg aurora kontakt en nog veel meer
winkels .. bvb een winkel met nagel nieuwe Telefunken buizen zeer goed koop
radio lensen 5 gulden de buis in doosje met sillofaan dicht
vanzelf waren we ook zo nu en dan op het waterloplein aanwezig daar lag soms ook nog wel
wat aan radio,s en onder delen maar daar zag je geen stof jassen meer Manchester kleding
grote snorren baarden petten hoedjes .. Bram polak jacob maandag allemaal leger dump verkopers
zo heb ik ook nog op het plein twee UNITRAN versteker trappen gekocht geweest
van de Sinetoon studio,s 75 watt per stuk . twee keer EL 34 .. ECC 81 fase draaiers en meen ef 86
en twee OB 2 .stab . het was daar allemaal vernieuwt in de studio,s mooi geluid zat daar in
met een meng paneel met toon r en celestion,s en twee duals 1219 disco, destijds
ja zo heb ik nog wel wat weg gekocht in die tijd op het plein
huub
kunnen binnen stappen wij hebben hier ook
wel een zaak wat moderner voorheen kon je ook
nog wel een din of tulp plugje kopen
of een spuit bus .. maar het word toch minder
voor elctronica ca ik naar baco of vooraan in zaandam is
nog een zaakje .. voor ijzer spullen gamma en nog een paar van dat soort zaken
Maar in de tijden 50/60 ging ik naar amsterdam met de trein of fiets de veer pont over
daar was destijds alles wel te verkrijgen .. en een trein kaartje kosten ook nie zo veel
tja dat was ook meer de zieken fonds brilletjes tijd en stof jassen
zo heb ik ook nog wel behoorlijk aan prospeckt boeken van die winkels
als ik daar nu in kijk dan zit ik te kwijlen valken berg aurora kontakt en nog veel meer
winkels .. bvb een winkel met nagel nieuwe Telefunken buizen zeer goed koop
radio lensen 5 gulden de buis in doosje met sillofaan dicht
vanzelf waren we ook zo nu en dan op het waterloplein aanwezig daar lag soms ook nog wel
wat aan radio,s en onder delen maar daar zag je geen stof jassen meer Manchester kleding
grote snorren baarden petten hoedjes .. Bram polak jacob maandag allemaal leger dump verkopers
zo heb ik ook nog op het plein twee UNITRAN versteker trappen gekocht geweest
van de Sinetoon studio,s 75 watt per stuk . twee keer EL 34 .. ECC 81 fase draaiers en meen ef 86
en twee OB 2 .stab . het was daar allemaal vernieuwt in de studio,s mooi geluid zat daar in
met een meng paneel met toon r en celestion,s en twee duals 1219 disco, destijds
ja zo heb ik nog wel wat weg gekocht in die tijd op het plein
huub
Laatst bewerkt 08 okt 2019 19:39 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 okt 2019 18:48 #80082
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Ik mis de stofjas in de winkels en radio makers.
Huub,
Hier op het dorp hebben we nog een goede IJzerhandel
Van huis uit een smederij.
Rasechte Elsternaren hebben het nog steeds over even naar Janssen de smid als ze wat nodig hebben.
Het bedrijf is al generaties lang van vader op zoon gegaan.
De huidige eigenaar een jaar of 35 ken ik goed, ben daar ook kind aan huis als ik wat nodig heb.
Ze lopen niet meer in een stofjas maar bedrijfskleding al hoewel zijn grootvader die ik daar zo af en toe nog tref wel.
Nee verkopen kennen ze daar niet, en als ze iets eens niet hebben komen de boeken erbij en wordt het besteld.
Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het en, schroefjes, boutjes moertjes enz. kun je er nog per stuk kopen.
Hier op het dorp hebben we nog een goede IJzerhandel
Van huis uit een smederij.
Rasechte Elsternaren hebben het nog steeds over even naar Janssen de smid als ze wat nodig hebben.
Het bedrijf is al generaties lang van vader op zoon gegaan.
De huidige eigenaar een jaar of 35 ken ik goed, ben daar ook kind aan huis als ik wat nodig heb.
Ze lopen niet meer in een stofjas maar bedrijfskleding al hoewel zijn grootvader die ik daar zo af en toe nog tref wel.
Nee verkopen kennen ze daar niet, en als ze iets eens niet hebben komen de boeken erbij en wordt het besteld.
Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het en, schroefjes, boutjes moertjes enz. kun je er nog per stuk kopen.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.