Historie
Muiderkring toonbank molen
07 okt 2018 15:19 - 07 okt 2018 15:21 #73582
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Muiderkring toonbank molen
Kapstok van zien te maken deels met haken
paraplu kan er zo wel aanhaken hoed ophangen ook wel
leuk ding wel
huub
paraplu kan er zo wel aanhaken hoed ophangen ook wel
leuk ding wel
huub
Laatst bewerkt 07 okt 2018 15:21 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 okt 2018 14:39 - 07 okt 2018 14:40 #73581
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Muiderkring toonbank molen werd gestart door NGG
Al sinds de jaren 80 zag ik deze fraaie tijdschriftenmolen bij Radio van 't Wou op de toonbank staan in de Amsterdamse van Woustraat 198. Een zaak die al bestond in de jaren 50. Altijd stond de eigenaar, een Indo-Chinese man met grijze stofjas, in de winkel. De inrichting was nooit veranderd.
Ik kocht daar altijd buizen, onderdeeltjes, naalden etc. Rond de eeuwwisseling vroeg ik of hij de molen wilde verkopen. In eerste instatie wilde hij daar niet aan: "was van de uitgeverij". Kon ik toen inkomen, al was het knarsetandend. Toen de Muiderkring failliet ging vroeg ik het nogmaals.
Voor fl 75,- mocht ik hem meenemen.
Jarenlang heeft hij in de woonkamer gestaan. Op een gegeven ogenblik verdween hij naar de garage en raakte buiten beeld.
Nu we daar aan het opruimen zijn kwam hij weer in the picture. Moet eigenlijk flink afgespoten en licht geschuurd worden.
Wellicht dat ik hem tzt ga verkopen. In huis komt hij waarschijnlijk nooit meer.
Ik kocht daar altijd buizen, onderdeeltjes, naalden etc. Rond de eeuwwisseling vroeg ik of hij de molen wilde verkopen. In eerste instatie wilde hij daar niet aan: "was van de uitgeverij". Kon ik toen inkomen, al was het knarsetandend. Toen de Muiderkring failliet ging vroeg ik het nogmaals.
Voor fl 75,- mocht ik hem meenemen.
Jarenlang heeft hij in de woonkamer gestaan. Op een gegeven ogenblik verdween hij naar de garage en raakte buiten beeld.
Nu we daar aan het opruimen zijn kwam hij weer in the picture. Moet eigenlijk flink afgespoten en licht geschuurd worden.
Wellicht dat ik hem tzt ga verkopen. In huis komt hij waarschijnlijk nooit meer.
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 07 okt 2018 14:40 door NGG.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.