Historie
Historie AEG
27 mei 2018 09:39 #72538
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Historie AEG
Waarom verkocht de AEG later Teac recorders
was telefunken niet meer zo in voor de gewone burger ?
huub
was telefunken niet meer zo in voor de gewone burger ?
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
27 mei 2018 04:54 #72537
door Hanszylstra1
Beantwoord door Hanszylstra1 in topic Historie AEG
Als voormalige medewerker van AEG Ben ik daar mijn loopbaanin de electronica begonnen.
Werkte aan de Telefunken magnetophone M10 die and de NOS geleverd werd en werkte aan de telemetrie voor de gasunie,
AEG Amsterdam was ook de importer voor Senheiser.
Ze leverden ook een hoop schakel en verdeel inrichtingen
Werkte aan de Telefunken magnetophone M10 die and de NOS geleverd werd en werkte aan de telemetrie voor de gasunie,
AEG Amsterdam was ook de importer voor Senheiser.
Ze leverden ook een hoop schakel en verdeel inrichtingen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
04 mei 2018 00:13 #72345
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Historie AEG
De geschiedenis van AEG is terug te vinden in het AEG-archief, ondergebracht in het historische archief van het Deutsches Technikmuseum in Berlijn. Op dezelfde plaats bevindt zich ook het Telefunken-archief. Beide archieven zijn voor geïnteresseerden toegankelijk en beschikken over een uitgebreide inventaris en zoekmogelijkheden.
Het Telefunken-archief heb ik in de afgelopen jaren 4 maal bezocht, voor het laatst nog in 2017. Het is een omvangrijk archief. Ik schat dat ongeveer een derde van de dossiers met Philips te maken heeft (geschillen, overeenkomsten en andere zaken). Dat archief is een belangrijke bron van informatie over Philips, die in Nederland helaas niet ter beschikking staat.
Het Telefunken-archief heb ik in de afgelopen jaren 4 maal bezocht, voor het laatst nog in 2017. Het is een omvangrijk archief. Ik schat dat ongeveer een derde van de dossiers met Philips te maken heeft (geschillen, overeenkomsten en andere zaken). Dat archief is een belangrijke bron van informatie over Philips, die in Nederland helaas niet ter beschikking staat.
03 mei 2018 12:51 #72337
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Historie AEG werd gestart door hkruis
In het onderwerp "raad het apparaat" kwam AEG ter sprake. Voor geinteresserden hierbij een link .
Historie AEG
Historie AEG
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees, Cees PA1DBA