Historie
De tijd
23 feb 2016 16:19 #59412
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Er is een hele gave house mix met een geweldige sample waarin een zeer serieuze stem verklaart: "It's midnight in Europe". Daaromheen allerlei piepjes. Zal eens kijken of ik erachter kan komen wat dat ook weer was.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 feb 2016 15:42 #59411
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Zolang het programma met het oog op morgen op radio een bestaat eindigt het programma met Gute Nacht Freunde van Reinhard Mey gevolgd door die piepjes als ik me goed herinner.
Dat was in onze verkeringstijd al zo.
Als ik destijds dan bij mijn aanstaande schoonouders was werd het tijd dat ik vertrok
Dat was in onze verkeringstijd al zo.
Als ik destijds dan bij mijn aanstaande schoonouders was werd het tijd dat ik vertrok
Mvg.
Bert
23 feb 2016 13:58 #59409
door marcola64
Marco
In de jaren 70/80 luisterde ik bijna uitsluitend naar zeezenders zoals Caroline en Mi Amigo. En dan moet je consequent zijn, dus ze stonden ook op mijn wekkerradio. Af en toe waren ze uit de lucht, door storm of ander onheil. En dan verslapen natuurlijk.
Later had ik Hilversum 3 (geloof ik?) aan met een truckersprogramma. Wat ik daarvan nog weet is dat ze het standaard hadden over 'auto's' en 'luxe auto's' i.p.v. trucks en auto's. Dit programma begon geloof ik om 4 uur 's nachts.
Later had ik Hilversum 3 (geloof ik?) aan met een truckersprogramma. Wat ik daarvan nog weet is dat ze het standaard hadden over 'auto's' en 'luxe auto's' i.p.v. trucks en auto's. Dit programma begon geloof ik om 4 uur 's nachts.
Marco
23 feb 2016 13:20 - 23 feb 2016 13:20 #59408
door Jan Bus
Brussel 2 had indertijd laat op de avond goede muziekprogramma's. Daar luisterde ik wel naar. Het verbaasde me altijd dat de Belgische zenders om kwart voor 12 er mee op hielden. Met de Brabançonne die niet eens helemaal gedraaid werd.
Jan
Jan
Laatst bewerkt 23 feb 2016 13:20 door Jan Bus. Reden: foutje
23 feb 2016 12:43 #59406
door Lee
Franc
``Jazeker, de radio bij of in het bed, heel zachtjes want we sliepen met drieën op een kamer.``
Ik sliep alleen op mijn kamer maar mijn zaktransistor mocht evengoed niet gehoord worden anders werd hij in beslag genomen,
gelukkig waren er toen al oortelefoontjes
Zo heb ik heel wat Veronica muziek programma`s en hoorspelen illegaal geluisterd in bed
Lee
``Jazeker, de radio bij of in het bed, heel zachtjes want we sliepen met drieën op een kamer.``
Ik sliep alleen op mijn kamer maar mijn zaktransistor mocht evengoed niet gehoord worden anders werd hij in beslag genomen,
gelukkig waren er toen al oortelefoontjes
Zo heb ik heel wat Veronica muziek programma`s en hoorspelen illegaal geluisterd in bed
Lee
23 feb 2016 11:00 - 23 feb 2016 11:06 #59405
door Franc
Wat ik me herinner was idd aan het eind van de dag het Wilhelmus en daarna stil.
Maar volgens mij was het begin in de jaren 80 al begonnen met nachtuitzendingen, bv Tros Nachtwacht en Top 100 uitzendingen heb ik destijds ook s'nachts gehoord.
S'morgens begon het daarvoor om 7 uur met een vervelend deuntje met daarachter de uitspraak Hilversum 1, dat herhaalde zich meerdere keren en werd gevolgd door het Wilhelmus.
Daarna startte de ochtendgymnastiek.
Jazeker, de radio bij of in het bed, heel zachtjes want we sliepen met drieën op een kamer.
Hilversum 3 begon zover ik weet ook om 7 uur.
Ja, die tijden zien we niet meer.
Groet Frank
Maar volgens mij was het begin in de jaren 80 al begonnen met nachtuitzendingen, bv Tros Nachtwacht en Top 100 uitzendingen heb ik destijds ook s'nachts gehoord.
S'morgens begon het daarvoor om 7 uur met een vervelend deuntje met daarachter de uitspraak Hilversum 1, dat herhaalde zich meerdere keren en werd gevolgd door het Wilhelmus.
Daarna startte de ochtendgymnastiek.
Jazeker, de radio bij of in het bed, heel zachtjes want we sliepen met drieën op een kamer.
Hilversum 3 begon zover ik weet ook om 7 uur.
Ja, die tijden zien we niet meer.
Groet Frank
Laatst bewerkt 23 feb 2016 11:06 door Franc.