Historie
Corodex 3-weg steker
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 feb 2015 18:50 #50459
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Corodex 3-weg steker
Als je trouwens in het boekje kijkt staat volgens mij op de eerste foto in het lab, op de achtergrond links een panne-koek luidspreker met 3 knoppen eronder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 feb 2015 18:24 #50455
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Corodex 3-weg steker
Hallo Gino, Als je op Zandvoort Historie koegeld. vind je de plannen voor een nieuwe inrichtingstructuur uit de jaren '40. waar deze firma werd ingepast. Meer kan ik even niet vinden.
Henk van 't Kruis
06 feb 2015 16:27 #50451
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic Corodex 3-weg steker
Geinig....
Staat er in deze folder nog een adres waar dit bedrijf in de jaren '40 zat ?
Kan ik es kijken of dat pand nog bestaat....
Staat er in deze folder nog een adres waar dit bedrijf in de jaren '40 zat ?
Kan ik es kijken of dat pand nog bestaat....
Als het oud is is het leuk
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 feb 2015 15:06 #50450
door hkruis
Corodex 3-weg steker werd gestart door hkruis
De meeste onder ons kennen de 3-weg steker nog wel. Een handig hulpmiddel om het aantal wandcontactdozen uit te breiden. Radio, lampje en pickup in 1 steker. Door verkeerd gebruikt zijn deze in on gebruik geraakt.
vandaag kwam mijn vrouw met zo een thuis, gekregen van een klant. Op deze 3-weg stekker staat een merkje Corodex. Wat gegoogled en kwam uit bij Hateha, groothandel in elektrotechnische material. Deze hadden Corodex uit Zandvoort in 2009 overgenomen. Corodex maakt nog steeds lamphouders en fittingen. Ik kwam ook een leuke bedrijfs folder tegen over de productie uit 1948 en was leuk om te lezen dat Philips niet de enige was die bakeliet gebruikte en toepaste.
Corodex Zandvoort.
Corodex folder 1948
vandaag kwam mijn vrouw met zo een thuis, gekregen van een klant. Op deze 3-weg stekker staat een merkje Corodex. Wat gegoogled en kwam uit bij Hateha, groothandel in elektrotechnische material. Deze hadden Corodex uit Zandvoort in 2009 overgenomen. Corodex maakt nog steeds lamphouders en fittingen. Ik kwam ook een leuke bedrijfs folder tegen over de productie uit 1948 en was leuk om te lezen dat Philips niet de enige was die bakeliet gebruikte en toepaste.
Corodex Zandvoort.
Corodex folder 1948