Historie
Een vriendelijk, doch dringend verzoek.
03 feb 2015 17:45 #50392
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Een vriendelijk, doch dringend verzoek.
Dat moet dan voor die vierkante motoren zijn.
Bv Philips HX472A , 952A of 3902
Duidelijke plaatjes motor
electricgramophone.nl/Philips_Page/1956989.htm
Vraag is dan natuurlijk welke handelaren van wat voor spullen die ringen over hebben.
Lijkt me koperen ringen, dat zal wel erg schaars geweest zijn in die vlak na de oorlog periode.
Ik heb inderdaad eerder een dergelijke oproep gelezen van Philips.
Bv Philips HX472A , 952A of 3902
Duidelijke plaatjes motor
electricgramophone.nl/Philips_Page/1956989.htm
Vraag is dan natuurlijk welke handelaren van wat voor spullen die ringen over hebben.
Lijkt me koperen ringen, dat zal wel erg schaars geweest zijn in die vlak na de oorlog periode.
Ik heb inderdaad eerder een dergelijke oproep gelezen van Philips.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
03 feb 2015 04:54 #50386
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Een vriendelijk, doch dringend verzoek.
Er was een groot gebrek aan materiaal en machines. Ik kwam hierop en bladere nog eens even de oude servicebladen door, of iets te vinden was over de buisnummer in een ander topic. Het was ook een periode dat Philips over stapte op standaardisatie van onderdeelnummering. Je ziet dat sterk terug in b.v. de U modellen 208 en 209. Veel uitvoeringen, veel modificaties en wijziging van onderdelen.
Ook interessant de meetinstrumenten en ruilbeurs tussen de reparatiebedrijven die Philips organiseerde, zo kort na de Hunnentijd, zoals Philips dat noemde.
Ook interessant de meetinstrumenten en ruilbeurs tussen de reparatiebedrijven die Philips organiseerde, zo kort na de Hunnentijd, zoals Philips dat noemde.
03 feb 2015 01:24 #50385
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Een vriendelijk, doch dringend verzoek.
Materiaal en machines, alles was geplunderd of vernield. Aan alles was gebrek, zo dicht na WO 2.
Echt alles kon men goed gebruiken, want er was echt overal gebrek aan.
Dat zal dan ook wel de reden zijn geweest.
Vr gr Cees.
Echt alles kon men goed gebruiken, want er was echt overal gebrek aan.
Dat zal dan ook wel de reden zijn geweest.
Vr gr Cees.
02 feb 2015 21:48 #50381
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Een vriendelijk, doch dringend verzoek.
Dat werpt bij mij de vraag op wat er zo speciaal was aan die ringen dat het fabriceren op problemen stuitte. Misschien gewoon materiaalgebrek zo kort na de oorlog?
02 feb 2015 21:29 #50380
door Harry B
Beantwoord door Harry B in topic Een vriendelijk, doch dringend verzoek.
Huhh?
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 feb 2015 20:47 #50379
door hkruis
Een vriendelijk, doch dringend verzoek. werd gestart door hkruis
Een vriendelijk, doch dringend verzoek. Zo begint een oproep in het Philips serviceblad van Maart 1946 - 10e jaargang, nr 7.
Om in de toekomst rotoren van de porteldisc te kunnen blijven leveren, hebben wij ringen noodig, die dienen om het magnetichveld van deze rotoren kort te sluiten. Door de hyandelaren worden deze ringen terzijde gelegd en opgeborgen, daar deze voor hen toch toch waardeloos zijn. Wij hebben er gebrek aan en het fabriceren van nieuwe ringen stuit op groote moeilijkheden.
Mogen wij op Uw medewerking rekenen? Stuurt de ringen dan t.a.v. den heer Buenen, Technische Dienst Holland, Gagelstraat, Eindhoven.
Om in de toekomst rotoren van de porteldisc te kunnen blijven leveren, hebben wij ringen noodig, die dienen om het magnetichveld van deze rotoren kort te sluiten. Door de hyandelaren worden deze ringen terzijde gelegd en opgeborgen, daar deze voor hen toch toch waardeloos zijn. Wij hebben er gebrek aan en het fabriceren van nieuwe ringen stuit op groote moeilijkheden.
Mogen wij op Uw medewerking rekenen? Stuurt de ringen dan t.a.v. den heer Buenen, Technische Dienst Holland, Gagelstraat, Eindhoven.