- Berichten: 1729
Grammofoonplaten en muziek
zelf je vinylplaten maken..........
05 apr 2020 16:00 - 05 apr 2020 16:05 #83071
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic zelf je vinylplaten maken..........
Hoi René,
Het doet mij een beetje denken aan de tijd dat telefoneren naar de ander kant van de wereld heel kostbaar was en een papieren brief weliswaar voordeliger was maar dan miste je toch de menseljke stem van je dierbaren ver overzee .
De gesproken brief was daarom een betaalbaar alternatief.
Zie ook www.monumentpoeldonk.nl/indie/gesproken_brief.htm
Het doet mij een beetje denken aan de tijd dat telefoneren naar de ander kant van de wereld heel kostbaar was en een papieren brief weliswaar voordeliger was maar dan miste je toch de menseljke stem van je dierbaren ver overzee .
De gesproken brief was daarom een betaalbaar alternatief.
Zie ook www.monumentpoeldonk.nl/indie/gesproken_brief.htm
Laatst bewerkt 05 apr 2020 16:05 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 apr 2020 14:36 - 05 apr 2020 14:39 #83069
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic zelf je vinylplaten maken..........
Het behoeft nog enige verduidelijking. 
Yuri Suzuki.
Het is weer typisch Japans om het zo klein mogelijk te houden, net als dat spelertje
voor de wereld Record Day.
Dat wil niet zeggen dat het meteen speelgoed is, al lijkt dat wel zo naar Westerse maatstaven.
In Azië kijkt men nu eenmaal vaak anders tegen de dingen aan.
Overigens beschrijft de ontwerper het geluid zelf als 'lo-fi'.
Yuri Suzuki.
Het is weer typisch Japans om het zo klein mogelijk te houden, net als dat spelertje
voor de wereld Record Day.
Dat wil niet zeggen dat het meteen speelgoed is, al lijkt dat wel zo naar Westerse maatstaven.
In Azië kijkt men nu eenmaal vaak anders tegen de dingen aan.
Overigens beschrijft de ontwerper het geluid zelf als 'lo-fi'.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 05 apr 2020 14:39 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 apr 2020 14:18 #83067
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic zelf je vinylplaten maken..........
Die snijkop heb je niet nodig
De afspeel arm snijd al groeven in de platen
Dit valt onder kinderspeelgoed.
Low fi systeem
De afspeel arm snijd al groeven in de platen
Dit valt onder kinderspeelgoed.
Low fi systeem
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 apr 2020 13:24 - 05 apr 2020 13:25 #83063
door RR1957
Yep, wellicht is het idee goed, maar het lijkt hier te goedkoop uitgevoerd.
Nou begin de vlakke speelplaat trouwens ooit ook als speelgoed.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic zelf je vinylplaten maken..........
Cees PA1DBA schreef : Ziet er uit als een "Mickey Mouse" speelje, waar je geen kwaliteit van mag verwachten, wel educatief.
Yep, wellicht is het idee goed, maar het lijkt hier te goedkoop uitgevoerd.
Nou begin de vlakke speelplaat trouwens ooit ook als speelgoed.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 05 apr 2020 13:25 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
05 apr 2020 13:10 #83062
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic zelf je vinylplaten maken..........
Ziet er uit als een "Mickey Mouse" speelje, waar je geen kwaliteit van mag verwachten, wel educatief.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 apr 2020 12:51 #83061
door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic zelf je vinylplaten maken..........
Wel grappig, maar ik houd het liever bij bandrecorders, goede cassettedecks en de huidige 16-bits of 24-bits geluidskaarten voor de computer als opname medium.
groetjes,
-=Kees=-
groetjes,
-=Kees=-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.