- Berichten: 3361
Grammofoonplaten en muziek
First years of stereo records
15 mrt 2019 12:30 - 15 mrt 2019 13:07 #76519
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic First years of stereo records
Deze plaat stamt uit 1958, is een der weinigen stereoplaten met het Minigroove label.
De plaat komt in een hoesontwerp die voor de eerste lichting stereoplaten hetzelfde was.
Dit had te maken met de nog lage verwachtingen van de verkoop.
De plaat komt in een hoesontwerp die voor de eerste lichting stereoplaten hetzelfde was.
Dit had te maken met de nog lage verwachtingen van de verkoop.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 15 mrt 2019 13:07 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mrt 2019 12:12 - 15 mrt 2019 12:28 #76517
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic First years of stereo records
In 1958 Philips experimenteerde Philips met stereo platen op hun label MInigroove.
Iemand liet me die enkele maanden geleden zien.
Philips had al snel besloten om stereo platen van 1958 niet op het label Minigroove uit te brengen,
maar op de Philips naam.
Daarmee was het lot van de naam Minigroove bezegeld, want die beleven alleen mono.
Begin jaren zestig verdween de naam dan ook en verschenen allen platen (ook mono) op de
naam van Philips als label.
vr.gr.
RenéR
Iemand liet me die enkele maanden geleden zien.
Philips had al snel besloten om stereo platen van 1958 niet op het label Minigroove uit te brengen,
maar op de Philips naam.
Daarmee was het lot van de naam Minigroove bezegeld, want die beleven alleen mono.
Begin jaren zestig verdween de naam dan ook en verschenen allen platen (ook mono) op de
naam van Philips als label.
vr.gr.
RenéR
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 15 mrt 2019 12:28 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mrt 2019 06:41 #76515
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic First years of stereo records
En ik maar denken dat dit een Nederlandstalig forum is...
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mrt 2019 00:25 #76514
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
First years of stereo records werd gestart door RR1957
Een uitgebreid onderzoek en archief over de eerste jaren van de stereo platen.
Wellicht interessant.
First years of stereo records
Wellicht interessant.
First years of stereo records
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.