Grammofoonplaten en muziek
Vinyl
17 aug 2014 02:29 - 17 aug 2014 02:46 #45759
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Cees,
Zoals je aangeeft het is maar net wat men ervoor over heeft, maar om die voor gek te slijten ????
Alle muziek is op welke manier dan ook goedkoop te verkrijgen maar niet op de originele (vinyl) labels.
En dan komen de ware verzamelaars met veel geld naar boven.
Zelf heb ik ook een aantal van deze platen, zoals Elvis op SUN label en Buddy op Coral en niet eens voor veel geld gekocht, ik koester ze wel.
Zoals je aangeeft het is maar net wat men ervoor over heeft, maar om die voor gek te slijten ????
Alle muziek is op welke manier dan ook goedkoop te verkrijgen maar niet op de originele (vinyl) labels.
En dan komen de ware verzamelaars met veel geld naar boven.
Zelf heb ik ook een aantal van deze platen, zoals Elvis op SUN label en Buddy op Coral en niet eens voor veel geld gekocht, ik koester ze wel.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 aug 2014 02:46 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 aug 2014 00:26 #45757
door Cees
Het is waard wat de "gek" met te veel geld er voor geeft.
Ik ben niet gek en ik heb ook niet te veel geld en pakhuizen bezit ik ook al niet.
En ik heb al stapels gekregen en gevonden platen waar ik de tijd nog niet voor heb
gehad om ze te draaien... Zo gaat dat als je begint te verzamelen.
Het zelfde geld voor mijn compact cassette bandjes.
En zat en genoeg muziek die je met een knop tegenwoordig via de internet radio of
computer gratis kunt beluisteren, zonder tikken krassen of stof. En neemt ook nog
eens geen ruimte in. Komt er ooit een groot schip met geld bij mij binnen, dan ga
ik er echt leuker en nuttiger dingen mee doen als stof happende platen.
Vr gr Cees.
Ik ben niet gek en ik heb ook niet te veel geld en pakhuizen bezit ik ook al niet.
En ik heb al stapels gekregen en gevonden platen waar ik de tijd nog niet voor heb
gehad om ze te draaien... Zo gaat dat als je begint te verzamelen.
Het zelfde geld voor mijn compact cassette bandjes.
En zat en genoeg muziek die je met een knop tegenwoordig via de internet radio of
computer gratis kunt beluisteren, zonder tikken krassen of stof. En neemt ook nog
eens geen ruimte in. Komt er ooit een groot schip met geld bij mij binnen, dan ga
ik er echt leuker en nuttiger dingen mee doen als stof happende platen.
Vr gr Cees.
16 aug 2014 17:51 - 16 aug 2014 17:51 #45735
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Huub,
Lees dit dan maar eens door, of googel eerst even voordat je wat roept.
Lijkt me niet van alles roepen.
en.wikipedia.org/wiki/Record-Rama
Lees dit dan maar eens door, of googel eerst even voordat je wat roept.
Lijkt me niet van alles roepen.
en.wikipedia.org/wiki/Record-Rama
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 16 aug 2014 17:51 door Bert Kn.
16 aug 2014 17:31 - 16 aug 2014 18:01 #45733
door Huub
Ach Wat ze kunnen zoo wel van alles roepen
40 Mill ..Bepaalde grote aantallen zijn NU nog te koop
Huub
40 Mill ..Bepaalde grote aantallen zijn NU nog te koop
Huub
Laatst bewerkt 16 aug 2014 18:01 door Huub.
16 aug 2014 17:26 - 16 aug 2014 17:28 #45731
door mrphonograph
tino
Beantwoord door mrphonograph in topic Vinyl
de collectie van paul c mawhinney was s'werelds grootste platen collectie
de collectie was onderdeel van de platenzaak vam mawhinney onder de naam record-rama deze sloot zijn deuren in 2008
in 2013 is de collectie verkocht aan een braziliaanse millionair die er een museum archief van wil maken
de opbrengst van de collectie voor mahinney is zo'n 40 millioen dollar
groetjes
tino
de collectie was onderdeel van de platenzaak vam mawhinney onder de naam record-rama deze sloot zijn deuren in 2008
in 2013 is de collectie verkocht aan een braziliaanse millionair die er een museum archief van wil maken
de opbrengst van de collectie voor mahinney is zo'n 40 millioen dollar
groetjes
tino
tino
Laatst bewerkt 16 aug 2014 17:28 door mrphonograph.
16 aug 2014 11:59 #45718
door Lee
Dan heb je dus een verzameling lp`s niet om naar te luisteren , ik kan mij niet voorstellen
dat hij al die lp`s ook echt wil beluisteren, maar gewoon voor de heb.
Zo ben ik ook ooit begonnen met mijn singel verzameling, alles kopen wat ik tegen kwam
maar na verloop van tijd werd ik selectiever en kocht alleen wat ik interessant vond.
Met mijn lp`s heb ik dat altijd gedaan, alleen kopen wat ik ook echt wil beluisteren.
Maar ja, ieder zijn eigen manier van verzamelen, het gaat tenslotte toch om de lol die je erin hebt
Lee
dat hij al die lp`s ook echt wil beluisteren, maar gewoon voor de heb.
Zo ben ik ook ooit begonnen met mijn singel verzameling, alles kopen wat ik tegen kwam
maar na verloop van tijd werd ik selectiever en kocht alleen wat ik interessant vond.
Met mijn lp`s heb ik dat altijd gedaan, alleen kopen wat ik ook echt wil beluisteren.
Maar ja, ieder zijn eigen manier van verzamelen, het gaat tenslotte toch om de lol die je erin hebt
Lee