Grammofoonplaten en muziek
Grammofoon Premieplaat
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
22 nov 2012 18:43 - 22 nov 2012 18:44 #24380
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Grammofoon Premieplaat
Yep, Hans.
Leuke plaatjes en helaas (nog) niet erg zeldzaam.
Volgens mij in enorme hoeveelheden gemaakt, want
je komt ze (die op je foto) nog veel tegen.
Die van Wim kan is uiteraard beroemd vanwege de
grammofoon.
Rechtsonder trouwens een bijzonder plaatje van het Letterkundig Museum.
Ook aardig zijn de promotieplaten van platenlabels.
Het waren ook dunne boekwerkjes met een kleine
catalogus van de firma.
Met name de grote LP hoort in elke vintage collectie
bij vintage weergave spullen thuis.
:thumbsup:
Leuke plaatjes en helaas (nog) niet erg zeldzaam.
Volgens mij in enorme hoeveelheden gemaakt, want
je komt ze (die op je foto) nog veel tegen.
Die van Wim kan is uiteraard beroemd vanwege de
grammofoon.
Rechtsonder trouwens een bijzonder plaatje van het Letterkundig Museum.
Ook aardig zijn de promotieplaten van platenlabels.
Het waren ook dunne boekwerkjes met een kleine
catalogus van de firma.
Met name de grote LP hoort in elke vintage collectie
bij vintage weergave spullen thuis.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 22 nov 2012 18:44 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 nov 2012 17:49 - 22 nov 2012 18:26 #24379
door Johannes
Grammofoon Premieplaat werd gestart door Johannes
Hallo luitjes,
Tja wie kent ze nog, de premieplaten uitgegeven door het gezamenlijke genootschap van platen uitgevers GGCN anno 1961.
Als je in september van dat jaar, voor 5 guldens platen kocht kon je voor F 1,25 in die
maand de promotieplaat aanschaffen.
Gelukkig heb ik de premieplaat uit 1961 opgenomen in Scheveningen en geproduceerd door Willem O.Duis nog bewaard maar is deze helaas niet op Youtube terug te vinden. Vandaag draaide ik die promotieplaat weer eens en het klonk gewoon alsof de tijd 50 jaar had stilgestaan. jammer dat hij niet op youtube staat.... Anders heb ik hem nog wel.
groeten, Hans
Tja wie kent ze nog, de premieplaten uitgegeven door het gezamenlijke genootschap van platen uitgevers GGCN anno 1961.
Als je in september van dat jaar, voor 5 guldens platen kocht kon je voor F 1,25 in die
maand de promotieplaat aanschaffen.
Gelukkig heb ik de premieplaat uit 1961 opgenomen in Scheveningen en geproduceerd door Willem O.Duis nog bewaard maar is deze helaas niet op Youtube terug te vinden. Vandaag draaide ik die promotieplaat weer eens en het klonk gewoon alsof de tijd 50 jaar had stilgestaan. jammer dat hij niet op youtube staat.... Anders heb ik hem nog wel.
groeten, Hans
Laatst bewerkt 22 nov 2012 18:26 door Johannes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.