Skip to main content

Philips AG9015 stekker

Meer
21 mrt 2026 19:29 #102059 door admin
Beantwoord door admin in topic Philips AG9015 stekker

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 mrt 2026 16:31 #102058 door Keesbaard
Beantwoord door Keesbaard in topic Philips AG9015 stekker
Beste forum leden,

Na het plaatsen van een advertenties op marktplaats, ben ik benaderd door een verkoper. Van hem heb ik de gewenste stekker kunnen over voor €12,95 icl verzendkosten.

Met vriendelijke groeten,
Keesbaard
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA

Meer
14 mrt 2026 15:24 #102053 door Keesbaard
Beantwoord door Keesbaard in topic Philips AG9015 stekker
Beste Peter,

Bedankt voor het snelle antwoord en de tips, ik zal zeker nu is een beurs bezoeken. En in de tussentijd, een Din stekker aanschaffen.

Met vriendelijke groeten,
Keesbaard

Meer
13 mrt 2026 22:02 - 13 mrt 2026 22:03 #102052 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philips AG9015 stekker
Als je niet aan zo’n steker kunt komen, kun je ook je platenspeler voorzien van een 5-polige DIN-plug en je platenspeler op de recorder ingang aansluiten, dat is in feite dezelfde aansluiting. De aansluitingen zijn dan: 3 = Links, 5 = Rechts en 2 = Massa. Of je platenspeler met 3 banaanstekers aansluiten (wel even die sticker weghalen die voor het linker kanaal zit). 65 Euro voor zo’n steker is een belachelijke prijs, zo zeldzaam zijn ze niet.
Ik zie op de beurs regelmatig de 5-polige platte contrasteker liggen, ook verloopstekers zie ik nog wel eens. Als je die verloopsteker sloopt, kun je het stekerdeel overzetten in de huls van de contrasteker, de huls van de contrasteker is n.l. dezelfde als van de steker. Dan heb je voor weinig geld een steker.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 13 mrt 2026 22:03 door peter1952.

Meer
13 mrt 2026 19:43 #102051 door Keesbaard
Philips AG9015 stekker werd gestart door Keesbaard
Beste Forumleden,

Ik heb thuis nog een oude Philips B5X44A Radio.
En hij doet het ook nog. Graag zou ik hier weer een platenspeler op aan willen sluiten. Helaas heb ik hier een Philips AG9015 IEC 5 polige plate stekker voor nodig. Weet iemand nog een adresje waar ik dit voor een redelijke prijs kan kopen. Op eBay staat wel een advertentie, maar 65€ vind ik echt te duur voor een 2e hands stekker die zo oud is. Graag zie ik jullie reactie te gemoet, met vriendelijke groeten, Keesbaard.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena