Potmeter Philips
Minder
Meer
22 dec 2025 21:40 #101929
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Potmeter Philips
Zoals je weet heb ik deze potmeter voor jou , alleen zit de rest van de radio er nog aan vast 
Het toestel is eigenlijk zo goed als compleet maar de houtnerf opdrukken op de kast zijn niet meer de mooiste.
Het is echt een loop of sloop radio.
De l.s trafo is voor zover ik kan zien niet de originele.
Toestel werkte nog enigszins (geen ontvangst meer ) , de elco zou nog wel goed moeten wezen want brom heb ik niet gehoord.Verder zitten alle oude C;s en andere zooi er nog keurig in.
misschien wil iemand anders wel andere delen van dit apparaat.
Het toestel is eigenlijk zo goed als compleet maar de houtnerf opdrukken op de kast zijn niet meer de mooiste.
Het is echt een loop of sloop radio.
De l.s trafo is voor zover ik kan zien niet de originele.
Toestel werkte nog enigszins (geen ontvangst meer ) , de elco zou nog wel goed moeten wezen want brom heb ik niet gehoord.Verder zitten alle oude C;s en andere zooi er nog keurig in.
misschien wil iemand anders wel andere delen van dit apparaat.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 dec 2025 19:58 #101928
door Oldwollie
Potmeter Philips werd gestart door Oldwollie
Ik zoek een potmeter voor een Philips BX420A-01.
In de documentatie staat het nummer 48 500 34.0 genoemd. op de oude potmeter staat 500 34 46 52
De waard is 50k + 0.45; zie foto.
Het is de potmeter voor het volume alsmede de power on/off en de radio/grammo omschakeling.
Het heeft een korte as met een M3 gaatje voor het koppelen aan de langere as.
In de documentatie staat het nummer 48 500 34.0 genoemd. op de oude potmeter staat 500 34 46 52
De waard is 50k + 0.45; zie foto.
Het is de potmeter voor het volume alsmede de power on/off en de radio/grammo omschakeling.
Het heeft een korte as met een M3 gaatje voor het koppelen aan de langere as.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.