Skip to main content

GE VR naaldhouder

Meer
21 mrt 2025 23:26 #101235 door Niels
Beantwoord door Niels in topic GE VR naaldhouder
Hallo Jan,

Bedankt voor je antwoord. Het is niet wat ik wil. Ik zoek nog even verder. Voor twee naalden, mono en 78rpm, met draaiknop hen ik zelf ook nog liggen.

Fijn weekend,

Niels

Niels

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 mrt 2025 20:09 - 21 mrt 2025 20:10 #101234 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic GE VR naaldhouder
Er zijn twee uitvoeringen van de naaldhouder: Een uitvoering waar twee naalden in zitten en waar bovenop een knopje is gemonteerd. Door het knopje naar beneden te drukken kan de naaldhouder 180 graden gedraaid worden, daarna moet het knopje weer omhoog getrokken worden (gebeurt misschien vanzelf door het veertje dat om de as zit). De tweede uitvoering is voor jukeboxen en hiervan is de as ingekort. Er kunnen wel twee naalden in, maar die moet je wisselen door met bijv. met een paperclip de naaldhouder naar beneden te duwen, 180 graden te draaien en terug te duwen.
Meestal is maar één naald aanwezig bij de verkorte versie.
Jukebox Revival had deze naaldhouders in voorraad, maar ik zie ze nu daar niet meer.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 21 mrt 2025 20:10 door peter1952.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels

Meer
21 mrt 2025 19:25 #101233 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic GE VR naaldhouder
Hallo Niels,

De naalddrager die ik heb liggen wijkt enigszins af van het type dat jij vraagt: Het lijkt mij een drager voor 2 naalden waarvan een deel van de draaias is afgezaagd. Hij past wel maar klemt niet meer. Daar moet je een oplossing voor zoeken maar je mag hem van me hebben.
Tevens heb ik nog een compleet GE element ( RPX046?) liggen met 25u saffier. De saffier ziet er nog verrassend gaaf uit bij 60x vergroting.

Met vriendelijke groet,  Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels

Meer
14 mrt 2025 19:53 #101227 door Niels
Beantwoord door Niels in topic GE VR naaldhouder
Fijn Jan. Ik wacht af. Geniet van Gran Canaria.

Met vriendelijke groeten,

Niels

Niels

Meer
14 mrt 2025 16:30 #101226 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic GE VR naaldhouder
Ik heb waarschijnlijk nog GE naaldhouders liggen. Momenteel ben ik op Gran Canaria. Na 18 maart weer terug in Nederland. Dan ga ik in mijn voorraad kijken.
Groet, Jan

Meer
14 mrt 2025 13:10 #101225 door Niels
GE VR naaldhouder werd gestart door Niels
Hallo,

Ik ben opzoek naar een naaldhouder voor een GE VR element. Als iemand er een heeft liggen en er niets mee doet dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt, Niels

Niels

Gemaakt door Kunena