FM blok voor B8X72A/54
Minder
Meer
18 jun 2023 10:57 #97376
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic FM blok voor B8X72A/54
aan buizen FM tuners heb je wat ervaring voor nodig…
ik heb deze tuners al vrij vaak gereviseerd..verlopen vrij makkelijk na deze leeftijd, ik vervang de drie composietweerstanden en 3 c tjes in de oscillator en ze werken nu allemaal vrij stabiel
ik heb deze tuners al vrij vaak gereviseerd..verlopen vrij makkelijk na deze leeftijd, ik vervang de drie composietweerstanden en 3 c tjes in de oscillator en ze werken nu allemaal vrij stabiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 jun 2023 21:37 #97375
door Joh8552
Beantwoord door Joh8552 in topic FM blok voor B8X72A/54
Hallo bedankt voor je reactie en aanbod.
Eigenlijk zou hij helemaal nagekeken moeten worden.Toen ik het een paar maanden geleden kocht-voor te veel geld- deed hij het prima, maar op den duur begon de FM te verlopen.
Tenzij ik ik iemand of een bedrijf kan vinden die dit nakijken voor een redelijke prijs kan doen, gaat hij in de verkoop.Ik heb hier geen opleiding voor, wel op allerlei andere vlakken maar dit niet.Ik vond het gewoon een prachtige radio om te zien en ik denk vrij zeldzaam.
Zelf heb ik wel nieuwe koorden voor de zenderzoeker gemaakt en de staalkabels voor de 4 toonknoppen vervangen, ging prima.Dit is een brug te ver!
Mvr.gr
Johan.
Eigenlijk zou hij helemaal nagekeken moeten worden.Toen ik het een paar maanden geleden kocht-voor te veel geld- deed hij het prima, maar op den duur begon de FM te verlopen.
Tenzij ik ik iemand of een bedrijf kan vinden die dit nakijken voor een redelijke prijs kan doen, gaat hij in de verkoop.Ik heb hier geen opleiding voor, wel op allerlei andere vlakken maar dit niet.Ik vond het gewoon een prachtige radio om te zien en ik denk vrij zeldzaam.
Zelf heb ik wel nieuwe koorden voor de zenderzoeker gemaakt en de staalkabels voor de 4 toonknoppen vervangen, ging prima.Dit is een brug te ver!
Mvr.gr
Johan.
16 jun 2023 17:50 #97373
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic FM blok voor B8X72A/54
Is-ie wel stuk? Hoe heb je dat geconstateerd? Je kan hem eventueel droppen in Amsterdam.
Tjerk, 9ZZ
16 jun 2023 11:40 #97372
door Joh8552
Beantwoord door Joh8552 in topic FM blok voor B8X72A/54
Bedankt voor je bericht.
Helaas daarvoor ben ik niet radio technisch genoeg.Misschien jij uiteraard tegen betaling?
Mvrgr Johan
Helaas daarvoor ben ik niet radio technisch genoeg.Misschien jij uiteraard tegen betaling?
Mvrgr Johan
Minder
Meer
16 jun 2023 10:04 #97371
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic FM blok voor B8X72A/54
wat doet ie niet? Deze zijn doorgaans toch te herstellen..composietweerstanden verlopen,defect of een condensator in sluiting is toch vrij makkelijk te herstellen?
16 jun 2023 09:23 #97370
door Joh8552
FM blok voor B8X72A/54 werd gestart door Joh8552