Een nieuw leven voor een Philips B7x44a /01
- RadioKasper
- [RadioKasper]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 jan 2022 13:05 #93627
door RadioKasper
Beantwoord door RadioKasper in topic Een nieuw leven voor een Philips B7x44a /01
Bedankt Doktordirk voor je bericht!. Via een PB kunnen we inderdaad onze gegevens uitwisselen om te kijken of er nog geluid uit mijn radio kan komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
13 jan 2022 16:04 #93597
door admin
Minder
Meer
13 jan 2022 14:48 - 13 jan 2022 14:53 #93596
door Doktordirk
Beantwoord door Doktordirk in topic Een nieuw leven voor een Philips B7x44a /01
Hallo Kasper, ik wil wel eens een poging ondernemen om er weer geluid uit te krijgen.
Zo te zien is het alleen stof, en is de radio niet misbruikt in een garage of werkplaats.
Er zijn nog wel wat onderdelen die om aandacht vragen, maar daar komen we wel weer uit.
Met mijn exemplaar is het uiteindelijk ook gelukt.
Toen ik hem kocht in de Beukenkamp (voorganger van de Beuk) zij de verkoper er bij dat er altijd goed op was gepast, was nog van zijn schoonmoeder geweest.
Gezien de staat toen met verf en watervlekken, beschadigingen en veel los fineer gaf ik ook niet veel voor de gezondheid van schoonmoeder!
Maar uiteindelijk ziet het er weer top uit.
Laat maar weten hoe we het apparaat bij mij krijgen.
Als er te veel privegegevens moeten worden vermeld kan dat beter via een PB
Mvg. Dirk
Ps ik woon al tientallen jaren op het zelfde adres, maar door noodzakelijke?? herindelingen woon ik nu ook in de gemeente Purmerend (alleen wel zo'n 11Km verderop!)
Zo te zien is het alleen stof, en is de radio niet misbruikt in een garage of werkplaats.
Er zijn nog wel wat onderdelen die om aandacht vragen, maar daar komen we wel weer uit.
Met mijn exemplaar is het uiteindelijk ook gelukt.
Toen ik hem kocht in de Beukenkamp (voorganger van de Beuk) zij de verkoper er bij dat er altijd goed op was gepast, was nog van zijn schoonmoeder geweest.
Gezien de staat toen met verf en watervlekken, beschadigingen en veel los fineer gaf ik ook niet veel voor de gezondheid van schoonmoeder!
Maar uiteindelijk ziet het er weer top uit.
Laat maar weten hoe we het apparaat bij mij krijgen.
Als er te veel privegegevens moeten worden vermeld kan dat beter via een PB
Mvg. Dirk
Ps ik woon al tientallen jaren op het zelfde adres, maar door noodzakelijke?? herindelingen woon ik nu ook in de gemeente Purmerend (alleen wel zo'n 11Km verderop!)
Laatst bewerkt 13 jan 2022 14:53 door Doktordirk.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin
11 jan 2022 20:53 #93555
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Een nieuw leven voor een Philips B7x44a /01
Vrienden, er is toch wel iemand in de buurt van Purmerend die Kasper helt met zijn B7X44A?
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
- RadioKasper
- [RadioKasper]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 jan 2022 19:46 #93546
door RadioKasper
Een nieuw leven voor een Philips B7x44a /01 werd gestart door RadioKasper
Hallo iedereen,
Vanuit een erfenis heb ik een Philips B7x44a /01 gekregen. Graag zou ik deze willen gaan gebruiken. Het is een prachtig pronkstuk en het geluid moet ook goed zijn van zulke buisradio's. Echter is mijn kennis van buizenradio's 0.0. Daarnaast lees ik dat het niet verstandig is om hem na jaren direct aan te zetten.
Daarom ben ik erg benieuwd of iemand in de buurt van Purmerend mij zou willen helpen met het opstarten en eventueel vervangen van onderdelen (als die in de loop der jaren misschien zijn vergaan....) Het zou geweldig zijn als er weer geluid komt uit deze radio.
Ik hoop graag met iemand dit te kunnen oppakken.
Groetjes Kasper
Vanuit een erfenis heb ik een Philips B7x44a /01 gekregen. Graag zou ik deze willen gaan gebruiken. Het is een prachtig pronkstuk en het geluid moet ook goed zijn van zulke buisradio's. Echter is mijn kennis van buizenradio's 0.0. Daarnaast lees ik dat het niet verstandig is om hem na jaren direct aan te zetten.
Daarom ben ik erg benieuwd of iemand in de buurt van Purmerend mij zou willen helpen met het opstarten en eventueel vervangen van onderdelen (als die in de loop der jaren misschien zijn vergaan....) Het zou geweldig zijn als er weer geluid komt uit deze radio.
Ik hoop graag met iemand dit te kunnen oppakken.
Groetjes Kasper