Skip to main content

Front plaat canwell sa124

Meer
27 jun 2021 10:34 - 27 jun 2021 11:07 #91142 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Front plaat canwell sa124
Was hij wel goed verpakt voor verzending?
Dat lees ik niet duidelijk. De doos hoeft bij een val niet beschadigd te zijn als het object in de doos niet goed beschermd is.
Ik had sowieso verzocht om een dubbele doos. Een (duur) object moet echt 'zweven' in een dikke laag schuim en/of bubbeltjesplastic. 
Ik hoop dat het weer goed komt met je toestel en je hem met plezier gaat gebruiken. 
Ik heb al vele jaren ervaring met MP , zowel in als uitgaand. Ook voor mijn partner. Eigenlijk nog nooit echt nadelige zaken gehad. Heel wat vintage spullen voor het interieur komen van MP. Onlangs nog een Braun blender, zeer goed verpakt door de verkoper.
Het is naar mijn idee zaak om voorgaand vriendelijk en beleefd met de verkoper te corresponderen. Dat scheelt al enorm bij de medewerking. Je ervaart zo vaak, bij verkoop, hoe bot, kortaf en feitelijk onbeleefd geïnteresseerden zijn. Alsof het allemaal maar zo vanzelfsprekend is. Er kan zelfs geen groet van af. Ik doe dat altijd wel. Dan maar ouderwetse beleefdheid. Dat heeft me juist daardoor ook af en toe juist voordeel opgeleverd! Ik heb best wel eens objecten 'gewonnen' terwijl ik niet de hoogste bieder was. Het werd mij echter gegund vanwege de vriendelijke correspondentie vooraf. Vorig jaar nog zoiets, een zwaar lastig in te pakken object. Het oudere echtpaar kwam het zelfs brengen (ze stelden het zelf voor, vonden ze gemakkelijker dan versturen) en ik gaf hen daarvoor uiteraard een fles goede wijn. Er werd vriendelijk nagekaart met koffie. Daardoor kwam ik ook wat van de geschiedenis van het oude object te weten. 

Als ik een deal heb om wat te verkopen, maar ik altijd 1 of 2 foto's (bij duurdere objecten meerdere) van het inpakken en de doos (met het adres in beeld). Zo heb je altijd garantie als er tijdens het vervoer iets mis mocht gaan. Een eerder tamelijk duur object moest ik naar Schotland sturen. Ik heb wel tien foto's van het verpakken gemaakt en van te voren naar de koper gestuurd. Hij gaf er zijn goedkeuring aan. En gelukkig maar, want de Engelse pakketdienst (die veel slechter is dan in NL, we mogen dan echt niet mopperen) en de douane daar hadden er een potje van gemaakt en het object kwam beschadigd bij de koper aan. Het had zijn verzamelwaarde grotendeels verloren en daardoor een stevig verlies voor de nieuwe eigenaar. Niet alleen kwam het pakket vier weken later aan dan gepland, de doos was door de douane geopend en het object provisorisch er weer ingepropt. De koper kreeg de doos geopend aangeleverd! Het object was gebroken.
Maar zoals gezegd, wat ik zelf heb mogen ontvangen, is altijd goed ingepakt geweest en nooit beschadigd aangekomen. Ongeacht welk (breekbaar) materiaal. De verkoper met beleefdheid paaien, dan doen ze beter hun best.
;-)

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 27 jun 2021 11:07 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 jun 2021 09:43 #91140 door bert61
Beantwoord door bert61 in topic Front plaat canwell sa124
Ik hoop op een donor toestel van een of andere knutselaar
En verder baal ik als een stekker hier van
Bedankt allen voor jullie reactie,s

Meer
26 jun 2021 22:56 - 26 jun 2021 23:09 #91137 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Front plaat canwell sa124
Leer 1 ding van marktplaats
Geen enkele verkoper neemt zijn verantwoording en garantie
Ze willen snel poen verdienen misschien heeft hem express laten vallen in de doos verstop en opgestuurd..

wat een onzin.
Dat zou betekenen dat ik die ook zo nu en dan op MP aanbiedingen doet ook geen verantwoordelijkheid zou nemen.
En iets express laten vallen en dan vervolgens in een doos verstoppen nou dat geloof ik al helemaal niet.
Dat er voor het versturen of al eerder  iets mis is gegaan en de verkoper dacht ............... tja dat gebeurt ook wel.

Edit,
Ik zie nu dat Peter ook al gereageerd had.
Het front is inderdaad beter te krijgen maar mooi strak zal het niet meer worden.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 26 jun 2021 23:09 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, bert61

Meer
26 jun 2021 22:43 #91136 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Front plaat canwell sa124
Lekker negatief weer allemaal. Alsof dat iets oplost. Er zijn er gelukkig ook die hun zaakjes wel serieus nemen. 
Misschien is dit nog wel te redden. De hele zaak demonteren en de frontplaat weer voorzichtig recht proberen te krijgen, Niet forceren. Inderdaad, met een blok hout en een kunststof hamer terug tikken.
Je zal het wel altijd blijven zien.

Dit ding heeft gewoon een tik op de verkeerde plaats gehad. Het hoeft niet eens zo hard gegaan te zijn, Het eigen gewicht heeft de schade veroorzaakt.

Misschien iemand anders die ervaring heeft met dit soort schade?

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Johannes, Bert Kn

Meer
26 jun 2021 22:25 #91135 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Front plaat canwell sa124
Leer 1 ding van marktplaats
Geen enkele verkoper neemt zijn verantwoording en garantie
Ze willen snel poen verdienen misschien heeft hem express laten vallen in de doos verstop en opgestuurd..
Beter is af te halen en ter plekke bekijken desnoods met iemand mee
Een buizen versterker is kwetsbaar om op te sturen.
Frontplaat is te herstellen ga bij een plaatweeker langs die auro’s uitdeukt.
Of op een vlakke onder grond en met een nylonhamer vlak tikken
De kap kun je richten..
Kijk ook bij de verkoper naar recenties zijn die slecht lekker laten staan.
Deze versterker komen overeen met bocama lafayette, kontakt versterkers.
In die richting kun je ook zoeken
Even goed succes met de versterker

René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: bert61

Meer
26 jun 2021 21:33 #91134 door bert61
Front plaat canwell sa124 werd gestart door bert61
Ik heb op marktplaats een Camwell-sa124 gekocht
het is of met een zeer grote hamer bewerkt of een meter of 3-4 naar beneden gegooid
de Hoek van het front en de bescherm kap zijn omgebogen
de verpakking was niet beschadigd 
verkoper geeft niet thuis neemt geen enkele verantwoording en vroeg zelfs of ik hem niet heb laten vallen
gezien de schade moet ik van een trap naar beneden gesmeten hebben 
het chassis is zelfs niet haaks meet 
Maar ik wil het weer in orde maken ik hoop een origineel front te vinden
desnoods een donor versterker 
de Kap kan ik wel goed krijgen Maar het front niet meer

wie kan mij helpen de versterker 35,6 cm breed en 11 cm hoog
een front van een bocama lijkt er wat afmetingen er veel op
ik kan zelf niet naar de markt in driebergen.

Gemaakt door Kunena