- Berichten: 8947
GESPOT
Platenspeler snoer
18 apr 2020 19:07 - 18 apr 2020 19:13 #83279
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler snoer
Cees IK hoor het ook gewoon minder mooi
er zit niet voor niks een rode stip op dat is niet
allen voor meer gebruik ..de conus gaat voor uit
met de eerste puls .. met de plus
ik heb het wel degelijk uit beluistert .
bij de moderne boxen is het ook zo
bij HEPTA ?
huub
er zit niet voor niks een rode stip op dat is niet
allen voor meer gebruik ..de conus gaat voor uit
met de eerste puls .. met de plus
ik heb het wel degelijk uit beluistert .
bij de moderne boxen is het ook zo
bij HEPTA ?
huub
Laatst bewerkt 18 apr 2020 19:13 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2020 18:20 #83278
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Platenspeler snoer
Cees,
Het kan altijd nog gekker zoals je ziet.
Als kind wel meegemaakt dat een kameraad een TV kreeg om te slopen.
Een kennis die wat ouder was zei dat je de speaker gerust op een stopcontact kunt aansluiten, dat ging en knal.............!
Die kennis zal wel iets hebben horen vallen over dat het idd ging maar dan met een 800 Ohm speaker.
Dit heb ik zelf jaren later eens kort zelf geprobeerd, de AD3800AM overleefde het!
Maar flink overbelast werd ie wel met een flinke ratel.
Was verder daarna nog prima!
Over losse bananenstekkertjes gesproken; ze zitten toch heel vaak aan een platenspeler en ik zag nooit de originele mooie stekkers die erbij hoorden.
Past ook niet altijd goed omdat het gat in de achterwand van de radio groter moet zijn en rond.
Dat was wel tot zo midden jaren 50.
Bij ons thuis zaten er ook bananenstekkertjes aangesloten.
Groet Frank
Het kan altijd nog gekker zoals je ziet.
Als kind wel meegemaakt dat een kameraad een TV kreeg om te slopen.
Een kennis die wat ouder was zei dat je de speaker gerust op een stopcontact kunt aansluiten, dat ging en knal.............!
Die kennis zal wel iets hebben horen vallen over dat het idd ging maar dan met een 800 Ohm speaker.
Dit heb ik zelf jaren later eens kort zelf geprobeerd, de AD3800AM overleefde het!
Maar flink overbelast werd ie wel met een flinke ratel.
Was verder daarna nog prima!
Over losse bananenstekkertjes gesproken; ze zitten toch heel vaak aan een platenspeler en ik zag nooit de originele mooie stekkers die erbij hoorden.
Past ook niet altijd goed omdat het gat in de achterwand van de radio groter moet zijn en rond.
Dat was wel tot zo midden jaren 50.
Bij ons thuis zaten er ook bananenstekkertjes aangesloten.
Groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
18 apr 2020 18:05 #83277
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Platenspeler snoer
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2020 15:10 - 18 apr 2020 15:16 #83276
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Platenspeler snoer
Mischien nog ontkoppelt van het element ?
ik denk toch dat geen element tegen net stroom kan
en luidsprekers .. vandaar Philips de platte stekker
aanbrengt met midde pen of men moet zelf klooien
met banaan of stroom stekker ..
ook hou ik altijd op koffers de rode stip aan voor de plus spieker
dat heb ik aangemerkt met rode stip ik zal dat ook altijd aanhouden
bij velen legt de uitgang aan een kant aan massa en ik hoor het ook
minder mooie diepten of bassen wel scherp hoger bij mis aanpassing
huub
ik denk toch dat geen element tegen net stroom kan
en luidsprekers .. vandaar Philips de platte stekker
aanbrengt met midde pen of men moet zelf klooien
met banaan of stroom stekker ..
ook hou ik altijd op koffers de rode stip aan voor de plus spieker
dat heb ik aangemerkt met rode stip ik zal dat ook altijd aanhouden
bij velen legt de uitgang aan een kant aan massa en ik hoor het ook
minder mooie diepten of bassen wel scherp hoger bij mis aanpassing
huub
Laatst bewerkt 18 apr 2020 15:16 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18 apr 2020 13:37 #83275
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Platenspeler snoer
En het kan zelfs nog gekker en dommer.
Ik kreeg van mijn oud tante een Pick Up.
Was toen in begin jaren '60 een prachtig duur ding.
Samen met een school vriend luisteren naar door hem mee genomen
singels.
Maar... terwijl ik een plaatje uit zocht had hij de beide banaan
stekkers al in het stopcontact gedaan!
Ik in alle staten van ontzetting!
Echter...Tot mijn grote verbazing geen vuurwerk.
Na dat alles door mij zelf goed was aangesloten deed de Pick Up
het goed. Wat een mazzel!!
Het element was van het kristal type, merk Ronnette.
Cees.
Ik kreeg van mijn oud tante een Pick Up.
Was toen in begin jaren '60 een prachtig duur ding.
Samen met een school vriend luisteren naar door hem mee genomen
singels.
Maar... terwijl ik een plaatje uit zocht had hij de beide banaan
stekkers al in het stopcontact gedaan!
Ik in alle staten van ontzetting!
Echter...Tot mijn grote verbazing geen vuurwerk.
Na dat alles door mij zelf goed was aangesloten deed de Pick Up
het goed. Wat een mazzel!!
Het element was van het kristal type, merk Ronnette.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
18 apr 2020 12:45 #83274
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Platenspeler snoer
@Francois,
Echt gebeurt deze week :neeneenee:
Echt gebeurt deze week :neeneenee:
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.