GESPOT
leuke foto's
26 sep 2019 14:34 #79829
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic leuke foto's
Je was me net voor René, een beetje minder mag wel hoor. Ik heb hier zelf nog verschillende oude Philips recorders (de oudste is de EL3527 monoknop) die het stuk voor stuk nog prima doen.
Zo slecht is het nou ook weer niet.
Groeten,
Peter
Zo slecht is het nou ook weer niet.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 sep 2019 12:36 #79827
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic leuke foto's
Als het oud is is het leuk
26 sep 2019 10:14 - 26 sep 2019 10:24 #79821
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic leuke foto's
Ik was in de tweede helft van de vorige eeuw waarschijnlijk één van de weinigen die het
cassettebandje en de recorder/afspeler helemaal niks vonden. Ik heb er enkele maanden
eentje gehad, ergens in de jaren tachtig.
Het was een tweedehandsje van mijn vader, een Luxman. Na een paar maanden heb ik hem
aan een vriend gegeven.
Voor mij bleef het simpelweg de voorliefde voor de LP. Als muziek mij aanstond dan kocht ik
de LP wel. Daar had ik geen cassette-deck voor nodig met dat gerommel met die bandjes.
Daarnaast vergeleek ik het systeem met super-acht-filmpjes (die mijn moeder in de vakanties
maakte) : minimale kwaliteit met een zo laag mogelijke snelheid.
En dat geklungel met al die soorten bandjes om ruis te zien te voorkomen (wat nooit helemaal
lukte). Daarnaast werd over het algemeen al die cassettes met zelf opgenomen muziek een
rommeltje.
Ik geef toe: het was toen best wel revolutionair om heel compact zelf op te kunnen nemen.
Maar met die compactheid moest men niet dezelfde hifi kwaliteit verwachten als van de
vinylplaat.
De eerste cassette recorder van pa was er eentje in liggende vormgeving. Zoals op de foto.
Die had het nadeel dat 120 minuten bandjes te 'zwaar' waren. Door de grotere weerstand
stopte het apparaat er ergens halverwege mee. Er werd nog een nieuwe snaar in gezet, maar
veel mocht het niet baten. 90 minuten bandje was het afwachten of hij het volhield en 60
minuten ging wel goed. Kennelijk niet voor niets dat men later voor een verticale positie van
de cassette koos (zoals in de bekende stereo torens van die tijd).
Tja, en als het bandje dan ook nog eens n het apparaat kreukelde... kon je weer op zoek naar
het potlood.
In feite deed ik nooit iets met zelf opnemen, ook niet met een grote bandrecorder en niet met
de veel latere cd.
Gewoon de LP's (en een tijdje cd's) kopen van je favoriete muziek was voldoende. Vanaf mijn
16e tot op de dag van vandaag.
cassettebandje en de recorder/afspeler helemaal niks vonden. Ik heb er enkele maanden
eentje gehad, ergens in de jaren tachtig.
Het was een tweedehandsje van mijn vader, een Luxman. Na een paar maanden heb ik hem
aan een vriend gegeven.
Voor mij bleef het simpelweg de voorliefde voor de LP. Als muziek mij aanstond dan kocht ik
de LP wel. Daar had ik geen cassette-deck voor nodig met dat gerommel met die bandjes.
Daarnaast vergeleek ik het systeem met super-acht-filmpjes (die mijn moeder in de vakanties
maakte) : minimale kwaliteit met een zo laag mogelijke snelheid.
En dat geklungel met al die soorten bandjes om ruis te zien te voorkomen (wat nooit helemaal
lukte). Daarnaast werd over het algemeen al die cassettes met zelf opgenomen muziek een
rommeltje.
Ik geef toe: het was toen best wel revolutionair om heel compact zelf op te kunnen nemen.
Maar met die compactheid moest men niet dezelfde hifi kwaliteit verwachten als van de
vinylplaat.
De eerste cassette recorder van pa was er eentje in liggende vormgeving. Zoals op de foto.
Die had het nadeel dat 120 minuten bandjes te 'zwaar' waren. Door de grotere weerstand
stopte het apparaat er ergens halverwege mee. Er werd nog een nieuwe snaar in gezet, maar
veel mocht het niet baten. 90 minuten bandje was het afwachten of hij het volhield en 60
minuten ging wel goed. Kennelijk niet voor niets dat men later voor een verticale positie van
de cassette koos (zoals in de bekende stereo torens van die tijd).
Tja, en als het bandje dan ook nog eens n het apparaat kreukelde... kon je weer op zoek naar
het potlood.
In feite deed ik nooit iets met zelf opnemen, ook niet met een grote bandrecorder en niet met
de veel latere cd.
Gewoon de LP's (en een tijdje cd's) kopen van je favoriete muziek was voldoende. Vanaf mijn
16e tot op de dag van vandaag.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 26 sep 2019 10:24 door RR1957.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
26 sep 2019 09:54 #79820
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic leuke foto's
Cees- pa1dba
25 sep 2019 19:15 #79814
door RR1957
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
25 sep 2019 15:38 #79811
door Cees PA1DBA