Skip to main content
GESPOT

leuke foto's

Meer
11 nov 2020 15:41 - 11 nov 2020 15:45 #86686 door Huub
Beantwoord door Huub in topic leuke foto's
Maaar het is ook in de gehelen kamer een soort licht totaal
geen bal achter of op de TV ik bedoel beter is om het
niet zo in he kijk veld te hebben vooral niet met over daad
losse lampen zijn ook sterker met de lummen
vooral niet met een oude zwart wit tv daar zit niet zo veel contrast in ook


IK denk van de doktordirk een huur TV is expert ?
of nordmende ik heb ook wel gezien tv,s spectra
denk wel aann een duitsen tv dirk ?
huub
Laatst bewerkt 11 nov 2020 15:45 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2020 12:39 - 11 nov 2020 13:28 #86681 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic leuke foto's
Ik gebruik zelden flitslicht en de foto's hierboven zijn allemaal zonder flitslicht.
Deze wel om een voorbeeld te geven.
Maar de tv staat wel uit.



Zeker bij de oude zwart-wit televisies was het bijna onmogelijk om overdag te kijken
zonder de gordijnen dicht te doen. Er was echter bijna geen uitzending overdag in de
jaren vijftig en zelfs zestig. Ik ervaar dat nu ook met deze 17TX180U uit 1957. Overdag
kijk ik nooit, dat gebeurd pas als het avond is. Je hoeft dan echter weer geen lampen
uit te zetten voor een goed beeld. Kunstlicht is kennelijk veel minder dan daglicht.
Op de een of andere reden viel dat bij kleurentelevisies wel weer mee, om overdag
te kijken zonder de gordijnen dicht te doen. Kleur had toch een ander effect.
Maar men moest bij de opkomst van de kleurentelevisie ook leren kijken en er
verschenen zelfs boekjes om kleur te verklaren en hoe te kijken.
Een en ander ook in relatie met de foutieve opmerkingen van meneer Huub.
Philips bracht bij de K6 zelfs een boekje uit hoe te kijken in kleur en werden fotografische
effecten verklaard, waarvan toch ook veel afwijkt van de werkelijkheid om ons heen.
Iedere fotograaf en lichttechnicus weet dat en houdt er rekening mee om toch de schijn
van werkelijkheid weer te geven.
Een boekje dat wel eens nuttig was geweest voor meneer Huub.

Maar ook bij zwart-wit tv's bracht men al boekjes op de markt hoe men om moest gaan
met de televisie, hoe te kijken en veel verklaringen over alles rondom de televisie. Ook
over de uitzendingen en het omroepen-land. De meeste mensen waren immers nog
behoorlijk onwetend over de wereld van de televisie.
Zoals het leuke boekje 'Bij de TV, handboek voor kijkers"........
Populair geschreven voor Jan en Alleman. Leuk boekje met een redelijk volledig tijdsbeeld
van de televisie in de eerste tien jaar.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 nov 2020 13:28 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2020 12:27 #86680 door Doktordirk
Beantwoord door Doktordirk in topic leuke foto's
En dit is ook een voorbeeld van het gebruik van flitslicht.
Op de tv was m'n broer (niet!) te zien tijdens een natuurkwisprogramma,de plantenbak was dacht ik de derde prijs.
Omdat moeder zuinig was en slechts een foto nam was dit het enige bewijs van zijn deelname (op een bandopname na).
Voor de kenners een strikvraagje: wat voor merk tv is het? (of meerdere merken?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2020 11:26 - 11 nov 2020 12:08 #86679 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic leuke foto's
In ieder geval, en daar ging het uiteraard om, waren schellak platen
indertijd (wel dure) gebruiksvoorwerpen en niet de objecten zoals
die tegenwoordig als verzameling van oud goed uit het verleden
gekoesterd worden.

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 nov 2020 12:08 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2020 11:18 - 11 nov 2020 11:26 #86678 door Huub
Beantwoord door Huub in topic leuke foto's
Rene bij de tV en schoorsteen komt het bij mij zo over
Dat het toch totaal behoorlijk fel is
de foto is NU van boven genomen dus niet in de gloeidraad
van de lamp .. sorry hoor ik wil je alleen maar een HINT geven
dus geen gezeur Achteraf dacht ik het is vandaag sintmaarten
dus jou binnen lampion ? je kan er en minder watt, warme kleur lamp in doen
huub
Laatst bewerkt 11 nov 2020 11:26 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 nov 2020 11:00 - 11 nov 2020 11:22 #86677 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic leuke foto's

Huub schreef : De Lamp is veeel ste fel boven de TV als of de zon schijnt .men zit maar in die fellen pitte kijken dat is over daad .Dat hadden we vroeger niet zo mooi gedempt schemer lampje aan de wand huub


Het is wederom gezever en gezeur van meneer Huub die het kennelijk beter weet.
Maar wederom heeft meneer Huub weer géén gelijk en slaat de plank helemaal mis.
Bovendien valt meneer Huub ook weer in herhaling.

Het is zoals Peter het stelt.

Er zit een LED lampje in van 3,5 watt, oftewel 300 lumen.
Een LED lamp van 11,5 watt is 1520 lumen, oftewel vergelijkbaar met een gloeilamp
van 100 watt. Het meeste licht wordt echter tegengehouden door de glazen bol die
is beplakt met papier waarop de wereld is gedrukt.
Doordat de lichtmeter op het beeldscherm is gericht (OOK een lamp!) is de omgeving
extra donker (het is helemaal niet zo donker in de kamer dan de foto suggereert),
maar wordt de wereldbol ook overbelicht weergegeven. VEEL MEER dan hij in
werkelijkheid is te aanschouwen.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 11 nov 2020 11:22 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena