- Berichten: 8947
GESPOT
scherwood buizen versterkers
22 jan 2018 09:55 - 22 jan 2018 09:57 #70479
door Huub
Beantwoord door Huub in topic scherwood buizen versterkers
Ik heb een klein type sherwood transistor toch wel solide gebouwd
alleen de schakelaar van de toonreging
laat het soms wel afweten en bij schakelen maakt het kabaal
ik heb er zo nog wel het een en ander aangedaan maar verbetert niet
ik denk dat ik er maar een stukje draad over soldeer .
dan is hij wel voor altijd dat de toonregeling niet af schakel baar meer is
soms moet men wat .. verders is het een mooi solide goed spelend versterkertje
ook de vvst is met krammen los te koppelen . schakelaar voor 8/4 ohm luidsprekers
en afstand bediening is er ook bij . wattace weet ik niet denk 2x 35 watt .
men kan het aan het stroom verbruik zien dan ..
huub
alleen de schakelaar van de toonreging
laat het soms wel afweten en bij schakelen maakt het kabaal
ik heb er zo nog wel het een en ander aangedaan maar verbetert niet
ik denk dat ik er maar een stukje draad over soldeer .
dan is hij wel voor altijd dat de toonregeling niet af schakel baar meer is
soms moet men wat .. verders is het een mooi solide goed spelend versterkertje
ook de vvst is met krammen los te koppelen . schakelaar voor 8/4 ohm luidsprekers
en afstand bediening is er ook bij . wattace weet ik niet denk 2x 35 watt .
men kan het aan het stroom verbruik zien dan ..
huub
Laatst bewerkt 22 jan 2018 09:57 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Offline
- Cees
Minder
Meer
- Berichten: 2969
22 jan 2018 09:46 #70477
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic scherwood buizen versterkers
Sherwood zat met Bose en JBL in de Harman (&Kardon) groep , alle USA van oorsprong .
Nu is de Harman group opgekocht door het Koreaanse Samsung.
Nu is de Harman group opgekocht door het Koreaanse Samsung.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jan 2018 22:28 #70467
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic scherwood buizen versterkers
Sherwood is oorspronkelijk Amerikaans en opgericht in 1953 in Chicago.
Ze hebben wel degelijk buizen versterkers, buizentuners en buizenreceivers gemaakt.
Later is het bedrijf overgenomen.
Thijs
Ze hebben wel degelijk buizen versterkers, buizentuners en buizenreceivers gemaakt.
Later is het bedrijf overgenomen.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jan 2018 22:02 - 21 jan 2018 22:05 #70465
door Huub
Beantwoord door Huub in topic scherwood buizen versterkers
rene ik dacht altijd dat het engels was
er staan op yuo tube mooie buizen versterkers
huub
er staan op yuo tube mooie buizen versterkers
huub
Laatst bewerkt 21 jan 2018 22:05 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jan 2018 19:39 #70463
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic scherwood buizen versterkers
Sherwood was een onderdeel van bose
,made by bose stond erbij
Maar buizenversterkers niet bekend
,made by bose stond erbij
Maar buizenversterkers niet bekend
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 jan 2018 19:25 - 21 jan 2018 19:27 #70462
door Huub
scherwood buizen versterkers werd gestart door Huub
Ik was you tube wat aan het afzoeken
en daar kom ik ook sherwood buizen versterkerstegen mooie dingen wel
gezien dat ik zelf een transistor sherwood versterker soms gebruik
kom ik ook veel buizen versterkerstegen van dat merk
maar ik twijfel toch van het makelij ik denk toch dat het JAP of amerikaans is
ik denk zelf dat sherwood UK is ?? of heb ik dat mis
jammer ben ik niet foto geniaal sorry daar voor
huub
en daar kom ik ook sherwood buizen versterkerstegen mooie dingen wel
gezien dat ik zelf een transistor sherwood versterker soms gebruik
kom ik ook veel buizen versterkerstegen van dat merk
maar ik twijfel toch van het makelij ik denk toch dat het JAP of amerikaans is
ik denk zelf dat sherwood UK is ?? of heb ik dat mis
jammer ben ik niet foto geniaal sorry daar voor
huub
Laatst bewerkt 21 jan 2018 19:27 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.