Skip to main content
GESPOT

Vakantiekiekje

Meer
08 aug 2016 00:36 #61858 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vakantiekiekje
Lee,
Inderdaad, daar hoort zo'n oude AM radio, zoals op de vorige foto.
Deze is net iets te modern.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 aug 2016 00:33 #61857 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vakantiekiekje
Jan Bus,
Maar als de radio alleen gebruikt werd om naar een preek te
luisteren, dan mocht het wel.
En als er dan psalmen werden gezongen, die begeleiden door
al zingend het harmonium te spelen.
Wereldse muziek was natuurlijk uit den boze.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 aug 2016 17:22 #61841 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Vakantiekiekje
Eerst een ritje met de stoomtrein van Goes naar Hoedekenskerke, in dit laatste plaatsje een nostagisch Zeeuws kamertje, erg leuk maar de radio lijkt mij uit een latere tijd.

Lee



Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2016 09:59 - 04 aug 2016 10:08 #61811 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vakantiekiekje
Ja ik ben vroeger wel een gevraagt om plaatjes te draaien
op een gereformeert Feestje heb dat maar zeer kort gedaan daar
Dat harmonium werd op een gegeven moment aangezet
En het houde niet meer op er werd blad muiziek uitgedeelt
en alemaal meezingen . vaderlandse liederen zo als Piet hein en meer van
dat soort vroegeren pieraten zanglof en vooral over de HEER .
ik denk waarom ben ik hier toch , ja ik bezat vrienden in die kringen
maar niet zo veel .
Huub.
Laatst bewerkt 04 aug 2016 10:08 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2016 00:06 #61807 door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Vakantiekiekje
Is dit historisch gezien wel juist? Een radio op het harmonium (psalmenpers). Dit was in die tijd in reformatorische kringen absoluut nog taboe.

Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 aug 2016 18:10 #61805 door Lee
Beantwoord door Lee in topic Vakantiekiekje
Het is een indrukwekkend museum en geeft een goed beeld van de ramp uit 1953 ik was er zeer van onder de indruk.
Nee Henk, helaas kan ik geen noot spelen dus het harmonium was veilig voor mijn vingers :)

Lee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena