- Berichten: 4349
GESPOT
Vakantiekiekje
08 aug 2016 00:36 #61858
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vakantiekiekje
Lee,
Inderdaad, daar hoort zo'n oude AM radio, zoals op de vorige foto.
Deze is net iets te modern.
Cees.
Inderdaad, daar hoort zo'n oude AM radio, zoals op de vorige foto.
Deze is net iets te modern.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 aug 2016 00:33 #61857
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Vakantiekiekje
Jan Bus,
Maar als de radio alleen gebruikt werd om naar een preek te
luisteren, dan mocht het wel.
En als er dan psalmen werden gezongen, die begeleiden door
al zingend het harmonium te spelen.
Wereldse muziek was natuurlijk uit den boze.
Cees.
Maar als de radio alleen gebruikt werd om naar een preek te
luisteren, dan mocht het wel.
En als er dan psalmen werden gezongen, die begeleiden door
al zingend het harmonium te spelen.
Wereldse muziek was natuurlijk uit den boze.
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 aug 2016 17:22 #61841
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Vakantiekiekje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 aug 2016 09:59 - 04 aug 2016 10:08 #61811
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Vakantiekiekje
Ja ik ben vroeger wel een gevraagt om plaatjes te draaien
op een gereformeert Feestje heb dat maar zeer kort gedaan daar
Dat harmonium werd op een gegeven moment aangezet
En het houde niet meer op er werd blad muiziek uitgedeelt
en alemaal meezingen . vaderlandse liederen zo als Piet hein en meer van
dat soort vroegeren pieraten zanglof en vooral over de HEER .
ik denk waarom ben ik hier toch , ja ik bezat vrienden in die kringen
maar niet zo veel .
Huub.
op een gereformeert Feestje heb dat maar zeer kort gedaan daar
Dat harmonium werd op een gegeven moment aangezet
En het houde niet meer op er werd blad muiziek uitgedeelt
en alemaal meezingen . vaderlandse liederen zo als Piet hein en meer van
dat soort vroegeren pieraten zanglof en vooral over de HEER .
ik denk waarom ben ik hier toch , ja ik bezat vrienden in die kringen
maar niet zo veel .
Huub.
Laatst bewerkt 04 aug 2016 10:08 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 aug 2016 00:06 #61807
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Vakantiekiekje
Is dit historisch gezien wel juist? Een radio op het harmonium (psalmenpers). Dit was in die tijd in reformatorische kringen absoluut nog taboe.
Jan
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 aug 2016 18:10 #61805
door Lee
Beantwoord door Lee in topic Vakantiekiekje
Het is een indrukwekkend museum en geeft een goed beeld van de ramp uit 1953 ik was er zeer van onder de indruk.
Nee Henk, helaas kan ik geen noot spelen dus het harmonium was veilig voor mijn vingers
Lee
Nee Henk, helaas kan ik geen noot spelen dus het harmonium was veilig voor mijn vingers
Lee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.