- Berichten: 4349
GESPOT
TV luidspreker box Sound bar philips .HTL 2100B/12
29 jan 2016 19:56 #58957
door Cees
Beantwoord door Cees in topic TV luidspreker box Sound bar philips .HTL 2100B/12
@ Huub,
Daarmee heb je toch zij het wat minder als bij aansluiten op de koptelefoon
uitgang, verlies, door een langere signaal weg, als wanneer je de Soundbox
direct aansluit op de Digitale tuner, vaste audio uitgang.
Dat klinkt hoorbaar beter, minder rommelig geluid.
Gewoon even proberen.
Want wat moet je met twee volume en toon regelaars achter elkaar?
Die van de TV en de Soundbox. Is dat niet een beetje overkill?
Cees.
Daarmee heb je toch zij het wat minder als bij aansluiten op de koptelefoon
uitgang, verlies, door een langere signaal weg, als wanneer je de Soundbox
direct aansluit op de Digitale tuner, vaste audio uitgang.
Dat klinkt hoorbaar beter, minder rommelig geluid.
Gewoon even proberen.
Want wat moet je met twee volume en toon regelaars achter elkaar?
Die van de TV en de Soundbox. Is dat niet een beetje overkill?
Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jan 2016 19:18 - 29 jan 2016 19:22 #58956
door Huub
Beantwoord door Huub in topic TV luidspreker box Sound bar philips .HTL 2100B/12
Mijn Sony bravia heeft een tulp audio uitgang gaat ook met de volummen op en neer
dat werkt goed . het is een transistor bak maar ik vind het voor muziek beter ..
maar met behoorlijk pouwer en ook toonregeling
er zijn ook meer aansluitingen op aanwezig
Huub
dat werkt goed . het is een transistor bak maar ik vind het voor muziek beter ..
maar met behoorlijk pouwer en ook toonregeling
er zijn ook meer aansluitingen op aanwezig
Huub
Laatst bewerkt 29 jan 2016 19:22 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jan 2016 19:08 #58954
door Cees
Beantwoord door Cees in topic TV luidspreker box Sound bar philips .HTL 2100B/12
@ Huub,
Er zitten geen buizen in.
Maar ik maak uit jouw beschrijving op dat de sound box staat aangesloten
op de koptelefoon uitgang die bij Sony TV's ook gebruikt kan worden als
line out uitgang.
Zelf heb ik ook een Sony TV maar deze manier om de koptelefoon uitgang
als line out uitgang te gebruiken vind ik helemaal niks.
Het signaal is inderdaad boemelig, rommelig zeg ik zelf.
Instrumenten en spraak, stemmen klinken niet mooi natuur getrouw en
je mist dus details.
Als de soundbar een eigen volume regeling heeft, dan kun je deze beter
rechtstreeks aansluiten op de digitale tuner.
Die heeft een niet regelbare uitgang, vast signaal van hele goede kwaliteit.
Maakt een wereld van verschil. Het audio signaal hoeft dan niet meer
door de TV te gaan, wat verlies van details oplevert.
Het geluid van de TV moet ook dan uit i.v.m echo.
Probeer maar eens zo, succes, Cees.
Er zitten geen buizen in.
Maar ik maak uit jouw beschrijving op dat de sound box staat aangesloten
op de koptelefoon uitgang die bij Sony TV's ook gebruikt kan worden als
line out uitgang.
Zelf heb ik ook een Sony TV maar deze manier om de koptelefoon uitgang
als line out uitgang te gebruiken vind ik helemaal niks.
Het signaal is inderdaad boemelig, rommelig zeg ik zelf.
Instrumenten en spraak, stemmen klinken niet mooi natuur getrouw en
je mist dus details.
Als de soundbar een eigen volume regeling heeft, dan kun je deze beter
rechtstreeks aansluiten op de digitale tuner.
Die heeft een niet regelbare uitgang, vast signaal van hele goede kwaliteit.
Maakt een wereld van verschil. Het audio signaal hoeft dan niet meer
door de TV te gaan, wat verlies van details oplevert.
Het geluid van de TV moet ook dan uit i.v.m echo.
Probeer maar eens zo, succes, Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jan 2016 15:26 - 29 jan 2016 15:35 #58953
door Huub
TV luidspreker box Sound bar philips .HTL 2100B/12 werd gestart door Huub
Ik heb bij blokker een PH. sounbar luidspreker box gekocht
Voor op mijn Sony TV om het geluid wat te verbeteren .
Ik vind de box wel een verbetering voor muziek maar spraak .??
wat boemelig ja er zit een voledige toonregeling op en meer van dat
In schakel bare keuzens . De box was afgeptijst van 78 E.. voor .68E en er ging nog 15 proccent van extra af
Dus . 57.E .. ik dacht kom dat gaat nog want er zijn zo nog veel duurderen soundbars .
Ik heb de box voor de TV leggent in gebruik en heb onder de TV voet een mooi blok Mahony gedaan dat bezat ik nog
Mischien past de box nog beter op een philips TV ..maar op de sony gaat het ook nog wel
Ik heb de box open gemaakt om te zien wat ik gekocht heeft maar dat valt best Mee.
aan weers kant twee luidsprekers met een Forse magneet en er zijn aan bijde kant een Buis bas poort aanwezig
ik meen ook dat de box 40 .watt is hij bezit ook pouwer genoeg .. ik vind wel dat de afstand bediening wat beter had kunnen zijn
deze is nog al klein met een batt pille .. .. ook als je de batterij strookje isolaatie verweidert dan
moet men de batterij en ook de ingang wat rijnige er zit wat soort zwarte isolaatie op de strip die af geeft
dat het slegt kontakt geeft en weigert .. dat had allemaal wat anders gemoeten ..
Maar goed het werkt verders wel goed dan ..
Toch is het voor muziek wel een goede aanvulling wel moet de luidsprekers van de TV zelf Dicht tegen vertragings echo.
van het geluid de box word ook aan gesloten op de oudio uitgan zgz diode van de tv . en volummen regelt dan ook
op de afstand bediening ..
Huub
Voor op mijn Sony TV om het geluid wat te verbeteren .
Ik vind de box wel een verbetering voor muziek maar spraak .??
wat boemelig ja er zit een voledige toonregeling op en meer van dat
In schakel bare keuzens . De box was afgeptijst van 78 E.. voor .68E en er ging nog 15 proccent van extra af
Dus . 57.E .. ik dacht kom dat gaat nog want er zijn zo nog veel duurderen soundbars .
Ik heb de box voor de TV leggent in gebruik en heb onder de TV voet een mooi blok Mahony gedaan dat bezat ik nog
Mischien past de box nog beter op een philips TV ..maar op de sony gaat het ook nog wel
Ik heb de box open gemaakt om te zien wat ik gekocht heeft maar dat valt best Mee.
aan weers kant twee luidsprekers met een Forse magneet en er zijn aan bijde kant een Buis bas poort aanwezig
ik meen ook dat de box 40 .watt is hij bezit ook pouwer genoeg .. ik vind wel dat de afstand bediening wat beter had kunnen zijn
deze is nog al klein met een batt pille .. .. ook als je de batterij strookje isolaatie verweidert dan
moet men de batterij en ook de ingang wat rijnige er zit wat soort zwarte isolaatie op de strip die af geeft
dat het slegt kontakt geeft en weigert .. dat had allemaal wat anders gemoeten ..
Maar goed het werkt verders wel goed dan ..
Toch is het voor muziek wel een goede aanvulling wel moet de luidsprekers van de TV zelf Dicht tegen vertragings echo.
van het geluid de box word ook aan gesloten op de oudio uitgan zgz diode van de tv . en volummen regelt dan ook
op de afstand bediening ..
Huub
Laatst bewerkt 29 jan 2016 15:35 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.