Skip to main content
GESPOT

Gezien op MP - Karlson

Meer
26 aug 2015 14:35 #54340 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Gezien op MP - Karlson

Ik meen mij te herinneren dat er ook iemand van het forum met deze zelfbouw bezig was, weet alleen niet meer wie.


Ik wel, even een terugblik.

www.buizenradioclub.nl/forum/29-radios-v...ekende-schakel#40753

Ik heb nog twee 9710M units liggen, wie weet ga ik ze nog eens bouwen :woohoo:

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 aug 2015 12:26 #54337 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Gezien op MP - Karlson
Achter af gezien is dat Karlson kast toch wel goed voor dat hoog ohmige
Luid sprekers zo dat het van voren wat remment is
Mischien dat het geluid meer van voren in kamert .?
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 aug 2015 09:38 - 26 aug 2015 09:46 #54335 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Gezien op MP - Karlson
Dat soort kasten ken ik niet kunnen ook wel goed spelen
Alowel ik ze om te zien foei lelijk vind maar dat is wat anders .
Zo heb ik in het verleden ook zo,n versterker gebruikt met EEN 9710 AM
maar je word er wel doof van .het is veel ste sterk gericht dat geluid het slaat in het oortje .
De bijbehorende Filters luid sperkers zijn wat geremt ..zonder geeft oorpijn op den duur
Ik vind het geen aanrader om Hoog ohmige versterkers met EEN luidspreker te gebruiken .
Heb IK zelf onder vonden . het is ook sluitel gat geluid een spieker snoei hard op he oortje .
verders vind ik de verstekers wel goed en stevig gebouwt
Maar het afgiften sinjaal van de 800 ohm spiekers is SNELLER .en slaat in
Zo ken ik ook mensen bezitter van hoog ohmig spul die zijn bij de dokter geweest .
Ja moet er toch mee oppassen . het is gewoon zo .
Vooral met de NOG groteren watt,s vermogens .
PA 100 Volt Lijn sisstemen kunnen er ook wat van dicht bij geluid
Huub
Laatst bewerkt 26 aug 2015 09:46 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
26 aug 2015 08:55 #54334 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Gezien op MP - Karlson
Mooi en ingewikkeld ontwerp, zie ook;

Karlson

Ik meen mij te herinneren dat er ook iemand van het forum met deze zelfbouw bezig was, weet alleen niet meer wie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 aug 2015 23:05 #54333 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Gezien op MP - Karlson
Dag Henk,

Die Karlson resonators heb ik vroeger ook wel gebouwd met een 9710 erin. Zeer goede weergave met een groot frequentiebereik.
Zo'n systeem komt ook erg laag. Het systeem is fabrieksmatig nooit in de handel gekomen vanwege patent rechten.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk van t Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
25 aug 2015 22:46 - 25 aug 2015 22:47 #54332 door Henk van t Kruis
Gezien op MP - Karlson werd gestart door Henk van t Kruis
Laatst bewerkt 25 aug 2015 22:47 door Henk van t Kruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena