Skip to main content
GESPOT

Philips Akustik-Box 5035 met AD 9710

Meer
13 okt 2014 16:55 #47269 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips Akustik-Box 5035 met AD 9710
@ Huub,
Dan maar twee er aan? Je kunt er wel drie aan hangen, met zo'n groot vermogen.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 okt 2014 07:29 #47168 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips Akustik-Box 5035 met AD 9710
De versterker was 32 watt nuttig met deze uitgangs trafo
HiFi maar dan maar twee boxen er aan. ?
Maar men behoeft de versterker niet vol op open te draaien
Mat grote schuinen letters staat valkenberg op de voorkant van de kap
mooi goed geluid bij valkenberg konden ze er wat van destijds
Mij eerste mutimeter heb ik daar ook gekocht en is nog perfekt.
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 okt 2014 23:52 #47160 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips Akustik-Box 5035 met AD 9710
@ Huub,
Een EL34 balans lijkt mij een beetje te zwaar 35 tot 50 Watt in een 9710.
Zal het best heel goed kunnen doen met een SE EL84 of een EL84 balans 10 Watt.
Gaat hard zat op zo'n speaker.
@ Peter,
Ben Dijkman heeft mij een jaar of 6 geleden zo'n groot stuk doek geleverd.
Tsja, de kosten zijn navenant de afmetingen.Maar daar heb je dan ook een grote lap voor.
Vr gr Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 okt 2014 19:07 #47154 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips Akustik-Box 5035 met AD 9710
Ik heb ook wel een Valkenbergversteker gehad met alles
unitran en ball el 34 en toon scakkelaar met unitran toon spoelen
Mooi geluid zat er in mischien hoort daar zoo een box bij ?
Huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 okt 2014 17:23 #47147 door peter1952
Het doek is wel erg doorschijnend, maar kan inderdaad door de flits zo lijken.

Valkenberg had ze toen inderdaad in de aanbieding, is al eerder een item van een discussie geweest, ook m.b.t. tot de gleuven achterin.

Alleen denk ik niet dat Corrien Maas erg blij zal zijn als ze zo'n groot stuk doek moet weven.....

De weergave van een 9710 valt wel mee, komt dacht ik tot 10 kHz. Ik heb het wel eens geprobeerd met een AD5004, maar het valt reuze mee. Radiotoestellen hadden tot midden jaren 50 ook geen dubbelconus luidspreker en konden toch ook heel goed klinken.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
09 okt 2014 00:35 - 09 okt 2014 00:49 #47127 door Bert Kn

Ik heb de foto nogmaals eens goed bekeken, maar het lijkt er op dat er een dubbel conus
speaker in zit.

Cees,
Die indruk kreeg ik eerlijk gezegd ook al.
En dan is het begrijpelijk dat hij bovenin zit.
Bij de A5 zelfbouw speakers en AD5046 van Philips is dat net zo.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 09 okt 2014 00:49 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena