- Berichten: 2894
GESPOT
Bandrecorder
19 jun 2014 11:34 - 19 jun 2014 11:36 #44222
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Bandrecorder
De getoonde recorder is een Webcor, geen Uher. Dit is een Amerikaans fabrikaat en kennelijk 110 V. Daar dient kennelijk de getoonde transformator voor. Doordat de netfrequentie in Amerika 60 Hz. zal deze recorder, als de aandrijving niet gewijzigd is, te langzaam lopen. Nu is dat geen ramp als je alleen de recorder voor eigen opnamen gebruikt, maar opnamen van andere recorders zullen te langzaam klinken en opnames van deze recorder op een andere recorder te snel.
Was een peperdure recorder, de nieuwprijs ongeveer midden jaren 50 was fl. 1040,-
(Foto is uit het boekje "Bandrecording Praktijk" van de Muiderkring)
Het afgebeelde kastje is wel van Uher en een los mengpaneeltje dat kennelijk bij deze recorder is gebruikt.
Groeten,
Peter
Was een peperdure recorder, de nieuwprijs ongeveer midden jaren 50 was fl. 1040,-
(Foto is uit het boekje "Bandrecording Praktijk" van de Muiderkring)
Het afgebeelde kastje is wel van Uher en een los mengpaneeltje dat kennelijk bij deze recorder is gebruikt.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 19 jun 2014 11:36 door peter1952.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doktordirk
- [Doktordirk]
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Minder
Meer
- Berichten: 197
18 jun 2014 19:05 #44210
door Doktordirk
Bandrecorder werd gestart door Doktordirk
Ik bekijk met enige regelmaat de afdeling elektronica componenten op MP, en zag nu wel een aardige.
Advertentie nr 819970407 staat een Uher bandrecorder met een regeleenheid en voorversterker??
Volgens mij ziet het geheel er wat stoffig dan wel wit uitgeslagen uit, maar dat moet voor de echte knutselaars onder ons niet zo'n probleem zijn.
Dirk.
Advertentie nr 819970407 staat een Uher bandrecorder met een regeleenheid en voorversterker??
Volgens mij ziet het geheel er wat stoffig dan wel wit uitgeslagen uit, maar dat moet voor de echte knutselaars onder ons niet zo'n probleem zijn.
Dirk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.