- Berichten: 7698
GESPOT
Lentebode gespot
15 mei 2014 23:46 #43159
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Lentebode gespot
Het bod van Eddy 150 euro staat nog steeds, als hij daarvoor verkocht wordt heeft die mevrouw een mooie deal bigfun
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mei 2014 23:14 #43158
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Lentebode gespot
Nouben ik wel erg benieuwd. Ik dacht altijd dat het boven afgebeelde torrenbakje uit Neuruppin (Bautzen) een van de twee officieele modellen van Philips was, het andere een goedkope Hong-Kong productie die kennelijk door de Nationale Organisatie van Engeland werd geleverd.
Heb je details (typenummer, serienummerletters, foto's, andere info) van het derde model waar je kennelijk op doelt?
Heb je details (typenummer, serienummerletters, foto's, andere info) van het derde model waar je kennelijk op doelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Offline
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
- Berichten: 468
15 mei 2014 22:31 - 15 mei 2014 22:40 #43156
door Jeroen Landman
Bovenste: repro. miniatuur.
Middelste: echte uit 1933.
Onderste: binnenzijde repro. miniatuur.
Nou, het is zeer duidelijk dat het een torrenbakje is, verhoudingen kloppen niet, armoedig fineertje er op, dun plastic grilletje, iele knopjes...
Dit is zo'n miniatuur uitvoering uit Oostduitsland, ding is 30 jaar terug door gevangenen gemaakt in Spezialgefängnis Bautzen II (tegenstanders van het regime)
Ook de Hensi 10 Volksempfänger met torretjes is daar in elkaar geknutseld.
En kom op zeg...100/125 Euro voor een echte Lentebode?
Voor een verrotte schroothoop ja, onder de 250 Euro koop je geen nette Lentebode, uitgesloten.
Een top-exemplaar gaat nog steeds voor ca. 450 Euro van de hand.
De over de originele 634A veelal gehoorde kreet: "marktplaats staan er regelmatig een paar op" snijdt geen hout, 99,99% puin...houtworm, fineerschade, roestige chassis en ontbrekende achterwanden, afgemaakt met een set rotte buizen...
Een setje goede gebruikte buizen kost al gauw 125-150 Euro voor dit type.
Als die biedingen serieus zijn en er is een fantast die denkt voor zo'n spotbod een echte mooie Lentebode te krijgen, dan gun ik het hem van harte dat ie dat triplex vogelhuisje met torren thuisgestuurd krijgt! bigfun beer
:thumbsup:
Er is echter een transistor-lentebode in schaal 1 op 1 die wél de moeite waard is, de exacte kopie die door Philips als jubileumstoestel is gemaakt...je moet 3x kijken om te merken dat je bedot wordt...
Als 2 druppels water en qua maat en uitvoering gelijk aan het origineel uit 1933!
Alleen de FM band op de schaal verraadt hem van zijn oudere broers/zusjes.
Die radio is ontzettend zeldzaam..zeldzamer als een buizen-lentebode en heeft een behoorlijke waarde.
Crisis of niet, mooie en goede spullen behouden hun waarde, zeker als het alledaagse ver is gekelderd.
Groet,
Jeroen
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Lentebode gespot
Bovenste: repro. miniatuur.
Middelste: echte uit 1933.
Onderste: binnenzijde repro. miniatuur.
Nou, het is zeer duidelijk dat het een torrenbakje is, verhoudingen kloppen niet, armoedig fineertje er op, dun plastic grilletje, iele knopjes...
Dit is zo'n miniatuur uitvoering uit Oostduitsland, ding is 30 jaar terug door gevangenen gemaakt in Spezialgefängnis Bautzen II (tegenstanders van het regime)
Ook de Hensi 10 Volksempfänger met torretjes is daar in elkaar geknutseld.
En kom op zeg...100/125 Euro voor een echte Lentebode?
Voor een verrotte schroothoop ja, onder de 250 Euro koop je geen nette Lentebode, uitgesloten.
Een top-exemplaar gaat nog steeds voor ca. 450 Euro van de hand.
De over de originele 634A veelal gehoorde kreet: "marktplaats staan er regelmatig een paar op" snijdt geen hout, 99,99% puin...houtworm, fineerschade, roestige chassis en ontbrekende achterwanden, afgemaakt met een set rotte buizen...
Een setje goede gebruikte buizen kost al gauw 125-150 Euro voor dit type.
Als die biedingen serieus zijn en er is een fantast die denkt voor zo'n spotbod een echte mooie Lentebode te krijgen, dan gun ik het hem van harte dat ie dat triplex vogelhuisje met torren thuisgestuurd krijgt! bigfun beer
Er is echter een transistor-lentebode in schaal 1 op 1 die wél de moeite waard is, de exacte kopie die door Philips als jubileumstoestel is gemaakt...je moet 3x kijken om te merken dat je bedot wordt...
Als 2 druppels water en qua maat en uitvoering gelijk aan het origineel uit 1933!
Alleen de FM band op de schaal verraadt hem van zijn oudere broers/zusjes.
Die radio is ontzettend zeldzaam..zeldzamer als een buizen-lentebode en heeft een behoorlijke waarde.
Crisis of niet, mooie en goede spullen behouden hun waarde, zeker als het alledaagse ver is gekelderd.
Groet,
Jeroen
Laatst bewerkt 15 mei 2014 22:40 door Jeroen Landman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mei 2014 22:25 #43155
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Lentebode gespot
Even een mailtje naar de aanbieder en het misverstand kan dan zo rechtgezet worden?
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan in zo'n geval.
De mevrouw die er mee adverteerde heeft toen de advertentie gewijzigd en er bij gezet
dat het om een repro ging. Vond ik wel netjes.
Ze mailde mij er over terug en had ook even op het forum gekeken.
Vr gr Cees.
Ik heb dat in het verleden wel eens gedaan in zo'n geval.
De mevrouw die er mee adverteerde heeft toen de advertentie gewijzigd en er bij gezet
dat het om een repro ging. Vond ik wel netjes.
Ze mailde mij er over terug en had ook even op het forum gekeken.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
15 mei 2014 19:32 #43153
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Lentebode gespot
Hans, mee eens. Ik denk dat een lentebode over het algemeen gekocht wordt door een verzamelaar\kenner. Maar het was juister en netter geweest als de aanbieder vermeld had dat het toestel niet uit 1934 is.
Henk
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 mei 2014 19:21 #43152
door Johannes
Lentebode gespot werd gestart door Johannes
Op Marktplaats kwam ik deze Philips lentebode tegen.
link.marktplaats.nl/m809914195
Aan details te zien ben ik er van overtuigd dat het een moderne repro transistor-uitvoering is.
Waarschijnlijk hebben de bieders dat niet in de gaten, gezien de bedragen die worden geboden......
Het zou veel teleurstelling en misverstand kunnen voorkomen, wanneer de verkoper eerlijk vermeldt
dat het om een repro toestel gaat. Net als bij de nep-antieke His Master's Voice hoorngrammofoons
die je tegenwoordig zo vaak tegenkomt.
M.vr.gr. Hans
Aan details te zien ben ik er van overtuigd dat het een moderne repro transistor-uitvoering is.
Waarschijnlijk hebben de bieders dat niet in de gaten, gezien de bedragen die worden geboden......
Het zou veel teleurstelling en misverstand kunnen voorkomen, wanneer de verkoper eerlijk vermeldt
dat het om een repro toestel gaat. Net als bij de nep-antieke His Master's Voice hoorngrammofoons
die je tegenwoordig zo vaak tegenkomt.
M.vr.gr. Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.