- Berichten: 4349
GESPOT
Voor de fijnproevers
09 mrt 2014 23:33 #41738
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Voor de fijnproevers
Ik had nog een hand vol met witte plastic DB C's. Die maakten allemaal sluiting.
Meten allemaal door als een draadje. Dus óók maar in de kliko.
Dus bij mij geen DB C's meer in huis. Rotzooi!
Vr gr Cees.
Meten allemaal door als een draadje. Dus óók maar in de kliko.
Dus bij mij geen DB C's meer in huis. Rotzooi!
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2014 21:33 - 09 mrt 2014 21:34 #41734
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Voor de fijnproevers
Ik zal de Jensens in de Kliko gooien
Weg er mee .ik heb ze na gezien
onder stroom en ze lekken af .
Huub
Weg er mee .ik heb ze na gezien
onder stroom en ze lekken af .
Huub
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 21:34 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2014 21:26 #41732
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Voor de fijnproevers
Ja, en dat ging dan ook nog gepaard met een flinke knal. Al verschillende keren meegemaakt. Ook bij sommige radio's zit die er in, meteen na de schakelaar en in alufolie gewikkeld. Voorbeelden in mijn eigen collectie zijn de BX534a en de BX750a. De trafo is dan ook voorzien van een afscherming.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2014 19:56 #41728
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Voor de fijnproevers
Elke TV monteur uit de '70 ger jaren heeft wel meegemaakt dat die dingen een flinke sluiting
kunnen veroorzaken. Enkele typen Philips ZW TV's hadden ze achter de schakelaar zitten.
Gevolg, na aandrukken van de schakelaar, gingen de lichten uit bij de klant.
Spectaculaire TV fout. De klant dacht: Dit is het einde van mijn TV. Maar gelukkig, de monteur
had na een knip van zijn knip tang weer een wonder verricht. Dus alleen voor rij kosten gelukkig.
Vr gr Cees.
kunnen veroorzaken. Enkele typen Philips ZW TV's hadden ze achter de schakelaar zitten.
Gevolg, na aandrukken van de schakelaar, gingen de lichten uit bij de klant.
Spectaculaire TV fout. De klant dacht: Dit is het einde van mijn TV. Maar gelukkig, de monteur
had na een knip van zijn knip tang weer een wonder verricht. Dus alleen voor rij kosten gelukkig.
Vr gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2014 14:55 #41720
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Voor de fijnproevers
Volgens de advertentie zijn deze condensatoren nog geen tien jaar oud. Dus "oude rommel" is het nog niet. Ze lijken wel erg veel op die Jensen condensatoren die Henk en ik uit het F8X82a meubel hebben gesloopt dat vorig jaar als demo op de beurs stond. Deze Jensen's waren allemaal zo lek als een zeef en zijn door de vorige "reparateur" als vervanging van de originele teercondensatoren gebruikt. Ik denk dat de originele condensatoren minder lek waren dan deze! Zelfs met een analoge multimeter was dat al goed zichtbaar.
Maar ook New Old Stock en nooit gebruikt kunnen ze al lek zijn. Het chemisch proces gaat gewoon door, gebruikt of niet gebruikt. Ik ben daar zelf ook al eens achtergekomen toen ik een aantal n.o.s. condensatoren had gekocht.
Men wil kennelijk misleid worden en denkt door de hoge prijs dat het wel goed zit.
Groeten,
Peter
Maar ook New Old Stock en nooit gebruikt kunnen ze al lek zijn. Het chemisch proces gaat gewoon door, gebruikt of niet gebruikt. Ik ben daar zelf ook al eens achtergekomen toen ik een aantal n.o.s. condensatoren had gekocht.
Men wil kennelijk misleid worden en denkt door de hoge prijs dat het wel goed zit.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 mrt 2014 09:01 - 09 mrt 2014 09:03 #41717
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Voor de fijnproevers
Er zijn verkopers die de KLOK hebben horen
Luiden maar weten niet waar de Klepel hangt
Dat is een oud hollands gezegden dat vaak juist is
Jensen heb ik ook wel geheel met metalen bussen
En of dat nou zoo goed is ?? voor het strooi veld van de C.s
Het kan ook sinjaal invloeden .? En meer rond sproeien met die bus
niet aan massa.
Huub
Luiden maar weten niet waar de Klepel hangt
Dat is een oud hollands gezegden dat vaak juist is
Jensen heb ik ook wel geheel met metalen bussen
En of dat nou zoo goed is ?? voor het strooi veld van de C.s
Het kan ook sinjaal invloeden .? En meer rond sproeien met die bus
niet aan massa.
Huub
Laatst bewerkt 09 mrt 2014 09:03 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.