Skip to main content

Eerste bezoek aan de beurs in Deventer, een verassende dag.

Meer
27 mrt 2017 02:23 - 27 mrt 2017 02:34 #65989 door Bert Kn
Hoi Nico,

En niet te vergeten onze hofleverancier van de foto reportages Piet Blaas.
Zijn reportages kijk ik na thuiskomst van een beurs na uit :thumbsup:

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 27 mrt 2017 02:34 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 mrt 2017 11:42 #65976 door Nico H
Hoi Bert,

Zeker weten. En de mensen die spullen bij zich hadden waren ook meer dan tevreden...
Ik vond dat dit belangrijk genoeg was om ook te belichten, omdat het ook allemaal op vrijwillige basis geschiedt.

Leuk was het ook om even mee te denken en samen te kunnen werken.

Groet,

Nico den Haak.

Nico H

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mrt 2017 23:11 - 25 mrt 2017 23:16 #65969 door Bert Kn
Nico,
Een mooi verhaal betreffende deze gezellige knusse beurs.
Zelf kon ik deze keer niet aanwezig zijn omdat mijn wederhelft de auto nodig had en ik niet zo veel met het openbaar vervoer heb.
Mijn petje af voor het NGG en het team NVHR deskundigen .
Na een druk weekeind in Egmond aan Zee stonden ze er gewoon weer.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 mrt 2017 23:16 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 mrt 2017 22:53 #65966 door Nico H
Hallo forummers,

Aangezien dit evenement steeds aan mijn aandacht was ontsnapt, leek het me leuk om hier eens verandering in te brengen. De zon klom al vroeg aan de strakblauwe hemel, wat een extra uitnodiging leek om de afstand van Hedel naar Deventer met goeie zin te overbruggen.

Wat me bij binnenkomst meteen opviel aldaar was de gezellige ongedwongen sfeer. Het NGG zorgde voor een prettige muzikale ambiance met de juiste tijdsgeest. Binnengekomen struikelde ik in de gang ook al zowat over een B5X63A, welke eigenlijk al lang op mijn verlanglijstje stond. Voor een schamel bedrag mocht ik me de nieuwe trotse eigenaar noemen van dit prachtig Hollands stukje techniek uit Eindhoven... Het begin was in elk geval goed!

In de zaal was ook genoeg te zien en te vinden, en vele bekenden gesproken. Ook de NVHR had wederom een team van deskundige vrijwilligers in stelling gebracht om wat onwillige zieke apparaten nieuw leven in te blazen. Iets wat door de bezoekers zeker werd gewaardeerd! Mijn oog viel op een weerbarstige BX320, die door een teamlid uitgebreid werd onderzocht. Een aantal duidelijk zieke organen waren reeds succesvol uitgewisseld, toch bleef er nog een hardnekkige fout in het toestel achter. De geïnteresseerde jonge eigenaresse had dit toestelletje in haar huiskamer staan, en wilde de radio graag af en toe kunnen laten spelen.

Ook bleek de eindlamp niet zo best, en vol goede moed dook zij de beurs op, om enige tijd later trots met een nieuw exemplaar op de proppen te komen. Er bleek meer aan de hand. Omdat de fout mij ook steeds meer interesseerde, en niet zo alledaags bleek, besloot ik de krachten te bundelen, en me erin te mengen. Twee techneuten weten immers meer dan één...

Onze pogingen bleken succesvol. Na een plotselinge helder Willie Wortel moment, leek het me dat de belasting van de detector een probleem kon hebben, waardoor de radio sterk vervormde. Met de slimme telefoon het schema van de NVHR site getoverd, en de fout was toen snel uit te meten. Het toestel was erna snel hersteld, een afgebroken draadje van de potmeter veroorzaakte al het leed. Het draadje lag wel tegen de aansluitlip, maar bleek toch afgebroken. vakkundig hersteld, en de jongedame was dolblij met haar gerepareerde kleinood. De stralende glimlach, én dankbaarheid die wij kregen, vond ik in elk geval onbetaalbaar. Zo kan het dus ook mensen! Deze dag kon écht niet meer stuk gewoon...

Maar er gebeurde nog meer. Voor mijn werkplaats zoek ik al jaren een moderne wobbeler en stereocoder. In gesprek gekomen met één van de techneuten aldaar, en hij had nog iets staan thuis wat mijn interesse wel had. Op de terugweg een schitterende Philips signaalgenerator opgepikt, nu eens niet uit het jaar kruik, maar van ongeveer hetzelfde type als ik tijdens mijn opleiding op school heb gebruikt. Perfect ding met wobbelfunctie, digitale uitlezing, PLL gestuurd, en met markers! Dit alles was te koop met doc voor een heel net bedrag. ook nog een stereocoder over kunnen nemen, een perfecte aanvulling voor in mijn werkplaats.

Ik ben er blij mee, perfecte afsluiting van een geweldige dag!

Tot volgend jaar...

Nico den Haak.

Nico H
De volgende gebruiker (s) zei dank u: admin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena