Skip to main content

Philips Museum te Eindhoven

Meer
12 mrt 2017 21:43 #65722 door organisator
Beantwoord door organisator in topic Philips Museum te Eindhoven
Kan ook in samenwerking met de NVHR, deze is ook aanwezig.
Groet, D. zijlmans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 feb 2017 12:26 #64892 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips Museum te Eindhoven
Daan, Je kunt altijd even een reactie geven aan Tjeerd.

Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.

Meer
01 feb 2017 09:50 #64888 door Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic Philips Museum te Eindhoven
wat een leuk idee misschien leuk om ik als 17 jarige daar ook te staan met radio's uit de jaren 30 en philips hifi buizenversterkers nog even over nadenken

Daan2810

Meer
31 jan 2017 20:43 #64885 door admin
Beste forum vrienden. Onderstaande mail ontving ik vandaag. Mochten jullie hier een bijdrage aan willen leveren of het een leuk initiatief vinden, laat het hier of direct aan Geert weten

Henk
=========================================================================

Goede morgen,

Mag ik me even voorstellen, ik ben Tjeerd Koningsberger, vrijwilliger bij 't Philips museum in Eindhoven.
Op t moment zijn we druk om een speciale dag te organiseren voor verzamelaars en andere belangstellenden van oude Philips produkten.
Natuurlijk zijn buizenradios etc. een belangrijke tak aan de "boom" van Philips produkten en ik hoop dan ook dat dit berichtje op de juiste plaats komt.

Hieronder volgen de belangrijkste punten mbt. de mijn "Philips-dag" :
U weet waarschijnlijk dat 't Philips museum gevestigd is in t oude Philips fabriekje aan de Emmasingel in hartje Eindhoven.
Hierdoor hebben we een prachtig decor waarin we graag verschillende clubs de gelegenheid willen geven om zich te presenteren.
We zouden het leuk vinden om niet alleen apparatuur te hebben maar bijv. ook reklameuitingen en andere bijzondere dingen.
Het zou geweldig zijn als we een breed scala aan mooie oude Philips zaken kunnen laten zien.
Van Philipshaves tot MSX-computers, van HiFi apparatuur tot strijkbouten, van buizenradios tot emaille-borden om er maar een paar te noemen.

Wanneer : zaterdag 8 april (indien voldoende exposanten het leuk vinden ook op zondag 9 april) Openingstijd : de normale openingstijd van 11.00 - 17.00 uur.
Opbouwen / inrichten van de stand : van 09.00 - 10.30 uur.
Deelnemers krijgen consumptiebonnen voor een broodje en koffie/thee/fris.
We kunnen u verder een uitrijkaart aanbieden voor een parkeergarage dicht in de buurt.
Afhankelijk van de belangstelling zijn er 4 a 5 tafels (afm. 160 x 80 cm) ter beschikking, in totaal komen er in 't museum een kleine 40 tafels.
Indien er belangstelling voor is, hebben we "etagaires" (+/- 80 cm hoog met 3 treden).
Graag snel laten weten of u hier gebruik van wil maken.
In verband met ruimtegebrek, is het onze bedoeling dat de exposanten naast of voor de tafels staan/zitten.
Hierdoor kunnen de tafels tegen de muur geplaatst worden en de doorloop vrij blijven.
Voor alle duidelijkheid : alleen Philips zaken zijn welkom (uitzondering : 2e merken).
Het is verder niet de bedoeling dat er op grote schaal "handel" plaats vindt, natuurlijk kan er wel informatie over de eigen club gegeven worden.

Het is al snel 8 April, daarom zou ik u willen vragen om voor 2 februari as. te laten weten of er interesse bij jullie leden is.
U kunt later zelf de 4 a 5 tafels verdelen bijv. 1 lid met 4 tafels of 5 leden met elk 1 tafel.
Maar wacht aub. nog even met het geven van toezeggingen, we willen nml. graag eerst de belangstelling inventariseren.

Zodra we definitief weten wie er zoal mee wil doen, gaan we de publiciteit zoeken.
We hopen dat 't een spektakel wordt met mooie oude apparatuur, een gezellige atmosfeer en veel belangstelling.

U kunt me bereiken of telefonisch (040-2218925) of via de mail (tjeerd(at)koningsberger.nl)

Alvast bedankt voor een snelle reactie.

Tjeerd Koningsberger

PS. Omdat dit de eerste keer is, moeten we een database opbouwen met verzamelclubs.
We zouden het erg waarderen indien u mensen kent met een verzameling bijzondere Philips produkten, u hen bij ons zou willen aanmelden.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Nico H

Gemaakt door Kunena