Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
29 mrt 2015 23:11 #51671
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
@ Piet B,
Een interessante link over de Vara Dyne.
Ik heb zo'n L Spr, die daar bij behoord gevonden, stond in de '70 ger jaren naast een vuilnis emmer.
Wat er mee gebeurd is, weet ik niet meer, zal een hobbyist blij mee zijn gemaakt.
Weer jaren daar voor kwam ik de ontvanger tegen, zal ook een hobbyist blij mee zijn gemaakt.
Tja, men gooit soms wel eens wat weg, als "oude rommel" ,b.v als er een huis leeg komt.
Zo ben ik ook via een ander die een Philips schaal L Spr bij het vuil vond aan die speaker gekomen.
En weer jaren later, ook zo, op de zelfde manier, aan een "Doods kistje".
Gr Cees.
Een interessante link over de Vara Dyne.
Ik heb zo'n L Spr, die daar bij behoord gevonden, stond in de '70 ger jaren naast een vuilnis emmer.
Wat er mee gebeurd is, weet ik niet meer, zal een hobbyist blij mee zijn gemaakt.
Weer jaren daar voor kwam ik de ontvanger tegen, zal ook een hobbyist blij mee zijn gemaakt.
Tja, men gooit soms wel eens wat weg, als "oude rommel" ,b.v als er een huis leeg komt.
Zo ben ik ook via een ander die een Philips schaal L Spr bij het vuil vond aan die speaker gekomen.
En weer jaren later, ook zo, op de zelfde manier, aan een "Doods kistje".
Gr Cees.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 mrt 2015 16:42 #51659
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
Mvg.
Bert
29 mrt 2015 16:12 #51658
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Beantwoord door pietblaas in topic Foto's van de NVHR-dag in Driebergen
Over de Varadyne heeft Piet van Schagen een keer een lezing gehouden. Het verslag staat op de website van de NVHR. Als je meer wil weten over de Varadyne aardig om te lezen:
www.nvhr.nl/tc/radiocafee124.asp
Groeten,
Piet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
29 mrt 2015 16:03 #51657
door pietblaas
Groeten,
Piet.
Foto's van de NVHR-dag in Driebergen werd gestart door pietblaas
Hier zijn de foto's van de beurs:
pblaas.nl/radio/driebergen-2015-03-29/index.html
De VARA was aanwezig om opnames te maken van de Varadyne. Dit vanwege een serie over de arbeidersbeweging die eind dit jaar wordt uitgezonden. Erik Dijkstra (bekend van de Jakhalzen bij DWDD) was erbij. In de serie gaat hij op zoek naar verhalen.
Begin november is het stukje van de Varadyne te zien en wie weet ook iets over de beurs. Zou toch leuk zijn...
Ik kocht een Radiobell 46 junior. Die past mooi bij mijn Radiobell 46, die ik ooit van mijn oma kreeg. Hier is de radiohobby feitelijk mee begonnen, dus een radio die eigenlijk een kleine uitgave van de Radiobell 46 is, kan eigenlijk niet ontbreken. En hij is maar klein, dus daar is nog wel een plekje voor te vinden...
pblaas.nl/radio/driebergen-2015-03-29/index.html
De VARA was aanwezig om opnames te maken van de Varadyne. Dit vanwege een serie over de arbeidersbeweging die eind dit jaar wordt uitgezonden. Erik Dijkstra (bekend van de Jakhalzen bij DWDD) was erbij. In de serie gaat hij op zoek naar verhalen.
Begin november is het stukje van de Varadyne te zien en wie weet ook iets over de beurs. Zou toch leuk zijn...
Ik kocht een Radiobell 46 junior. Die past mooi bij mijn Radiobell 46, die ik ooit van mijn oma kreeg. Hier is de radiohobby feitelijk mee begonnen, dus een radio die eigenlijk een kleine uitgave van de Radiobell 46 is, kan eigenlijk niet ontbreken. En hij is maar klein, dus daar is nog wel een plekje voor te vinden...
Groeten,
Piet.