Foto's reparatiedag Driebergen
17 nov 2014 10:55 #48057
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Foto's reparatiedag Driebergen
Inderdaad mooie foto's! Ben toch wel benieuwd wat dat meetinstrument is
met die enorme dradenbos erin
.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 nov 2014 09:46 #48050
door Jac Janssen
.
Beantwoord door Jac Janssen in topic Foto's reparatiedag Driebergen
Piet,
Weer bedankt voor de vele mooie foto's!
Groetjes,
Jac
Weer bedankt voor de vele mooie foto's!
Groetjes,
Jac
.
17 nov 2014 08:18 #48048
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Foto's reparatiedag Driebergen
Marc, je was toch weg? Blijf dan weg en kom dan niet speciaal terug om commentaar te leveren.
Het is je goed recht om de voorkeur te geven aan die oude toestellen, maar niet anderen veroordelen die zich met jongere toestellen bezig houden.
De oudste transistor toestellen zijn tenslotte ook meer dan 50 jaar oud.
Ik vind het veel erger dat er computers en aanverwante artikelen op de beurs staan.
Het was een prima dag en ik heb iedereen die bij mijn tafel kwam goed kunnen helpen.
Groeten,
Peter
Het is je goed recht om de voorkeur te geven aan die oude toestellen, maar niet anderen veroordelen die zich met jongere toestellen bezig houden.
De oudste transistor toestellen zijn tenslotte ook meer dan 50 jaar oud.
Ik vind het veel erger dat er computers en aanverwante artikelen op de beurs staan.
Het was een prima dag en ik heb iedereen die bij mijn tafel kwam goed kunnen helpen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
17 nov 2014 01:01 #48045
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Foto's reparatiedag Driebergen
@ Henk, Ja en van al die gloeiende lampen en buizen krijg je het warm van.
@ Piet, Weer hele leuke foto's met oog voor details en sfeer.
Als je ze bekijkt en je bent er niet geweest dan is het toch als of je er bij bent.
En ja, @ Marc, ook die oude transistor of hybride toestellen zijn nu ook aardig op leeftijd.
Dus waarom ook niet om ook die te repareren en in stand te houden?
En de bezitter daarvan kan er net zo trots op zijn als een bezitter van een heel oude echt
zeldzame radio, uit de begintijd.
Niks op tegen. Een reparatie dag is ook geen tentoonstelling. Maar, is...
Een gezellige plek waar hobbyisten hun kennis en ervaring met elkaar delen en elkaar helpen.
Vr gr Cees.
@ Piet, Weer hele leuke foto's met oog voor details en sfeer.
Als je ze bekijkt en je bent er niet geweest dan is het toch als of je er bij bent.
En ja, @ Marc, ook die oude transistor of hybride toestellen zijn nu ook aardig op leeftijd.
Dus waarom ook niet om ook die te repareren en in stand te houden?
En de bezitter daarvan kan er net zo trots op zijn als een bezitter van een heel oude echt
zeldzame radio, uit de begintijd.
Niks op tegen. Een reparatie dag is ook geen tentoonstelling. Maar, is...
Een gezellige plek waar hobbyisten hun kennis en ervaring met elkaar delen en elkaar helpen.
Vr gr Cees.
17 nov 2014 00:45 - 17 nov 2014 01:25 #48044
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Foto's reparatiedag Driebergen
Jammer dat Marc het latere spul wederom als meuk afdoet, slaat in mijn ogen echt nergens op.
Een beetje meer wederzijds respect voor het oudere en latere spul zou wat dat betreft meer gepast zijn.
Qua prestaties kunnen deze oudjes in mijn ogen niet meer tippen aan de latere modellen, ze zijn wat dat betreft achterhaald.
Neemt niet weg dat ze een nostalgische waarde met het bijbehorend geluid uit die tijd hebben hetgeen de latere modellen uit hun tijd net zo hebben.
Dus wat jij meuk noemt is voor een ander niet zo.
Piet.
Weer een mooie foto sessie, bedankt.
Een beetje meer wederzijds respect voor het oudere en latere spul zou wat dat betreft meer gepast zijn.
Qua prestaties kunnen deze oudjes in mijn ogen niet meer tippen aan de latere modellen, ze zijn wat dat betreft achterhaald.
Neemt niet weg dat ze een nostalgische waarde met het bijbehorend geluid uit die tijd hebben hetgeen de latere modellen uit hun tijd net zo hebben.
Dus wat jij meuk noemt is voor een ander niet zo.
Piet.
Weer een mooie foto sessie, bedankt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 nov 2014 01:25 door Bert Kn.
16 nov 2014 20:30 - 16 nov 2014 20:34 #48041
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Foto's reparatiedag Driebergen
Huub, zo is dat.
weer een mooie reportage van Piet en de drukte bewijst maar weer, dat er nog genoeg belangstelling voor een gloeiende lamp of buis is.
Henk
weer een mooie reportage van Piet en de drukte bewijst maar weer, dat er nog genoeg belangstelling voor een gloeiende lamp of buis is.
Henk
Henk van 't Kruis
Laatst bewerkt 16 nov 2014 20:34 door admin.