Skip to main content

Telefunken 651 WL

Meer
15 aug 2026 09:17 #102297 door Annet
Beantwoord door Annet in topic Telefunken 651 WL
Bedankt voor deze uitgebreide reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
14 aug 2026 22:29 #102296 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Telefunken 651 WL
Zo te zien verkeert dit toestel wel in een werkelijk ,uitzonderlijk goede mooie staat.
Ik denk dat er zeker wel liefhebbers voor zijn, zeker in andere landen dan NL, die er wel honderden euro's meer voor over hebben
om zo'n prachtig exemplaar uberhaupt nog  te kunnen kopen .

In NL is het budget wat radioverzamelaars nog maar willen (of kunnen?) uitgeven doorgaans maar erg weinig.
De echte (oudere) verzamelaars bezitten vaak al wel de mooiste en duurdere exemplaren. Die kopen niet veel meer bij tenzij het een hele mooie zeldzame is zoals die van u 
Alles wat iets mindere kwaliteit is zal verkocht worden, maar aangezien de meeste ,nieuwe lichting verzamelaars, toch alles veel te duur vinden en alleen maar de slechtste (en dus wel goedkope) toestellen kopen voor een paar tientjes, roepen die maar al te graag dat ALLES niks meer waard is dan die paar tientjes.Daar ontbreken dan vaak  nog wel voor 200 € aan onderdelen aan maar daar zwijgen ze over :( 
Zo creeerden ze oa daarmee  in NL zelf een grote waardedaling van toestellen.
In het buitenland zitten veel meer serieuze verzamelaars die wel degelijk  nog heel graag nette prijzen willen betalen voor mooie stukken .
Dat merk ik elke dag weer met mijn webshop: Buitenlandse verzamelaars  zijn al heel blij dat ze een onderdeel nog kunnen bemachtigen en waarderen dat ook vanuit henzelf. 
Dat terwijl heel vaak Nederlanders en Duitsers en Engelsen, altijd alles te duur vinden zodra  het meer dan 5 euro kost...:)
Als ze dan ook nog horen wat de Post.nl verzendkosten zijn die er nog bij op komen...........dan worden de gesprekken daar meestal toch wel "iets minder vriendelijk van toon " :) : )

Kortom:  Probeer het ook eens in Italie Frankrijk Portugal en Spanje, daar zijn de kansen vele malen groten dan in NL.
Succes !

Groet,
Ben Dijkman
.

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Annet

Meer
13 aug 2026 17:22 #102295 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Telefunken 651 WL
Hoi Annet, Dit is inderdaad een zeer mooie radio,
helaas zijn er onder de groep jonger dan 50 weinig liefhebbers meer van dit soort vooroorlogse radio's.
Ik schat de waarde op 150€
Die kist is op zich een pre voor verzenden , maar dan zou ik hen inpakken in plastic , en er om heen purschuim spuiten om hem te fixeren.,
Verder verzekerd versturen (500€)als glaswerk,
Dan loop je weinig risico.
Op EBay verkoop je wereldwijd , en er zijn landen die meer betalen dan Europeanen.
Succes met de verkoop !

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Annet

Meer
13 aug 2026 14:43 #102294 door Annet
Telefunken 651 WL werd gestart door Annet
Hallo beste buizenradioliefhebbers, ik zou graag advies willen vragen over de verkoop van deze radio.Ik woon in het midden van Zweden en in ons kleine dorp is een tweedehandswinkel waar deze radio te koop staat. Het geld dat binnenkomt is voor het onderhoud van het dorpshuis en de oude school, dus vandaar dat ik er wel wat moeite in wil steken om te onderzoeken wat een goede prijs is.Het is een prachtige radio en hij lijkt me wel wat waard. Zoeken op internet levert me eigenlijk niks op. Zo’n zelfde radio staat ergens in Duitsland in een museum, maar nergens een andere radio die ergens te koop staat.Nou lijkt me dat verkopen ook nog wel lastig, want zoiets is toch niet op te sturen? Hij is behoorlijk zwaar en als iemand die met een flinke plof op de grond zet, gaat tie dan niet kapot van binnen?Ook wel een flink ding trouwens, ongeveer 62 cm hoog en 49 cm breed. Hij staat in een houten kist, die lijkt ervoor gemaakt te zijn.Is er iemand die me kan helpen en antwoord heeft op mijn vragen?
Vriendelijke groet, Annet

Gemaakt door Kunena