bluetooth adaptertjes
10 feb 2021 10:19 #88706
door Huub
Beantwoord door Huub in topic bluetooth adaptertjes
bedankt Bert weer wat wijzer voor gebruik
ik bedoel ook Dyn gebruik .en meer van dat soortigen
huub
ik bedoel ook Dyn gebruik .en meer van dat soortigen
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 feb 2021 01:43 - 10 feb 2021 01:46 #88705
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic bluetooth adaptertjes
Huub,
Het door Paul geshowde model met de twee kleine buisjes heeft 1 in en 1 uitgang.
Zul je waarschijnlijk wel als voorversterkertje kunnen gebruiken.
Dit soort mini voorversterkertjes zijn ook zonder bluetooth mogelijkheid te koop.
Of de ingang voor kristal elementen geschikt is?
Zelf heb ik een Phono VV alla dit soort gevalletjes met een extra schakelbare AUX-ingang.
Als je daar een speler met Xtal element op aansluit klinkt het kaal en ben je de bassen kwijt.
Voor MD elementen zou je dan een Phono trapje kunnen gebruiken, denk dat dat beter gaat.
Of ze als voorversterkertje goed presteren?
Zelf heb ik de bluetooth adaptertjes voor een ander doeleind gekocht, niet om op een radio te gebruiken.
De goedkoopste draait nu op de AG9004 VV tot volle tevredenheid.
De bandrecorder ingang was nog vrij.
Op de geschakelde wandcontactdoos aansluiting van de AG9004 heb ik een dubbele wandcontactdoos aangesloten welke bij inschakelen van de AG9004 VV de AG9007 EV en de bluetooth adapter van spanning voorziet.
Het door Paul geshowde model met de twee kleine buisjes heeft 1 in en 1 uitgang.
Zul je waarschijnlijk wel als voorversterkertje kunnen gebruiken.
Dit soort mini voorversterkertjes zijn ook zonder bluetooth mogelijkheid te koop.
Of de ingang voor kristal elementen geschikt is?
Zelf heb ik een Phono VV alla dit soort gevalletjes met een extra schakelbare AUX-ingang.
Als je daar een speler met Xtal element op aansluit klinkt het kaal en ben je de bassen kwijt.
Voor MD elementen zou je dan een Phono trapje kunnen gebruiken, denk dat dat beter gaat.
Of ze als voorversterkertje goed presteren?
Zelf heb ik de bluetooth adaptertjes voor een ander doeleind gekocht, niet om op een radio te gebruiken.
De goedkoopste draait nu op de AG9004 VV tot volle tevredenheid.
De bandrecorder ingang was nog vrij.
Op de geschakelde wandcontactdoos aansluiting van de AG9004 heb ik een dubbele wandcontactdoos aangesloten welke bij inschakelen van de AG9004 VV de AG9007 EV en de bluetooth adapter van spanning voorziet.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 10 feb 2021 01:46 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
09 feb 2021 14:27 #88701
door Huub
Beantwoord door Huub in topic bluetooth adaptertjes
Kan ik zo iets achter mijn stereo buizen trapje
zetten met een PU tafel er ook aan?
als stuur versterker
huub
zetten met een PU tafel er ook aan?
als stuur versterker
huub
09 feb 2021 10:24 #88699
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic bluetooth adaptertjes
Is de ingang van de bluetooth module hoogohmig genoeg om een pick-up met piëzo element op aan te sluiten? Anders ben je je lage tonen kwijt.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
09 feb 2021 09:31 #88695
door paulsnip
Beantwoord door paulsnip in topic bluetooth adaptertjes
Ik bouw altijd een module in. Met een eigen 5 Volt voeding die ik dan op de aan/uit schakelaar van de radio aansluit. Dat scheelt een extra aansluitsnoer en vind ik ook heel handig.
De modules zijn iets groter dan een postzegel en kosten tussen de 3 en 5 Euro. De KRC-86B heeft als voordeel dat hij ook een ingang heeft. Hier sluit je de originele pu ingang van de radio weer op aan. Zodat die ook gewoon te gebruiken is. Je zet hem er tussen dus.
Van verbouwen van de radio is geen sprake. Het spul kan er in 5 minuten weer uit zonder sporen achter te laten. De voeding en de module zet ik met dubbelzijdig tape vast.
Als je echt niks aan je radio veranderen wil/kan is een losse module ook ideaal!
Ik heb er zelfs 1 met 2 kleine buisjes erin. Dat is ook grappig.
De modules zijn iets groter dan een postzegel en kosten tussen de 3 en 5 Euro. De KRC-86B heeft als voordeel dat hij ook een ingang heeft. Hier sluit je de originele pu ingang van de radio weer op aan. Zodat die ook gewoon te gebruiken is. Je zet hem er tussen dus.
Van verbouwen van de radio is geen sprake. Het spul kan er in 5 minuten weer uit zonder sporen achter te laten. De voeding en de module zet ik met dubbelzijdig tape vast.
Als je echt niks aan je radio veranderen wil/kan is een losse module ook ideaal!
Ik heb er zelfs 1 met 2 kleine buisjes erin. Dat is ook grappig.
03 feb 2021 23:38 - 03 feb 2021 23:41 #88632
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic bluetooth adaptertjes
Hoi Frank,
Ze werken echt prima.
Ik heb zojuist de Jadis VV er tussenuitgehaald en rechtstreeks op de NAD EV aangesloten.
Geen enkel probleem die stuurt hij uitstekend aan.
Level van de EV op de middenstand en het volume op de smartphone op 15% harder ga ik op dit tijdstip niet.
:*)
Ze werken echt prima.
Ik heb zojuist de Jadis VV er tussenuitgehaald en rechtstreeks op de NAD EV aangesloten.
Geen enkel probleem die stuurt hij uitstekend aan.
Level van de EV op de middenstand en het volume op de smartphone op 15% harder ga ik op dit tijdstip niet.
:*)
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 03 feb 2021 23:41 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129