Reinigen van platen
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
28 okt 2015 17:02 #55894
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Reinigen van platen
Hallo Bert,
Ben je mooi klaar mee..dat spul is dus kleverig als ik het goed begrijp
Ik heb een plaat die zwaar vervuild was door een coladouche...of sinasdouche of wie weet zelfs bier! schoon gekregen op de volgende manier:
Eerst goed ingesopt met doodgewoon afwasmiddel (Dubro) dus een flinke schuimlaag er op.
Dit even laten staan en vervolgens afspoelen totdat er geen schuim meer uit de groeven komt.
Daarna heb ik een linnen lap gepakt en de plaat met royaal ammonia ingewreven, echt kleddernat.
Onverdund dus!
Je gaat over je koker van de pestlucht die van de ammonia afkomt maar het werkt uitstekend.
De amonia vervliegt vanzelf en laat geen residu achter, ook tast ammonia beslist geen kunststof aan en is het onbrandbaar.
Groet,
Jeroen
Ben je mooi klaar mee..dat spul is dus kleverig als ik het goed begrijp
Ik heb een plaat die zwaar vervuild was door een coladouche...of sinasdouche of wie weet zelfs bier! schoon gekregen op de volgende manier:
Eerst goed ingesopt met doodgewoon afwasmiddel (Dubro) dus een flinke schuimlaag er op.
Dit even laten staan en vervolgens afspoelen totdat er geen schuim meer uit de groeven komt.
Daarna heb ik een linnen lap gepakt en de plaat met royaal ammonia ingewreven, echt kleddernat.
Onverdund dus!
Je gaat over je koker van de pestlucht die van de ammonia afkomt maar het werkt uitstekend.
De amonia vervliegt vanzelf en laat geen residu achter, ook tast ammonia beslist geen kunststof aan en is het onbrandbaar.
Groet,
Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 okt 2015 16:21 #55889
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Reinigen van platen werd gestart door Bert Kn
Ik heb een lp die door de vorige eigenaar nat is afgespeeld met Lenco Clean.
Nu knettert hij behoorlijk als ik hem afspeel door het achter gebleven residu van dat spul.
Ik heb al geprobeerd deze een aantal malen schoon te maken met de Knosti disco antistat en vloeistof van Quality Service, dat brengt weinig soelaas.
Ik krijg dat residu niet weg heeft iemand een oplossing ?
Nu knettert hij behoorlijk als ik hem afspeel door het achter gebleven residu van dat spul.
Ik heb al geprobeerd deze een aantal malen schoon te maken met de Knosti disco antistat en vloeistof van Quality Service, dat brengt weinig soelaas.
Ik krijg dat residu niet weg heeft iemand een oplossing ?
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.