Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips 22AH777 of Philips 22AH561

Meer
17 mei 2024 09:22 #99555 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22AH777 of Philips 22AH561
Dat is inderdaad wat uit de buurt...

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 mei 2024 07:30 #99554 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips 22AH777 of Philips 22AH561
Bedankt voor het aanbod. Maar ik ga er geen gebruik van maken. Ik woon in het uiterste zuiden Heerlen.

Handtekening

Meer
17 mei 2024 07:16 #99553 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22AH777 of Philips 22AH561
De visseoog receiver versie is 22AH720. Ikzelf heb die twee keer gehad en dus ook twee keer verpatst en daar heb ik nog steeds een beetje spijt van. De eindtrap is fors ingesteld (0.4 A) maar dat is niet klasse A. Evengoed wordt-ie fors warm maar kan ook zuiniger worden ingesteld. Voorzover ik heb kunnen nagaan is dat niet te horen. 50 mA ruststroom is zat.

Verder heb ik nog een vliegdekschip staan. 22AH742. Een enorm plastic fantastic statement uit dezelfde tijd (mid-seventies) dat een dito indruk zal maken. Ik wil er vanaf dus die is extragratis af te halen te Amsterdam-West.

Tjerk, 9ZZ

Meer
16 mei 2024 23:33 #99552 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips 22AH777 of Philips 22AH561
Die heb ik ook en die gaan mee. Maar voor dagelijks gebruik en als er eens iets te vieren is een lekker stukje muziek. Een versterker waar ik een cassettedeck en een cd speler op kan aansluiten. Wat ik hier had staan heb ik inmiddels verkocht (Kenwood) En ik heb nog een RFT 3000 setje. Speelt voor wat het is ook goed. Maar ik wil graag iets goeds meenemen vandaar mijn vraag.

Handtekening

Meer
16 mei 2024 23:18 - 16 mei 2024 23:18 #99551 door Erwin goossens
ik zou het wel weten, die transistor prul laten voor wat het is en een goede buizenradio meenemen haha
Laatst bewerkt 16 mei 2024 23:18 door Erwin goossens.

Meer
16 mei 2024 21:01 #99550 door Bergmans
Beste radiovrienden,
Ik heb een vraag: ik ben opzoek naar een goede tuner-versterker. Op MP is mijn oog gevallen op een 22AH777 en een 22AH561 nu is de laatste alleen versterker dus zou ik er een losse tuner bij moeten zoeken. Wat ik voor zover begrepen heb is de "vissenoog" een klasse A versterker. Kort genomen hoog stroomverbruik (maar wat is hoog?) en zeer goede geluidsweergave. Van de andere de 777 zeg maar weet ik alleen dat de aan/uit schakelaar voor problemen kan zorgen verder heb ik er zo in eerste instantie niet veel over kunnen vinden..

Wat zijn de voors en tegens? Waar het om gaat is dat ik aan het eind van dit jaar te ga emigreren. Ik wil graag 1 goede (tuner) versterker meenemen. Vandaar vraag ik jullie om advies en misschien heeft iemand wel iets te koop, kan ook natuurlijk.

Alvast bedankt!

Handtekening

Gemaakt door Kunena