Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips MFB 544 plus eventueel een Marantz VV komen deze kant op.

Meer
27 sep 2021 13:26 #92363 door Francois129
Bert,

Ik heb deze voormiddag de 544 eens op het net aangesloten zonder kabels aan de ingang.
Na een minuutje schakelde hij aan en begon te “ruisen”. Dit ruisen was beïnvloedbaar met de potmeter aan de ingang.
Wordt vervolgd.

François
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 sep 2021 15:32 #92304 door Bert Kn
Dag François,
Ben benieuwd hoe de 544 test bij je verloopt.
Als die bij je het probleem niet heeft moet in mijn visie het gezocht worden in de richting die Cees aangaf.

Mvg.
Bert

Meer
25 sep 2021 15:21 #92303 door Francois129
Cees
hij is zelf ook een of electronica en heb gevraagd dit eens na te kijken. 
Volgens hem is er geen probleem van die oorsprong.

Ik test de 544 en kom er later op terug.

François

Meer
25 sep 2021 13:45 #92301 door Cees PA1DBA
zou bij die mfb's het bij de klant een kwestie van RF instraling zijn ?
Denk aan GSM , Dect telefool of Wifi ?
Allemaal zaken die gedurende de MFB periode nog niet bestonden.
Als oplossing kan je denken aan r/c filtertjes aan de ingangen, beter afgeschermde symetrische kabels.

Cees- pa1dba

Meer
25 sep 2021 09:36 #92298 door Francois129
Bert,

volgens de man heeft hij het ook zonder kabels.
Ik kan het noch met mijn kabels, noch zonder kabels het euvel reproduceren.
nu heeft hij een 544 gebracht die ook dar probleem zou hebben. Deze heb ik nog niet getest.
Eerst de Revox bandopnemer.

François 

Meer
24 sep 2021 23:30 #92295 door Bert Kn
Eerder schreef ik het volgende.

Toen hij de Marantz aanschafte zo’n 25 jaar geleden heb ik hem geholpen met het aansluiten en zover ik mij kan herinneren beschikken deze MB’s over tulp aansluitingen i.p.v. DIN maar dat durf ik niet meer met zekerheid te zeggen.

In tegenstelling van wat ik mij herinnerde hebben deze 22RH544/79R (van latere datum?) Ook DIN-aansluitingen.
Ik weet nog wel dat er toen al problemen waren met de links/rechts drukschakelaars op de links stand hadden ze beide problemen en was het zoeken naar goed contact maken wat dan weer regelmatig uitviel.
Derhalve heb ik ze toen beide op de DIN ingang met een verloop van DIN naar CINCH female op rechts en vervolgens met een enkele CINCH male-male op de Marantz aangesloten.
Zo heb ik ze momenteel ook op mijn Jadis JP200 VV aangesloten.
Probleem is nu wel dat als ik ze in de toekomst eventueel op een Philips MFB VV (DIN-aansluiting) wil aansluiten het prettig is zo niet een must is dat de links rechts schakelen weer goed werken.
Opnieuw door solderen op de print en met contact reiniger behandelen gaf niet de oplossing.
Vervolgens met wasbenzine goed doorgespoeld en zowaar vooralsnog werkt het weer goed.
Mocht dit van tijdelijke aard zijn kan ik ze eventueel bij MFB-freaks (Thomas Bauer) bestellen.

Eerlijk gezegd heb ik afgaande op de afbeelding zo mijn twijfels of deze wel van goede kwaliteit zijn.
Ik vind ze wat inferieur overkomen.
Een andere optie is de schakelaars bij de ene op links en de andere op recht te fixeren (vaste soldeer verbinding) en de schakelaars eventueel verwijderen.
Wat is jullie idee ?

Eerder Schreef François het volgende.

Een totale recappen heb ik ten einde raad enkel gedaan bij een van de kleinere modellen omdat deze bij de eigenaar ten pas en ten onpas aanschakelde en begon te grommen. Bij mij doet hij dit niet.
Was daarmee het probleem opgelost, neen hoor. Dit is dan ook niet repareren maar aanmodderen omdat je de fout niet vindt.

Dag François.
Even hierop terugkomend.
Een soortgelijk probleem heb ik hier ook eens gehad.
Heb je destijds de audio DIN-kabels van de eigenaar (verzamelaar) en zijn VV gebruikt of van jezelf?
In de DIN kabels en de DIN aansluitingen van de VV versterker wil het ook nog wel eens misgaan.

Mvg.
Bert

Gemaakt door Kunena