HIFI apparatuur
Tuner/versterker
19 aug 2021 06:45 #91788
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Tuner/versterker
Weer wat geleerd!Electric is een andere Schneider
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 aug 2021 00:03 - 19 aug 2021 00:06 #91785
door maarten
[/quote]
Beantwoord door maarten in topic Tuner/versterker
Vrijwel zeker niet inderdaad. Daar waren een stuk minder fabrikanten van. Dual en Grundig waren denk ik de meest voorkomende.Wel een Dual platenspeler, Zou Schneider die niet gemaakt hebben?
[/quote]
Laatst bewerkt 19 aug 2021 00:06 door maarten.
19 aug 2021 00:00 - 19 aug 2021 00:05 #91784
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Tuner/versterker
Electric is een andere Schneider. Je had er minstens 3, waarvan 2 in de consumentenelektronica zaten. Schneider uit Turkheim, Duitsland (deze, heeft nog tot in deze eeuw bestaan). Schneider Frankrijk (opgegaan in Philips) en dan nog de Schneider die schakelmateriaal en dergelijke doet, die laatste heet Schneider Electric.Schneider Electric, dat verklaart het maffe ontwerp. Grappig ding.
Laatst bewerkt 19 aug 2021 00:05 door maarten.
- Doktordirk
- [Doktordirk]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 aug 2021 20:09 #91745
door Doktordirk
Beantwoord door Doktordirk in topic Tuner/versterker
Dit was hem dus , uit catalogus van 1977/1978
Wel een Dual platenspeler, Zou Schneider die niet gemaakt hebben?
Dirk
Wel een Dual platenspeler, Zou Schneider die niet gemaakt hebben?
Dirk
14 aug 2021 22:36 #91731
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Tuner/versterker
Schneider Electric, dat verklaart het maffe ontwerp. Grappig ding.
Tjerk, 9ZZ
- Doktordirk
- [Doktordirk]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
14 aug 2021 17:41 #91724
door Doktordirk
Tuner/versterker werd gestart door Doktordirk
Soms als je al jaren dingen verzamelt die je vervolgens (nog ) niet nodig hebt verlies je ze wel eens uit het oog.
Onlangs op zoek naar een geschikte doos voor het verzenden va computerapparatuur kwam ik deze radio ontvanger/versterker tegen.
Ooit gekocht bij Twenthe, maar nooit idee of inspiratie gehad om er een mooie frontplat voor te maken.
Na hem weer eens uit de doos gehaald te hebben om de werking te controleren, op een paar kraakjes na en warm lopen van de eindtorren (opnieuw afgeregeld, schema was bijgevoegd) werkt naar behoren.
Nu lag er onder in de doos nog karton met grote letters LET OP.
Blijkt hier de frontplaat met ruimte voor een cassettedek in te zitten! , de rest waar een platenspeler in hoorde is er af geknipt.
Staat hier al jaren op zolder, nooit geweten, heeft misschien wel in de advertentie gestaan.
Misschien ga ik hier toch nog mee aan de slag om er een behuizing voor te bouwen
Nu had ik ook een deck uit dezelfde periode, maar helaas dit past er niet in, dan moet er zoveel aangepast worden
Deze komt overigens bij ITA uit Bussum vandaan, was ooit een bedrijfje net als Twenthe, maar verkocht volgens mij alleen restantpartijen en geen losse onderdelen.
Onze eerste kleuren tv Telefunken kwam er ook vandaan in onderdelen, en heeft jaren dienst gedaan.
Dirk.
Onlangs op zoek naar een geschikte doos voor het verzenden va computerapparatuur kwam ik deze radio ontvanger/versterker tegen.
Ooit gekocht bij Twenthe, maar nooit idee of inspiratie gehad om er een mooie frontplat voor te maken.
Na hem weer eens uit de doos gehaald te hebben om de werking te controleren, op een paar kraakjes na en warm lopen van de eindtorren (opnieuw afgeregeld, schema was bijgevoegd) werkt naar behoren.
Nu lag er onder in de doos nog karton met grote letters LET OP.
Blijkt hier de frontplaat met ruimte voor een cassettedek in te zitten! , de rest waar een platenspeler in hoorde is er af geknipt.
Staat hier al jaren op zolder, nooit geweten, heeft misschien wel in de advertentie gestaan.
Misschien ga ik hier toch nog mee aan de slag om er een behuizing voor te bouwen
Nu had ik ook een deck uit dezelfde periode, maar helaas dit past er niet in, dan moet er zoveel aangepast worden
Deze komt overigens bij ITA uit Bussum vandaan, was ooit een bedrijfje net als Twenthe, maar verkocht volgens mij alleen restantpartijen en geen losse onderdelen.
Onze eerste kleuren tv Telefunken kwam er ook vandaan in onderdelen, en heeft jaren dienst gedaan.
Dirk.