HIFI apparatuur
Alweer een AG9014
25 okt 2014 14:51 #47503
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Alweer een AG9014
Na wat langer in gebruik te zijn geweest begon de versterker links en rechts toch wat kuren te vertonen.
Links begon hij na een minuut of 4 aanstaan te kraken en een dag later was er na inschakelen ook een licht gerommel in het rechter kanaal hetgeen met enkele minuten weer verdween.
De oudjes, een aantal componenten konden de belasting van nu kennelijk niet meer aan, de jonkies die er nu inzitten tot nu toe wel
Momenteel ligt er nu een AG9015 op tafel welke dezelfde kuren begint te vertonen.
Op de mosterd C's na zal ook daar de oude garde plaats moeten maken :lol:
Links begon hij na een minuut of 4 aanstaan te kraken en een dag later was er na inschakelen ook een licht gerommel in het rechter kanaal hetgeen met enkele minuten weer verdween.
De oudjes, een aantal componenten konden de belasting van nu kennelijk niet meer aan, de jonkies die er nu inzitten tot nu toe wel
Momenteel ligt er nu een AG9015 op tafel welke dezelfde kuren begint te vertonen.
Op de mosterd C's na zal ook daar de oude garde plaats moeten maken :lol:
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
21 okt 2014 15:55 #47413
door peters0076
Beantwoord door peters0076 in topic Alweer een AG9014
Mooie versterker Bert
:thumbsup:
:thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
21 okt 2014 13:34 #47410
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Alweer een AG9014
Huub,
De AG9014 heeft in tegenstelling tot de 9015 en 9018 geen mogelijkheid voor laag Ohmige speakers.
De AG9014 heeft in tegenstelling tot de 9015 en 9018 geen mogelijkheid voor laag Ohmige speakers.
Mvg.
Bert
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
21 okt 2014 13:30 #47409
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Alweer een AG9014
Mooie aankoop.
21 okt 2014 13:11 #47408
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Alweer een AG9014
Ik meen dat deze metalen typens
Niet laag ohmig omschakelbaar zijn
voor de luidsprekers .?
Ziet verders goed uit
Huub
Niet laag ohmig omschakelbaar zijn
voor de luidsprekers .?
Ziet verders goed uit
Huub
21 okt 2014 12:48 #47407
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Alweer een AG9014 werd gestart door Bert Kn
Door een prettige samenloop van omstandigheden heb ik gisteren een vroege AG9014 opgehaald.
Aan de tekst op te knoppen te zien is deze weinig gebruikt of heeft altijd op dezelfde stand gestaan.
Na een inspectie viel me op dat er in een ver verleden in de voeding een weerstand is vervangen, de rest incl. de teerknollen zijn nog origineel.
Na het testen van de buizen heb ik hem vanmorgen met de variac opgestart en er inmiddels een aantal CD's op afgespeeld.
Om in de toekomst geen problemen te krijgen ga ik hem alsnog reviseren, maar zoals hij nu klinkt kan het gezien mijn ervaringen met goed gereviseerde versterkers van dit type niet beter.
Mijn huidige latere AG9014 zal ruimte moeten gaan maken voor dit exemplaar .
Het vroege exemplaar.
Het exemplaar wat ruimte moet maken.
Aan de tekst op te knoppen te zien is deze weinig gebruikt of heeft altijd op dezelfde stand gestaan.
Na een inspectie viel me op dat er in een ver verleden in de voeding een weerstand is vervangen, de rest incl. de teerknollen zijn nog origineel.
Na het testen van de buizen heb ik hem vanmorgen met de variac opgestart en er inmiddels een aantal CD's op afgespeeld.
Om in de toekomst geen problemen te krijgen ga ik hem alsnog reviseren, maar zoals hij nu klinkt kan het gezien mijn ervaringen met goed gereviseerde versterkers van dit type niet beter.
Mijn huidige latere AG9014 zal ruimte moeten gaan maken voor dit exemplaar .
Het vroege exemplaar.
Het exemplaar wat ruimte moet maken.
Mvg.
Bert