HIFI apparatuur
Moderne vintage hi-fi aansluiten op een tablet
05 jul 2014 17:45 #44668
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Moderne vintage hi-fi aansluiten op een tablet
Dat ding heb ik ook en het lukt me niet dat ding met mijn netwerk te verbinden.
Als je Apple hebt, is de Airport Express een heel goed alternatief. Prima geluidskwaliteit.
Groeten,
Peter
Als je Apple hebt, is de Airport Express een heel goed alternatief. Prima geluidskwaliteit.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 jul 2014 17:38 #44667
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Moderne vintage hi-fi aansluiten op een tablet
Hoi Peter,
Dank je. Het liefst zoek ik iets zonder kabel dus of via Wi Fi of zoals jij aangeeft Bluetooth.
Ik zag zelf de Sitecom Wireless streamer alleen daar waren de meningen verdeeld als het ging om contact via Wi Fi.
Ik zal de Logitech even googlen.
Groeten,
Niels
Dank je. Het liefst zoek ik iets zonder kabel dus of via Wi Fi of zoals jij aangeeft Bluetooth.
Ik zag zelf de Sitecom Wireless streamer alleen daar waren de meningen verdeeld als het ging om contact via Wi Fi.
Ik zal de Logitech even googlen.
Groeten,
Niels
Niels
05 jul 2014 16:39 #44666
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Moderne vintage hi-fi aansluiten op een tablet
Dat is in dit geval wel heel eenvoudig. De set is stereo, dus geen gedoe met weerstandjes enz. Neem een verloopkabel van 3,5 mm. Stereo jack naar de gewenste ingangsplug en klaar.
Is het Din, dan is de nummering als volgt:
3 = links, 5 = rechts en 2 = massa.
Je gebruikt een ingang die over is, maar niet de PU - ingang.
Zet het volume van de tablet voor ongeveer 3/4 open.
Klinkt prima.
Tweede mogelijkheid: Koop een Blue Tooth ontvanger, bijv. Logitech en koppel die aan een ongebruikte ingang.
Kun je vanaf elk apparaat met Bluetooth streamen.
Gaat ook prima.
Groeten,
Peter
Is het Din, dan is de nummering als volgt:
3 = links, 5 = rechts en 2 = massa.
Je gebruikt een ingang die over is, maar niet de PU - ingang.
Zet het volume van de tablet voor ongeveer 3/4 open.
Klinkt prima.
Tweede mogelijkheid: Koop een Blue Tooth ontvanger, bijv. Logitech en koppel die aan een ongebruikte ingang.
Kun je vanaf elk apparaat met Bluetooth streamen.
Gaat ook prima.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
05 jul 2014 14:51 - 05 jul 2014 14:52 #44665
door Niels
Niels
Moderne vintage hi-fi aansluiten op een tablet werd gestart door Niels
Hoi,
Mijn vraag is misschien eerder aan de orde geweest maar ik kon hem niet vinden.
Sinds gisteren staat deze jaren 80 GRUNDIG set te spelen in de woonkamer.
Een GRUNIG SVX-6000 voorversterker, een GRUNDIG A-5000 eindversterker en een bijpassend kassettedeck GRUNDIG CF-5500 en een CD-35 cd-speler.
Sinds kort ligt er ook een Samsung tablet in huis. Het moet mogelijk zijn deze te combineren met de GRUNDIG set.
Dus een via je tablet muziek afspelen op je oude stereo set. Wie doet zoiets al? Welk systeem gebruik je? En hoe bevalt het je?
Ik ben benieuwd,
Niels
Mijn vraag is misschien eerder aan de orde geweest maar ik kon hem niet vinden.
Sinds gisteren staat deze jaren 80 GRUNDIG set te spelen in de woonkamer.
Een GRUNIG SVX-6000 voorversterker, een GRUNDIG A-5000 eindversterker en een bijpassend kassettedeck GRUNDIG CF-5500 en een CD-35 cd-speler.
Sinds kort ligt er ook een Samsung tablet in huis. Het moet mogelijk zijn deze te combineren met de GRUNDIG set.
Dus een via je tablet muziek afspelen op je oude stereo set. Wie doet zoiets al? Welk systeem gebruik je? En hoe bevalt het je?
Ik ben benieuwd,
Niels
Niels
Laatst bewerkt 05 jul 2014 14:52 door Niels. Reden: typ fout