HIFI apparatuur
Na 53 jaar nog als nieuw (bijna)
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 feb 2011 21:01 - 20 feb 2011 21:02 #2054
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Na 53 jaar nog als nieuw (bijna)
Hoi
Ik heb nog wat plaatjes ontvangen van de eigenaresse
van het oorspronkelijke interrieur.
Nog net op tijd voor de boel getript werd voor de nieuwe bewoners.
De tijd stond er stil en is nu heen gegaan.
Groet
René (R)
Ik heb nog wat plaatjes ontvangen van de eigenaresse
van het oorspronkelijke interrieur.
Nog net op tijd voor de boel getript werd voor de nieuwe bewoners.
De tijd stond er stil en is nu heen gegaan.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 20 feb 2011 21:02 door René R.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17 feb 2011 11:33 #1973
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Na 53 jaar nog als nieuw (bijna)
Jammer dat de radio niet goed verdeelt boven
Het meubel zit ,Ziet niet goed uit .huub
Het meubel zit ,Ziet niet goed uit .huub
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 feb 2011 09:55 - 17 feb 2011 09:57 #1971
door René R
Toch altijd aardige verhalen.
Uit de correspondentie van de huidige eigenaar van de woning:
"We hebben het gekocht van de erven van een dame die inmiddels overleden is. Ze was ruim 90 toen zij overleed, bijna een jaar geleden. Het huis is ruim 100 jaar in dezelfde familie gebleven! Want ook zij had het weer geërfd.
De erfgenamen waren een nichtje en haar man. Zover ik begrijp en op kan maken uit alle spullen, was de dame weduwe van een arts op Erasmus, op het gebied van infectieziekten. Wellicht hoogleraar. Zij kwam uit Groningen, en ik schat in van de rijkere boerenfamilies. Ze was een ontwikkelde dame tot haar einde, gezien alle moderne boeken die zij nog aan het lezen was. En zo tref je dus van alles aan. Er is niet veel van grote waarde, maar wel van emotionele waarde. Zo hebben we een schilderij in het huis dat wij gaan geven aan de kleinzoon van de schilder.
Een aardig verhaal om je eens in te leven waar een HiQ radio zoals terecht kwam in de jaren vijftig.
Groet
René (R)
Uit de correspondentie van de huidige eigenaar van de woning:
"We hebben het gekocht van de erven van een dame die inmiddels overleden is. Ze was ruim 90 toen zij overleed, bijna een jaar geleden. Het huis is ruim 100 jaar in dezelfde familie gebleven! Want ook zij had het weer geërfd.
De erfgenamen waren een nichtje en haar man. Zover ik begrijp en op kan maken uit alle spullen, was de dame weduwe van een arts op Erasmus, op het gebied van infectieziekten. Wellicht hoogleraar. Zij kwam uit Groningen, en ik schat in van de rijkere boerenfamilies. Ze was een ontwikkelde dame tot haar einde, gezien alle moderne boeken die zij nog aan het lezen was. En zo tref je dus van alles aan. Er is niet veel van grote waarde, maar wel van emotionele waarde. Zo hebben we een schilderij in het huis dat wij gaan geven aan de kleinzoon van de schilder.
Een aardig verhaal om je eens in te leven waar een HiQ radio zoals terecht kwam in de jaren vijftig.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 17 feb 2011 09:57 door René R.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 feb 2011 10:50 #1956
door René R
Hoi
In de correspondentie met de huidige eigenaar is ook nog het volgende gevonden:
"Ik vind tussen de handleidingen trouwens ook de AG 9005 pre amplifier, alhoewel die
mij niet opgevallen is ter plekke, is hij volgens mij wel ingebouwd, omdat er een
paar aantekeningen op staan".
Daarbij is ook de vraag beantwoord van enkelen.
Groet
René (R)
In de correspondentie met de huidige eigenaar is ook nog het volgende gevonden:
"Ik vind tussen de handleidingen trouwens ook de AG 9005 pre amplifier, alhoewel die
mij niet opgevallen is ter plekke, is hij volgens mij wel ingebouwd, omdat er een
paar aantekeningen op staan".
Daarbij is ook de vraag beantwoord van enkelen.
Groet
René (R)
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 feb 2011 11:53 - 15 feb 2011 12:09 #1945
door René R
Na 53 jaar nog als nieuw (bijna) werd gestart door René R
Hoi
Dat niet alle oude radio's van stoffige zolders hoeven te komen blijkt wel uit het volgende verhaal.
Onlangs kreeg ik een mail van een vriendelijke dame die een huis gekocht had, compleet
met inboedel.
Zij stuurde me een reeks foto's met daarop een B6X62A met de drie luidsprekers die nog
aanwezig zijn in de woonkamer. Daarnaast toonde ze een eikenhouten kastje die in 1958
speciaal gemaakt was voor de platenspeler en het opbergen van platen, in de vorm van een
soort secretaire.
De aankoopbonnen zijn nog aanwezig en het kastje kostte de voor die tijd lieve som van
360 gulden. Tel daarbij op de aanschaf van de HiQ radio met de platenspeler van zeg 1000
gulden, dan hebben we hier met echte liefhebbers van goede weergave te maken gehad in de
jaren vijftig. Kennelijk waren ze ook zuinig op hun spullen, want het geheel ziet er ook
nog netjes uit. De set heeft tot op heden met een zekere trots in de woonkamer gestaan.
Zo zie je maar weer dat niet iedereen hun dure aanschaf op een gegeven moment als verouderd
zagen en opruimde naar de stoffige zolder.
De waardering voor deze HiQ set is altijd aanwezig gebleven en waarom niet, het klinkt
immers goed. Beter een goede mono-set dan een middelmatige stereo-set. Uiteindelijk
ontdekken wij heden ten dage opnieuw de prima geluidskwaliteit van een dergelijke set,
mits goed opgesteld.
De ophanging van de ontvanger is wat merkwaardig en is niet te zien of er genoeg ruimte
achter de radio is. Het lijken twee witte beugels en zijn de pootjes verwijderd.
Het rolluik van het kastje had best wat korter gekund aan de bovenzijde met aan de
achterzijde dan een vaste plank waar de ontvanger gewoon op had kunnen staan.
Volgens zeggen van de nieuwe eigenaresse functioneert de set nog steeds goed.
Groet
René (R)
Dat niet alle oude radio's van stoffige zolders hoeven te komen blijkt wel uit het volgende verhaal.
Onlangs kreeg ik een mail van een vriendelijke dame die een huis gekocht had, compleet
met inboedel.
Zij stuurde me een reeks foto's met daarop een B6X62A met de drie luidsprekers die nog
aanwezig zijn in de woonkamer. Daarnaast toonde ze een eikenhouten kastje die in 1958
speciaal gemaakt was voor de platenspeler en het opbergen van platen, in de vorm van een
soort secretaire.
De aankoopbonnen zijn nog aanwezig en het kastje kostte de voor die tijd lieve som van
360 gulden. Tel daarbij op de aanschaf van de HiQ radio met de platenspeler van zeg 1000
gulden, dan hebben we hier met echte liefhebbers van goede weergave te maken gehad in de
jaren vijftig. Kennelijk waren ze ook zuinig op hun spullen, want het geheel ziet er ook
nog netjes uit. De set heeft tot op heden met een zekere trots in de woonkamer gestaan.
Zo zie je maar weer dat niet iedereen hun dure aanschaf op een gegeven moment als verouderd
zagen en opruimde naar de stoffige zolder.
De waardering voor deze HiQ set is altijd aanwezig gebleven en waarom niet, het klinkt
immers goed. Beter een goede mono-set dan een middelmatige stereo-set. Uiteindelijk
ontdekken wij heden ten dage opnieuw de prima geluidskwaliteit van een dergelijke set,
mits goed opgesteld.
De ophanging van de ontvanger is wat merkwaardig en is niet te zien of er genoeg ruimte
achter de radio is. Het lijken twee witte beugels en zijn de pootjes verwijderd.
Het rolluik van het kastje had best wat korter gekund aan de bovenzijde met aan de
achterzijde dan een vaste plank waar de ontvanger gewoon op had kunnen staan.
Volgens zeggen van de nieuwe eigenaresse functioneert de set nog steeds goed.
Groet
René (R)
Laatst bewerkt 15 feb 2011 12:09 door René R.