Skip to main content
HIFI apparatuur

HI-FI in nieuwe opstelling

• brcf01
  • [brcf01]
Meer
05 feb 2012 21:55 #14398 door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: HI-FI in nieuwe opstelling
"En dat dit niet leuk is voor René R begrijp ik niet helemaal , ik zet hem er toch niet mee ten schande?"

Ieder moet doen waar hij plezier in heeft.
Ik heb er mijn plezier aan beleefd en nu is het de beurt aan Bjorn, op zijn manier.
Het is helemaal geen wet van Meden en Perzen om een purist te zijn in stijl.
Er zijn er genoeg die oude componenten gebruiken in een moderne installatie.

:thumbsup:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 feb 2012 21:38 #14396 door Bjorn Kusters
Hallo

Ik wou gewoon eens proberen hoe dit zou staan zo samen.
Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik het met jullie eens ga zijn wat betreft het bij elkaar zetten van de spullen.

Ik denk dat de AG9006 , de a5x en de 4hf weer terug op het dressoir gaan.
De Dual , cd speler en de N4520 laat ik dan in het meubel staan , wel met de mogelijkheid om ook hun alsnog op de 9006 aan te sluiten.
Zo kan ik wel genieten van het geluid maar blijft het "moderne" van het oude gescheiden.
Want het geluid bevalt me gewoon goed.

De cd speler gebruikte ik trouwens al op de 9006 , alleen de bandrecorder nog niet , maar die gaat nu ook mee werken in het geheel.
En muziek opnemen doe ik vanaf een platenspeler of de cd speler in stereo dus dat is geen probleem.
Alleen het afspelen gebeurd dan in mono natuurlijk.

Ik denk dat ik dan de kerk wel een beetje in het midden houd.

En dat dit niet leuk is voor René R begrijp ik niet helemaal , ik zet hem er toch niet mee ten schande?

Ik wil in principe niet van de 4520 af , maar wat zijn leuke jaren 60 types van Uher , Revox e.d. merken met 28cm spoelen en een bandsnelheid van 38cm/sec.
Misschien brengt dit me op nieuwe ideeën.

En ik weet het nog lang niet zeker maar misschien dat ik de garrard door een lenco ga vervangen.
Maar zoals ik al zei ik weet dit niet zeker , ik vind de 4hf te mooi en ben er best wel aan gehecht.
Dat laatste is sowisoo het probleem met de Dual , 4HF , 9006 en de 4520 , daar ben ik nog niet aan toe om een van die dingen weg te doen.

Gr Bjorn

Meer
05 feb 2012 20:13 #14386 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: HI-FI in nieuwe opstelling
Bjorn

Hier maak ik op dat je zo niet weet welke richting je op wilt
maanden lang zie ik leuke vintage spullen op het dressoir
een buizen tape recorder een Garrard 4 HF philips 9006 en een philips tuner a5x83a
DE Garrard is zonder meer met een MD element te gebruiken heb ik ook ik heb 2 witte 4 HF's op voet de 1 Mono en de andere stereo met MD element van stanton 500 geschikt voor deze speler
nu lijk je het spoor bijster in mijn ogen
ik ben best kritisch als het om tijdsbeeld gaat zo doe je de 9006 van René R teniet
ook niet leuk naar René toe
als je dan toch met moderne spullen voor stereo wilt gebruiken erbij
zal ik persoonlijk in een dichte kast zetten en zo nodig als je behoefte om stereo te draaien
de kast open te zetten Mijn CD speler staat ook achter gesloten deurtjes
de transistor versterker is de deur uit en daar voor heb ik een 9018 versterker
en de Garrard 401 voor stereo werk en verder op de tv meubel met daarin een internet tuner
wel aangesloten op de AG9018 maar niet in de buurt om de boel niet te verstoren.
Maar waarom verkoop je niet de bandrecorder en kijk je uit naar een revox uit de jaren 60
met buizen er in en je kan ook die grote banden draaien
Mvg René Daemen

René Daemen

Meer
05 feb 2012 19:53 #14382 door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: HI-FI in nieuwe opstelling
Hallo Bjorn,

Met René D. ben ik het helemaal eens.
Alles wat je noemt na de AG9006 is duidelijk van een latere datum.
Op zich allemaal van prima kwaliteit.
Maar het lijkt erop dat in de hele keten de AG9006 toch zowat de zwakste schakel wordt.
Daar is verder niks mis mee.
Als het geheel naar jouw idee echt goed klinkt, moet je niet gaan veranderen.
Over een minidiscspeler heb ik misschien m'n twijfels.
Maar over een Dual 1229 met Shure M95 zeker niet.

Groet,
Han

Meer
05 feb 2012 19:20 #14380 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: HI-FI in nieuwe opstelling
Hallo Bjorn,

Mijn mening is dat het qua tijdsbeeld niet bij elkaar past
de Dual is een jaren 70 speler en hoort ook op een jaren 70 set
veel te modern in mijn ogen beter is de Garrard 4HF te plaatsen en daar een MD element in te zetten stanton 500 DJ gaat zekergoed op de 9006
de tape recorder zou ik persoonlijk wat verdekt opstellen maar speelt niet meer stereo af en stereo
opnemen gaat niet.
Sorry maar de oude opstelling op het dressoir vond ik persoonlijk beter
dit is vloeken in de kerk.

GRT René Daemen

René Daemen

Meer
05 feb 2012 17:19 #14367 door Bjorn Kusters
Hallo Mensen

Zoals somige misschien al gelezen hebben op het transistorforum gaat het MFB set de deur uit.
Vandaag had ik de nieuwe LP van Dave Brubeck (Time out) eens geluisterd op dat set , maar dat heeft nog geen minuut geduurd.
Een MFB set is niet slecht maar ik ben dat geluid niet meer gewend , het is heel wat anders dan jaren 50 HI-FI.
Ik was me al langer aan het afvragen wat ik nog met het set moest , maar nu wist ik het zeker , dit is niks meer voor mij.

Het geluid van de AG9006 bevalt mij veel beter , en ga hier ook mee verder.
Het set bestaat nu uit de AG9006 , Philips N4520 , Dual 1229 met Shure M95 , Pioneer cd speler.

De minidisc speler , Philips pickup en de A5x83a zijn buiten gebruik geraakt.
De A5x83a en minidiscspeler gaan waarschijnlijk ook de verkoop in maar hier moet ik nog goed over nadenken.

Nadat het geluid van het MFB set me tegen viel maakte ik me zorgen om de N5420.
Deze was niet bepaald goedkoop en ik vind het een kwalitief goed apparaat.....maar hoe zou dat klinken op de 9006????
Dit meteen er na uitgeprobeerd.....wow wat een geluid!!!
Dat gaat dus ook goed samen:D

Gelukkig kan ik deze dus behouden want ik neem voor de lol nog wel vaker op op 28cm banden op 38cm/sec.
Ik vraag wel eens aan mensen wat ze van de geluidskwaliteit vinden.
Dan is meestal hun antwoord: jij besodemieterd de boel dat kan de bandrecorder niet zijn , die klinken dof en bonkende bas enz.

Ik wil graag jullie mening over het geheel eens horen.
Dus ook over de N4520 en Dual 1229 met M95 element.

p.s. terwijl ik deze tekst schreef zag ik beide katten gefacineerd naar de draaiende banden kijken.
Alleen toen ik een foto wilde maken was er al een weg gerend hahahaha.

Gr Bjorn

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena