Televisie tot 1970
Oude TV geveild in "Cash op zolder"
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
28 sep 2011 17:39 #9944
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Oude TV geveild in "Cash op zolder"
Maarten,
zolang er niet een soort vademecum is van de geschatte waarde van historische audio, zoals bij veel antiek en ander spul er wel is, blijft het een beetje , wat de liefhebber er voor over heeft. En op of voor de tv bieden is toch weer wat anders. In het Engelse moeder programma, gisteravond op de BBC ging een Bush radio ook weg voor maar 30,00 pond.
Ik oriënteer me soms een beetje op de Morg dbms waar toch wel aardig wat prijzen in vermeld staan van laatste transacties.
zolang er niet een soort vademecum is van de geschatte waarde van historische audio, zoals bij veel antiek en ander spul er wel is, blijft het een beetje , wat de liefhebber er voor over heeft. En op of voor de tv bieden is toch weer wat anders. In het Engelse moeder programma, gisteravond op de BBC ging een Bush radio ook weg voor maar 30,00 pond.
Ik oriënteer me soms een beetje op de Morg dbms waar toch wel aardig wat prijzen in vermeld staan van laatste transacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 sep 2011 14:41 #9941
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Oude TV geveild in "Cash op zolder"
Mwah, ik zou me tegen een leuk uurloon toch echt niet te goed voelen om wat expertise te geven. Nadeel is dan weer dat ik ook nog lang niet alles van taxeren weet, zelfs niet op mijn eigen gebied...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 sep 2011 10:19 - 28 sep 2011 10:20 #9940
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Oude TV geveild in "Cash op zolder"
Ja dit was ook ons eerste TV toetel indie tijd
Ik meen nieuw 8.40 /940.Gulden betaalt er voor ?
Het is zoo als iemand zoo een toestel thuis gehad heeft
Dan spreekt het nu bisonder aan .En dan noemt men nu
ook een hogen prijs .Omede hij het goed gedaan heeft
Thuis in die tijd . Wij hedden er ook niet veel maleur aan
Die toestellen waren ook voor die tijd ook niet slegt
ook het beeld was goed . Zoo heb ik in dietijd ook wel
Duitsen toestellen gezien Met een Flets beeld .minder scherp
Als de Philips Bvb Blauwpunkt wat Flets .En zoo meerderen
Philips heeft ook wel Altijd de KROON gehad Met TV.s Huub
Ik meen nieuw 8.40 /940.Gulden betaalt er voor ?
Het is zoo als iemand zoo een toestel thuis gehad heeft
Dan spreekt het nu bisonder aan .En dan noemt men nu
ook een hogen prijs .Omede hij het goed gedaan heeft
Thuis in die tijd . Wij hedden er ook niet veel maleur aan
Die toestellen waren ook voor die tijd ook niet slegt
ook het beeld was goed . Zoo heb ik in dietijd ook wel
Duitsen toestellen gezien Met een Flets beeld .minder scherp
Als de Philips Bvb Blauwpunkt wat Flets .En zoo meerderen
Philips heeft ook wel Altijd de KROON gehad Met TV.s Huub
Laatst bewerkt 28 sep 2011 10:20 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
28 sep 2011 09:20 - 28 sep 2011 09:50 #9939
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Oude TV geveild in "Cash op zolder"
Ach, het gebeurd zo vaak dat de informatie de nodige onzin verkoopt.
Ik ervaar zo vaak verkeerde of foute informatie op mijn vakgebied in de media.
Dat is het 'probleem' als je ergens in gespecialiseerd bent.
Het programma is van oorsprong Engels (waar het ook veel beter is, zoals al dit soort
programma's (elke dag 'Flog It' bijvoorbeeld). Daar zijn de presentators ook experts.
In deze Nederlandse versie is het alleen maar een goed ogende vent die kirt en
kraait van verbazing als iets een flinke waarde heeft.
Hij begrijpt er zelf weinig van. Zijn vorige collega maakte het kennelijk zo bont met
zijn onkunde dat ze die de laan hebben uitgestuurd.
Ik was gisteren nog een dagje op een veiling en het was erg leuk trouwens.
Je kan er voor iets teveel betalen (als je biedt) of juist heel weinig. Het is geen
maatgevende norm van de werkelijke waarde. Het is maar net wat de gek er voor wil geven.
Ik wilde op drie kleine dingen bieden (w.o. een oud Mah Jong spel), maar je hebt geen
schijn van kans tegen de 'professionelen', mensen die dus een kleine of grote antiek zaak
hebben of bij elke antiek en curiosa markt een stalletje.
De koper van de tv leek me geen leek in het tv programma. Daarnaast werd er bij de vondst
van de tv in het huis verteld dat hij het niet meer deed, dacht ik te horen.
Punt is dat er maar één expert rond loopt, die wel van alles wat moet weten. Hij weet dus
een beetje van veel, naast zijn specialisme.
Het programma leent zich er niet voor om een hele horde experts aan te rukken.
En de echte experts voelen zich te goed voor een dergelijk programma.
Daar liggen het manco's dus ook in de Nederlandse versie.
In Nederland zijn we gezegend met een overvloed aan oude radio's, tv's en aanverwante
artikelen. Dat is in andere delen van de wereld wel anders. Verkoop iets van dat spul
in China en je krijgt er het dubbele of veel meer voor. Totdat de markt daar ook verzadigd
is. Hoewel...., met 1,3 miljard mensen zal dat wel nooit gebeuren.
Groet
René
Ik ervaar zo vaak verkeerde of foute informatie op mijn vakgebied in de media.
Dat is het 'probleem' als je ergens in gespecialiseerd bent.
Het programma is van oorsprong Engels (waar het ook veel beter is, zoals al dit soort
programma's (elke dag 'Flog It' bijvoorbeeld). Daar zijn de presentators ook experts.
In deze Nederlandse versie is het alleen maar een goed ogende vent die kirt en
kraait van verbazing als iets een flinke waarde heeft.
Hij begrijpt er zelf weinig van. Zijn vorige collega maakte het kennelijk zo bont met
zijn onkunde dat ze die de laan hebben uitgestuurd.
Ik was gisteren nog een dagje op een veiling en het was erg leuk trouwens.
Je kan er voor iets teveel betalen (als je biedt) of juist heel weinig. Het is geen
maatgevende norm van de werkelijke waarde. Het is maar net wat de gek er voor wil geven.
Ik wilde op drie kleine dingen bieden (w.o. een oud Mah Jong spel), maar je hebt geen
schijn van kans tegen de 'professionelen', mensen die dus een kleine of grote antiek zaak
hebben of bij elke antiek en curiosa markt een stalletje.
De koper van de tv leek me geen leek in het tv programma. Daarnaast werd er bij de vondst
van de tv in het huis verteld dat hij het niet meer deed, dacht ik te horen.
Punt is dat er maar één expert rond loopt, die wel van alles wat moet weten. Hij weet dus
een beetje van veel, naast zijn specialisme.
Het programma leent zich er niet voor om een hele horde experts aan te rukken.
En de echte experts voelen zich te goed voor een dergelijk programma.
Daar liggen het manco's dus ook in de Nederlandse versie.
In Nederland zijn we gezegend met een overvloed aan oude radio's, tv's en aanverwante
artikelen. Dat is in andere delen van de wereld wel anders. Verkoop iets van dat spul
in China en je krijgt er het dubbele of veel meer voor. Totdat de markt daar ook verzadigd
is. Hoewel...., met 1,3 miljard mensen zal dat wel nooit gebeuren.
Groet
René
Laatst bewerkt 28 sep 2011 09:50 door René R.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 sep 2011 08:29 #9938
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Oude TV geveild in "Cash op zolder"
Hmm... Laat ik nou nog een stapeltje 17TX210A hebben staan in matige staat : mmm :
Overigens ben ik niet zo blij met dit soort onzin. De prijzen die leken voor hun oude toestellen vragen kunnen ook wel eens omhoogschieten.
Wat ik me wel afvraag is of de koper een poot heeft om op te staan als hij er achter komt dat het artikel verkeerd omschreven is. Ik meen dat dat bij veilingen doorgaans niet het geval is (er zijn immers ook kijkdagen enzo), maar ik vind het toch vrij grof.
Overigens ben ik niet zo blij met dit soort onzin. De prijzen die leken voor hun oude toestellen vragen kunnen ook wel eens omhoogschieten.
Wat ik me wel afvraag is of de koper een poot heeft om op te staan als hij er achter komt dat het artikel verkeerd omschreven is. Ik meen dat dat bij veilingen doorgaans niet het geval is (er zijn immers ook kijkdagen enzo), maar ik vind het toch vrij grof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 sep 2011 07:02 - 28 sep 2011 07:03 #9937
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Oude TV geveild in "Cash op zolder" werd gestart door Marcel L
Hallo,
Heeft iemand gisteravond toevallig het TV-programma "Cash op zolder" gezien.
Dat is een veiling-programma waarin zoldervondsten op een antiek veiling worden geveild.
Ik heb gisteravond wel gekeken en toevallig waren ze op een zolder waar nog een Philips Plano stond, en een oude TV.
Volgens de expert was de TV wel bijzonder. Het betrof namelijk een TV uit 1958 met de naam het hondehok! De naam zou hij danken aan het feit dat de TV zo diep was.
Ze lieten het typenummer ook nog in beeld zien: het betrof de 17TX210A.
Inderdaad een TV uit 1958, maar absoluut niet een hondehok dus. Die naam is slechts voorbehouden aan de Philips TX400 en de TX500 uit 1951.
Verder werd de TV getaxeerd op zo'n 100-200 euro.
Ik klapperde even met mijn oren. Op mijn zolder staan nog zeker twee van die dingen, en als ik ze voor 25 euro op MP zet blijf ik er toch mooi mee zitten.
Benieuwd hoe dat afliep op de veiling.
Welnu, toen de TV die ten onrechte het Hondehok werd genoemd, onder de hamer kwam, begonnen de biedingen bij 50 euro om uiteindelijk op te lopen tot 100 euro!!!
Hoe bestaat het!!!
Ik heb er een foto en een link van gevonden:
cultuurgids.avro.nl/front/detailcashopzolder.html?item=8253802
De TV in kwestie was niet eens onbeschadigd: er zaten duidelijk zichtbaar krassen aan de bovenkant, en over al of niet spelen is helemaal niet gesproken. En voor zover ik oude radio's en TV's heb gezien op antiekveilingen, wordt dat ook nooit vermeld in de catalogus.
Het TV programma is recent opgenomen, dus niet van jaren terug.
Concluderend kunnen we dus zeggen dat het wellicht de moeite wel eens kan lonen om verzamelobjecten bij een veilinghuis voor antiek te laten veilen.
Maar dan niet in grote getallen, maar gewoon een of enkele exemplaren.
Groeten van Marcel
Heeft iemand gisteravond toevallig het TV-programma "Cash op zolder" gezien.
Dat is een veiling-programma waarin zoldervondsten op een antiek veiling worden geveild.
Ik heb gisteravond wel gekeken en toevallig waren ze op een zolder waar nog een Philips Plano stond, en een oude TV.
Volgens de expert was de TV wel bijzonder. Het betrof namelijk een TV uit 1958 met de naam het hondehok! De naam zou hij danken aan het feit dat de TV zo diep was.
Ze lieten het typenummer ook nog in beeld zien: het betrof de 17TX210A.
Inderdaad een TV uit 1958, maar absoluut niet een hondehok dus. Die naam is slechts voorbehouden aan de Philips TX400 en de TX500 uit 1951.
Verder werd de TV getaxeerd op zo'n 100-200 euro.
Ik klapperde even met mijn oren. Op mijn zolder staan nog zeker twee van die dingen, en als ik ze voor 25 euro op MP zet blijf ik er toch mooi mee zitten.
Benieuwd hoe dat afliep op de veiling.
Welnu, toen de TV die ten onrechte het Hondehok werd genoemd, onder de hamer kwam, begonnen de biedingen bij 50 euro om uiteindelijk op te lopen tot 100 euro!!!
Hoe bestaat het!!!
Ik heb er een foto en een link van gevonden:
cultuurgids.avro.nl/front/detailcashopzolder.html?item=8253802
De TV in kwestie was niet eens onbeschadigd: er zaten duidelijk zichtbaar krassen aan de bovenkant, en over al of niet spelen is helemaal niet gesproken. En voor zover ik oude radio's en TV's heb gezien op antiekveilingen, wordt dat ook nooit vermeld in de catalogus.
Het TV programma is recent opgenomen, dus niet van jaren terug.
Concluderend kunnen we dus zeggen dat het wellicht de moeite wel eens kan lonen om verzamelobjecten bij een veilinghuis voor antiek te laten veilen.
Maar dan niet in grote getallen, maar gewoon een of enkele exemplaren.
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 28 sep 2011 07:03 door Marcel L.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.