Televisie tot 1970
Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937...
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
22 jul 2011 17:41 #6827
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937...
Natuurlijk krijgt hij beeld met geluid, het begin is goed. : prima :
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 jul 2011 15:02 #6824
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937...
Ik ben benieuwd Roland! Succes!
En als je echt beeld krijgt op je tv... Da's een echte kick!
En als je echt beeld krijgt op je tv... Da's een echte kick!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 274
22 jul 2011 10:35 - 22 jul 2011 11:07 #6822
door Roland Huisman
Beantwoord door Roland Huisman in topic Re: Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937...
Hoi Klaas,
Het begon allemaal met mijn zoektocht naar het ontwerp van dit toestel.
Ik meende eerder dat het een ontwerp van Philips was, maar het bleek een
ontwerp van een Philips medewerker te zijn.
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?mode=thread&id=96934
Het hele toestel is beschreven in het boek van meneer F.Kerkhof.
De volgende middag had ik Theo Okkinga aan de telefoon. Hij vertelde
mij dat hij het boek heeft en wou wel scans maken... En hij vond het
zo'n leuk idee dat hij ook aan dit toestel wou beginnen.
Gelukkig bleek het boek snel voor mij in handen te krijgen.
Dat scheelde Theo mooi wat werk. En zeg nou zelf, het is erg leuk
om het boek er origineel bij te hebben.
Ben Koks had inmiddels ook wat geluiden gehoord en dacht hey,
dat boek heb ik ook ergens! En jawel... Ben had het ontwerp eens
nader bekeken, joh al dat spul heb ik wel in huis... Bouwen dat ding!
Zodoende zijn er drie van in aanbouw.
Ik zal pogen vandaag of morgen wat foto's van mijn voeding te plaatsen.
Deze in zo goed als klaar. Nu de rest nog. Helaas ben ik nog niet
met pensioen en heb ik ook nog geen vakantie. Dus duurt het wat langer.
En Theo en Ben hebben toch wel wat meer onderdelen in huis dan ik.
Van zowel Theo als Ben maar ook mede forummers heb ik toch al wat
mooie onderdelen gekregen maar ik heb nog niet alles in huis...
Dus voor Hoenderloo ga ik weer een mooi wensenlijstje maken.
Groeten, Roland
Het begon allemaal met mijn zoektocht naar het ontwerp van dit toestel.
Ik meende eerder dat het een ontwerp van Philips was, maar het bleek een
ontwerp van een Philips medewerker te zijn.
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?mode=thread&id=96934
Het hele toestel is beschreven in het boek van meneer F.Kerkhof.
De volgende middag had ik Theo Okkinga aan de telefoon. Hij vertelde
mij dat hij het boek heeft en wou wel scans maken... En hij vond het
zo'n leuk idee dat hij ook aan dit toestel wou beginnen.
Gelukkig bleek het boek snel voor mij in handen te krijgen.
Dat scheelde Theo mooi wat werk. En zeg nou zelf, het is erg leuk
om het boek er origineel bij te hebben.
Ben Koks had inmiddels ook wat geluiden gehoord en dacht hey,
dat boek heb ik ook ergens! En jawel... Ben had het ontwerp eens
nader bekeken, joh al dat spul heb ik wel in huis... Bouwen dat ding!
Zodoende zijn er drie van in aanbouw.
Ik zal pogen vandaag of morgen wat foto's van mijn voeding te plaatsen.
Deze in zo goed als klaar. Nu de rest nog. Helaas ben ik nog niet
met pensioen en heb ik ook nog geen vakantie. Dus duurt het wat langer.
En Theo en Ben hebben toch wel wat meer onderdelen in huis dan ik.
Van zowel Theo als Ben maar ook mede forummers heb ik toch al wat
mooie onderdelen gekregen maar ik heb nog niet alles in huis...
Dus voor Hoenderloo ga ik weer een mooi wensenlijstje maken.
Groeten, Roland
Laatst bewerkt 22 jul 2011 11:07 door Roland Huisman.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
21 jul 2011 06:43 #6792
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
21 jul 2011 05:37 #6789
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937...
Klaas, ik volg het al een tijdje, mooi project. : prima : Ik zal er echter niet aan beginnen.
Gr. henk
p.s. ik denk overigens dat de ware liefhebbers beide fora nauwgezet in de gaten houden.
Gr. henk
p.s. ik denk overigens dat de ware liefhebbers beide fora nauwgezet in de gaten houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 jul 2011 21:32 - 20 jul 2011 21:37 #6781
door klaas
Indrukwekkend project op buurforum. Kerkhof tv anno 1937... werd gestart door klaas
Ik lees op het buur forum een indrukwekkend zelfbouw project en wil hier voor geïnteresseerden aandacht aan geven.
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=98931
Een mooi project! gedurft ook. En zelfs een serie productie. Straks kunnen wij nog 1 bestellen...
TV, anno 1937:
Een mooi project! gedurft ook. En zelfs een serie productie. Straks kunnen wij nog 1 bestellen...
TV, anno 1937:
Laatst bewerkt 20 jul 2011 21:37 door klaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.