Televisie tot 1970
Philips Waalwyk??
11 jun 2011 07:30 - 11 jun 2011 07:32 #5576
door Armand
Beantwoord door Armand in topic Re: Philips Waalwyk??
Marcel en Maarten,
Dit nog gevonden : Philips realiseerde in Waalwijk een vestiging waar alleen zwart/wit TV's werden gemaakt.Dit was echter van korte duur door de overstap op kleur.Vermoedelijk een drietal jaren / van ongeveer '65 tot '68.Piet Brock was toenmalig personeelschef.
Hier vind je wat meer uitleg www.goirlesbelang.nl/nw-7833-7-86247/nie...in_zijn_pozie_1.html
Vriendelijke groeten, Armand
Dit nog gevonden : Philips realiseerde in Waalwijk een vestiging waar alleen zwart/wit TV's werden gemaakt.Dit was echter van korte duur door de overstap op kleur.Vermoedelijk een drietal jaren / van ongeveer '65 tot '68.Piet Brock was toenmalig personeelschef.
Hier vind je wat meer uitleg www.goirlesbelang.nl/nw-7833-7-86247/nie...in_zijn_pozie_1.html
Vriendelijke groeten, Armand
Laatst bewerkt 11 jun 2011 07:32 door Armand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 jun 2011 22:54 - 10 jun 2011 23:23 #5575
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Philips Waalwyk??
Hoi Marcel,
Bij de buren waren 2 mensen die aangaven dat Waalwijk een productielocatie is geweest. In het boek "De geschiedenis en praktijk van een wereldconcern" van Teulings, zou hierbij het jaar 1967 worden genoemd, wat wel erg dicht bij het bouwjaar van begin 1965 ligt waar ik het toestel op inschat (die 65 05 uit het voorbeeld was de recentste productieweek die ik op spoelenbussen tegenkwam).
Hiermee vind ik het wel erg waarschijnlijk dat de aanduiding ondanks de alternatieve spelling op deze productielocatie wijst. Waarom dat er dan op moest staan, en dan nog op de plaats van een datumcode inplaats van als andere letter op de plaats van de A die normaal de productielocatie aangeeft, begrijp ik helaas nog niet.
Ook ik wacht dus met spanning af of er een verklaring of meer voorbeelden van dergelijke afwijkende stickers boven water komen.
Bij de buren waren 2 mensen die aangaven dat Waalwijk een productielocatie is geweest. In het boek "De geschiedenis en praktijk van een wereldconcern" van Teulings, zou hierbij het jaar 1967 worden genoemd, wat wel erg dicht bij het bouwjaar van begin 1965 ligt waar ik het toestel op inschat (die 65 05 uit het voorbeeld was de recentste productieweek die ik op spoelenbussen tegenkwam).
Hiermee vind ik het wel erg waarschijnlijk dat de aanduiding ondanks de alternatieve spelling op deze productielocatie wijst. Waarom dat er dan op moest staan, en dan nog op de plaats van een datumcode inplaats van als andere letter op de plaats van de A die normaal de productielocatie aangeeft, begrijp ik helaas nog niet.
Ook ik wacht dus met spanning af of er een verklaring of meer voorbeelden van dergelijke afwijkende stickers boven water komen.
Laatst bewerkt 10 jun 2011 23:23 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L
10 jun 2011 22:27 #5574
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Philips Waalwyk??
Hoi,
Jammer dat er nog niemand licht in deze zaak heeft kunnen brengen, want ik vind dit wel een interessant mysterie.
Uiteraard heb ik ome Google nog even geprobeerd, maar daar kwam ik niks verder mee.
Ik wacht dus met spanning af...
Groeten van Marcel
Jammer dat er nog niemand licht in deze zaak heeft kunnen brengen, want ik vind dit wel een interessant mysterie.
Uiteraard heb ik ome Google nog even geprobeerd, maar daar kwam ik niks verder mee.
Ik wacht dus met spanning af...
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
09 jun 2011 21:48 - 09 jun 2011 22:00 #5529
door maarten
Philips Waalwyk?? werd gestart door maarten
Onderstaand wat ik aantrof op de hoogspanningskooi van een 19TX410A. Een bepaald stickertje valt me nogal op.
De tekst luidt:
Terwijl ik iets verwacht zou hebben als:
Oftewel een productieweek inplaats van een plaats- of persoonsnaam. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen betekenen? Was er een Philipsvestiging in Waalwijk? Hebben ze gedurende korte tijd de naam van de kwaliteitscontroleur of iets dergelijks op die stickertjes gezet?
Ik heb het in elk geval nog nooit gezien, dus als iemand er ook maar een vermoeden over heeft, hoor ik dat graag.
De tekst luidt:
Code:
A 19TX410A/00
03 WAALWYK
Code:
A 19TX410A/00
03 65 05
Ik heb het in elk geval nog nooit gezien, dus als iemand er ook maar een vermoeden over heeft, hoor ik dat graag.
Laatst bewerkt 09 jun 2011 22:00 door maarten.