Televisie tot 1970
Schema van Philips TX400U-01 - verschil revisies/modellen?
Minder
Meer
20 mrt 2011 00:17 #2917
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Schema van Philips TX400U-01 - verschil revisies/modellen?
Hoi,
@ Leo
Ik heb je een PM gestuurd via de website.
@ Henk
De TX400U is de eerste TV die Philips in Nederland op de markt bracht, in 1951.
Groeten van Marcel :smilythumb:
@ Leo
Ik heb je een PM gestuurd via de website.
@ Henk
De TX400U is de eerste TV die Philips in Nederland op de markt bracht, in 1951.
Groeten van Marcel :smilythumb:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
18 mrt 2011 21:23 #2887
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Schema van Philips TX400U-01 - verschil revisies/modellen?
Hi Marcel, Ik heb nog 8a9 complete sets werkplaats hand-reparatie boeken liggen van Philips TV's. Ik zal
maandag kijken of het type van jou er bij zit. Ik ken hrt type niet. de doc. loopt volgens mij van 1955 tot 1966.
Gr. henk van 't Kruis
maandag kijken of het type van jou er bij zit. Ik ken hrt type niet. de doc. loopt volgens mij van 1955 tot 1966.
Gr. henk van 't Kruis
18 mrt 2011 20:18 #2886
door Leo Snoeren
Beantwoord door Leo Snoeren in topic Re: Schema van Philips TX400U-01 - verschil revisies/modellen?
Hoi Marcel,
Ik heb wel een betere kopie voor je, maar moet die eerst inscannen: nog even geduld dus...
Ik neem aan dat je de geëmailleerde vermogens weerstanden hebt gecontroleerd? Die gaan nogal eens stuk....
kijk vooral ook eens naar die kleine bruine koolweerstanden: alles wat verbonden is met hoogspanning (>150 volt)en boden de 50 kilo ohm is verdacht... Er zitten niet zoveel weerstanden van dit type in, de meeste zijn van die kleine witte: die zijn verrassend goed!
Ik stuur je de scan wel als je me een mail stuurt,
Groeten, Leo
Ik heb wel een betere kopie voor je, maar moet die eerst inscannen: nog even geduld dus...
Ik neem aan dat je de geëmailleerde vermogens weerstanden hebt gecontroleerd? Die gaan nogal eens stuk....
kijk vooral ook eens naar die kleine bruine koolweerstanden: alles wat verbonden is met hoogspanning (>150 volt)en boden de 50 kilo ohm is verdacht... Er zitten niet zoveel weerstanden van dit type in, de meeste zijn van die kleine witte: die zijn verrassend goed!
Ik stuur je de scan wel als je me een mail stuurt,
Groeten, Leo
18 mrt 2011 18:30 - 18 mrt 2011 18:41 #2883
door Marcel L
Schema van Philips TX400U-01 - verschil revisies/modellen? werd gestart door Marcel L
Hallo,
Ik heb mijn TX400U-01 maar weer eens op de werkbank gezet (zie ook hier ).
Tot nu toe heb ik echter diverse service manuals gebruikt voor de reparatie, omdat het manual voor de TX400U-01, die ik dus eigenlijk moet hebben, gewoon onleesbaar en dus onbruikbaar is (de schema's en chassistekeningen tenminste, nog steeds in deze staat te downloaden bij de NVHR).
Heeft iemand wellicht een duidelijker service manual voor mij?
Het gaat mij met name om de schema's en de componenten-tekeningen, zodat ik in ieder geval de juiste componenten kan herleiden onder het chassis.
Of is er weinig verschil tussen de diverse revisies zodat ik toch probleemloos een servicemanual van een andere revisie kan gebruiken? (van de TX400U of de TX400U-04 wellicht?)
Bij de NVHR is wel een duidelijke manual van de TX500U-00 en TX500-10 te downloaden. Kan ik die wellicht gebruiken?
Alvast bedankt!
Groeten van Marcel
Ik heb mijn TX400U-01 maar weer eens op de werkbank gezet (zie ook hier ).
Tot nu toe heb ik echter diverse service manuals gebruikt voor de reparatie, omdat het manual voor de TX400U-01, die ik dus eigenlijk moet hebben, gewoon onleesbaar en dus onbruikbaar is (de schema's en chassistekeningen tenminste, nog steeds in deze staat te downloaden bij de NVHR).
Heeft iemand wellicht een duidelijker service manual voor mij?
Het gaat mij met name om de schema's en de componenten-tekeningen, zodat ik in ieder geval de juiste componenten kan herleiden onder het chassis.
Of is er weinig verschil tussen de diverse revisies zodat ik toch probleemloos een servicemanual van een andere revisie kan gebruiken? (van de TX400U of de TX400U-04 wellicht?)
Bij de NVHR is wel een duidelijke manual van de TX500U-00 en TX500-10 te downloaden. Kan ik die wellicht gebruiken?
Alvast bedankt!
Groeten van Marcel
Laatst bewerkt 18 mrt 2011 18:41 door Marcel L.