Televisie tot 1970
Müter BMR7 rejuvenator met Leader LCT-910A adapterkabels
23 jul 2024 16:16 #99792
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Müter BMR7 rejuvenator met Leader LCT-910A adapterkabels
Schema gaf uitsluitsel. De zwart/witkathode is gewoon apart bedraad. Net als bij de Leader. De adapter bepaalt welke beeldbuis kan worden aangesloten. Er zaten twee beunadapterkabels bij de Müter.
Die adapterkabel is nu klaar. Zal hem eens loslaten op die stukkende beeldbuis. Ben benieuwd of de Müter de sluiting eruit krijgt.
Ik snap nu ook waarom de Leader drie aparte knoppen heeft. Dat is om bij een kleurenbuis de drie kanonnen gelijk te kunnen trekken. Dat is wel prettig omdat de effecten van een vastlopende kleureneindtrap erg lelijk zijn.
Gek genoeg waren de beunadapters voor Trinitron flessen (H-STAT). Ik had altijd begrepen dat die niet goed reageren op regeneratie. Dit volgens de Sony doc.
Die adapterkabel is nu klaar. Zal hem eens loslaten op die stukkende beeldbuis. Ben benieuwd of de Müter de sluiting eruit krijgt.
Ik snap nu ook waarom de Leader drie aparte knoppen heeft. Dat is om bij een kleurenbuis de drie kanonnen gelijk te kunnen trekken. Dat is wel prettig omdat de effecten van een vastlopende kleureneindtrap erg lelijk zijn.
Gek genoeg waren de beunadapters voor Trinitron flessen (H-STAT). Ik had altijd begrepen dat die niet goed reageren op regeneratie. Dit volgens de Sony doc.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
22 jul 2024 15:04 - 22 jul 2024 15:08 #99787
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Müter BMR7 rejuvenator met Leader LCT-910A adapterkabels
Bij de B&K beeldbuistester wordt de rode kathode gebruikt voor zwart/wit buizen.
Er zat standaard 1 adapter bij voor 110 b/w Bijv. 17tx291.
Ik heb inderdaad een ITT adapter gemold en daar een hondehok voet op gezet.
Er zat standaard 1 adapter bij voor 110 b/w Bijv. 17tx291.
Ik heb inderdaad een ITT adapter gemold en daar een hondehok voet op gezet.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 22 jul 2024 15:08 door Cees PA1DBA.
21 jul 2024 21:59 #99782
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Müter BMR7 rejuvenator met Leader LCT-910A adapterkabels
Ik heb nog effe op die Leader zitten studeren. Het SPEC draadje wordt vóór de selector voor de kleuren afgetakt. Zowel voor kathode als Wehnelt. In de Müter kan ik die dus gewoon parallel schakelen en de rode kathode voor zwart/wit gebruiken. In de doc van de Müter blijf ik niks kunnen vinden over zwart/wit beeldbuizen. Raar.
Tjerk, 9ZZ
21 jul 2024 12:00 #99777
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Müter BMR7 rejuvenator met Leader LCT-910A adapterkabels
Als je verfer niets met de kleuren adaptor doet pak je buiten de adaptor voor k9 k11om een van bvb trintron is toch niks mee te aanvangen op=op
Zoek een voetje van een philips zwartwit tv en soldaat drqden aan op het net is vast wat te vinden voor den801 adaptor.
Anders even bij het buurforum kijken het nfor zoek,optie
Grt René
Zoek een voetje van een philips zwartwit tv en soldaat drqden aan op het net is vast wat te vinden voor den801 adaptor.
Anders even bij het buurforum kijken het nfor zoek,optie
Grt René
René Daemen
20 jul 2024 21:44 #99774
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Müter BMR7 rejuvenator met Leader LCT-910A adapterkabels werd gestart door PE9ZZ
Ik heb zojuist een Müter BMR7 beeldbuistester/regenerator gescoord en die wil ik op mijn stukkende TX400/U beeldbuis loslaten. Die heeft sluiting k-g1 en ik hoop dat de Müter dat kan opheffen. Nu zitten er alleen kleurenadapters bij dus ik wil de adapter die bij de Leader zit voor de M22-16W gebruiken. Wat ik alleen niet snap is dat de Leader voor de zwart/witadapterkabels zowel voor de kathode als de Wehnelt (g1) een speciale aansluiting SPEC heeft. De Müter niet, die heeft alleen voor de drie RGB kathodes een apart draadje.
Op de Müter wil ik een 11-polige buisvoet monteren die parallel staat aan de rechthoekige aansluiting. Kan ik de aansluiting voor de Leader-adapter gewoon parallel schakelen? Het SPEC draadje wordt niet aangesloten in de kleurenadapters. Hoe dan ook begrijp ik niet goed hoe de Leader het heeft bedoeld en hoe je met zwart-witbuizen moet omgaan bij de Müter. Zie de PDFs voor de beschrijving en de schema’s.
Op de Müter wil ik een 11-polige buisvoet monteren die parallel staat aan de rechthoekige aansluiting. Kan ik de aansluiting voor de Leader-adapter gewoon parallel schakelen? Het SPEC draadje wordt niet aangesloten in de kleurenadapters. Hoe dan ook begrijp ik niet goed hoe de Leader het heeft bedoeld en hoe je met zwart-witbuizen moet omgaan bij de Müter. Zie de PDFs voor de beschrijving en de schema’s.
Tjerk, 9ZZ