Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips 21TX370A

Meer
22 apr 2024 15:47 #99476 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips 21TX370A
Bedankt voor je bericht, ik ga gebruik maken van het aanbod van Kees. Komt goed.

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 apr 2024 15:46 #99475 door Bergmans
Beantwoord door Bergmans in topic Philips 21TX370A
Dat is fijn om te horen Kees!
Gelukkig wonen we niet zo ver van elkaar vandaan. Ik stuur je nog een pb.

Groeten
Leon

Handtekening

Meer
22 apr 2024 09:30 #99473 door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Philips 21TX370A
Hallo Leon,

Ik heb nog een werkende Philips 21TX280A staan met een extra ingebouwde UHF ontvanger. Die is nagenoeg gelijk aan de 21TX370A.

Ik heb ook nog een werkende 21TX370A, maar daar moet ik nog 2 condensatoren in vernieuwen en een extra weerstand plaatsen. Ook deze geeft zeer goed beeld en mooi geluid. Wellicht kunnen we een ruilvoorstel maken? Ik heb trouwens veel plezier van de 3 platenspelers.

Bij het repararen van deze TV's gaat vaak de booster condensator stuk, enkele buizen en soms ook de lijntrafo. Verder moeten nog enkele teer condensatoren vervangen worden en spelen deze TV's dan weer prima. De toestellen die ik noemde hebben al 5 laar stilgestaan, dus moet ze eerst weer nalopen en langdurig testen.

groetjes,
-=Kees=-

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Meer
22 apr 2024 09:21 #99472 door bavelt
Beantwoord door bavelt in topic Philips 21TX370A
Een sluiting moet toch wel te vinden zijn. Ik wil je best wel een keer ermee helpen zoeken.
Betaling is niet aan de orde, een forum is iets 'met elkaar voor elkaar' denk ik.
Stuur anders maar een PB hoe dit aan te vliegen.

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bergmans

Meer
21 apr 2024 22:29 #99471 door Bergmans
Philips 21TX370A werd gestart door Bergmans
Beste liefhebbers, 
Ik heb een Philips T.V. waar ik een hele tijd geleden als eens een hulpvraag over geplaatst heb. Uiteindelijk ben ik daar niet verder mee gekomen. Er zit een sluiting in en ik heb zelf niet voldoende kennis in huis om dat op te lossen. Ik had er zelfs 100,- voor over als iemand met wel voldoende kennis deze t.v. zou willen repareren. Daar is niks van gekomen en de t.v. staat hier nog gewoon.

Nu is het zo dat ik van plan ben om te gaan emigreren aan het eind van dit jaar en ik dus alles aan het sorteren ben van wat ik wel of niet mee neem. Ik heb een hele verzameling buizen radio's waar ook maar een deel van mee gaat. Nu leek het mij leuk om ook 1 goed werkende televisie mee te nemen. Met moderne "smart" t.v.'s heb ik niks op, heb ik ook niet is niet mijn ding. 

Mijn vraag is of iemand mijn t.v. zou willen nakijken (tegen betaling) of dat er iemand is een een goed werkende t.v. te koop heeft? Zelf vind ik de 14TX100 een leuke toestelletje om te zien of iets vergelijkbaars. Ik heb er 1 gezien op MP maar die vraagt 600,-  en dan weten we nog niet of die het doet. Is me iets te gortig. 

Wat ik zelf in de aanbieding heb is een Philips radio 2524 en 2 luidsprekers t.w. 2003 en 2007 met 3 weg steker. De radio moet gerestaureerd worden. Ik heb er wel reserve buizen bij van Wim de Rotte. 

Ik hoor het wel als iemand interesse heeft. 

Handtekening

Gemaakt door Kunena