Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips 21CX152 1957

Meer
20 mrt 2022 15:17 #94145 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips 21CX152 1957
Net plaatje René , Denk het zelfde chassis als 21tx144a ?

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 mrt 2022 15:16 #94144 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 21CX152 1957
Mooi beeldje zou het kasteel al klaar zijn. 

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 mrt 2022 12:30 #94143 door Rene Daemen
Philips 21CX152 1957 werd gestart door Rene Daemen
Beste Lezers,
Vorige maand ben ik met een kameraad  naar Venlo geweest
hij ging een radio Halen  bij een Lid van de NVHR en vroeg of ik mee ging
daar aangekomen .stonden ook wat tv’s  nu wist ik dat hij ook tv’s repareerde
en deed wat tv’s weg. Mijn oog viel op een tv in kast uit 1957 had hier belang bij 
prijs viel mee. Deed nog een 21tx180 u bij omdat volgens hem de beeldbuis niet fris was 
oke dacht ik dat wordt buis wisselen.
vervolgen nog een meernormen toestel erbij 17tx170
met een paar beeldbuizen.
gelukkig hadden een Berlingo bij ons die dit netje kan vervoeren 
na wat gesleep tv kast op steek wagen boven in de lift hal geparkeerd te hebben en de andere toestellen 
netjes naar binnen te hebben gereden  had ik de kast even bekeken tv chassis stond los in.
zocht ik naar de schroeven . Ik denk chassis eruit kunnen onder liggen.
tevens gekeken wat de eigenaar had gedaan en zag netjes uit geen teerbom meer
oké schroeven gevonden chassis opzijn plek zetten en vastschroeven.
daarna beeldbuis testen met de müter hmm weinig emissie was ook gezegd en had een tv bij gehad
ik ben niet meteen van beeldbuis verwisselen ik dacht kan een experiment doen en regeneren werd vroeger vaak gedaan in de tv handel. En spelen niet meer hele avonden 
dus regeneratie gedaan en jawel meter gaf mooie uitslag.
kabels plug er weer op en testen maar op de variac en jawel mooie ruis uit de speaker en hop. Sneeuwbeeld.
oke modulator er op harddisk recorder en testbeeld op even stellen
en een clip op .prima beeld voor zo’n oud beestje maar een heel mooigeluid 
dat heeft alleen de luxe k12 gehad maar daarna niet meer geevenaard. 
al met een leuk stukje techniek
toestel is makkelijk te verplaatsen dmv van eigen zwenkwielen.

mvg René

René Daemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Franc, Robin, Bert Kn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena