Televisie tot 1970
TD1410U
23 dec 2015 18:04 - 23 dec 2015 18:42 #57793
door buisje
Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Hoi Jan,
Ziet er op de site goed uit, wanneer deze er van binnen ook zo uitziet, komt het wel goed...
Ik vind het vooraanzicht erg mooi, heel anders dan die wij hier hebben uit die tijd, maar dat was die Duitsers wel toevertrouwd..
Heb hier een aantal Grundig radio's staan waaronder de 4010, 5040.. en van de grootste uit begin 50.. Geluid wat er in zit!!.. Met alle respect voor Philips, maar daar komt er niet een in de buurt wat geluid aangaat.
Wil zoals gezegd vanaf begin tot zo'n beetje eind 50 de rij compleet hebben.. Alleen Zwart Wit dus...
Kleur verzamelen is voor de generatie die na mij komt denk ik..
Kan de K 7,8,9 nog steeds dromen en behoort daarom voor mij niet tot de echte curiosa..
Maar natuurlijk mensen die jonger zijn... Alle begrip voor..
Grusse, der Hans
Ziet er op de site goed uit, wanneer deze er van binnen ook zo uitziet, komt het wel goed...
Ik vind het vooraanzicht erg mooi, heel anders dan die wij hier hebben uit die tijd, maar dat was die Duitsers wel toevertrouwd..
Heb hier een aantal Grundig radio's staan waaronder de 4010, 5040.. en van de grootste uit begin 50.. Geluid wat er in zit!!.. Met alle respect voor Philips, maar daar komt er niet een in de buurt wat geluid aangaat.
Wil zoals gezegd vanaf begin tot zo'n beetje eind 50 de rij compleet hebben.. Alleen Zwart Wit dus...
Kleur verzamelen is voor de generatie die na mij komt denk ik..
Kan de K 7,8,9 nog steeds dromen en behoort daarom voor mij niet tot de echte curiosa..
Maar natuurlijk mensen die jonger zijn... Alle begrip voor..
Grusse, der Hans
Laatst bewerkt 23 dec 2015 18:42 door buisje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 dec 2015 17:44 #57792
door Jan Bus
Hier is een uitgebreide beschrijving van dit toestel:
bs.cyty.com/menschen/e-etzold/archiv/TV/philips/TD1410U.htm
. Zie ook de beschrijvingen van andere TV-ontvangers uit de begintijd van de TV. Interessante site.
Groet, Jan
Groet, Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
23 dec 2015 17:12 #57788
door buisje
Kan allemaal geregeld worden, ben er pas mee begonnen, had er al eerder een paar gedaan, maar wil de hele serie vanaf begin 1951 tot 1960 zo'n beetje op een rij hebben staan. Kleuren tv's, nee heb er pas een paar weg gedaan..Spelend uiteraard..
En ja, wanneer ik er aan begin, doe ik het meteen helemaal, ook de cleaning, de elektronica alleen aan de praat maken, is in mijn optiek geen echte restauratie, maar daar denkt een ieder anders over natuurlijk..
Groet... Hans
En ja, wanneer ik er aan begin, doe ik het meteen helemaal, ook de cleaning, de elektronica alleen aan de praat maken, is in mijn optiek geen echte restauratie, maar daar denkt een ieder anders over natuurlijk..
Groet... Hans
23 dec 2015 16:53 - 23 dec 2015 16:54 #57786
door buisje
Hallo Bert,
ja..stom, stom.. had ik ook aan kunnen denken natuurlijk, maar zie aan het BB type dat hij van laat 1952 is.
Kan nl zo'n ding kopen, ziet er wel gaaf uit... Ook met de mogelijkheid FM te kunnen beluisteren, maar dan zou dat op mijn TX500 ook moeten kunnen, zit dezelfde kiezer in, en weet ook dat voor kanaal 4 (62.25 mHz. )de afstem C bijna dicht zit, dus zou hij een eind verder open ook de 100 mHz. moeten kunnen halen...
Toch es effe onderzoeken...
Bedankt voor de reactie.... Hans
ja..stom, stom.. had ik ook aan kunnen denken natuurlijk, maar zie aan het BB type dat hij van laat 1952 is.
Kan nl zo'n ding kopen, ziet er wel gaaf uit... Ook met de mogelijkheid FM te kunnen beluisteren, maar dan zou dat op mijn TX500 ook moeten kunnen, zit dezelfde kiezer in, en weet ook dat voor kanaal 4 (62.25 mHz. )de afstem C bijna dicht zit, dus zou hij een eind verder open ook de 100 mHz. moeten kunnen halen...
Toch es effe onderzoeken...
Bedankt voor de reactie.... Hans
Laatst bewerkt 23 dec 2015 16:54 door buisje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn